Η Toyota, ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας για πέμπτη συνεχή χρονιά, ετοιμάζεται να μεταμορφώσει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τους κύκλους ζωής των μοντέλων.
Με τις παραγγελίες να ξεχειλίζουν και τη ζήτηση να παραμένει εκρηκτική, η εταιρεία φέρεται –σύμφωνα με το Nikkei Asia– να προσανατολίζεται σε έναν νέο κανόνα: τα «βαριά χαρτιά» της να ανανεώνονται πλέον ανά εννέα χρόνια.
Τα μοντέλα–πυλώνες όπως τα RAV4 και Corolla, που ήδη παραδοσιακά είχαν από τους μεγαλύτερους κύκλους ζωής της αγοράς, θα παραμείνουν στην παραγωγή σχεδόν για μία δεκαετία.
Το παράδειγμα της Corolla, η οποία κυκλοφορεί από το 2018 και της οποίας η επόμενη γενιά αναμένεται το νωρίτερο σε δύο χρόνια, επιβεβαιώνει τη στροφή.
Ακόμη πιο ακραίες περιπτώσεις είναι το 4Runner, που έζησε 15 χρόνια, ή το θρυλικό Land Cruiser 70, που συνεχίζει ακάθεκτο εδώ και… 41 χρόνια.
Η στρατηγική αυτή εξυπηρετεί έναν σαφή στόχο: περισσότερο χρόνο για αναβαθμίσεις λογισμικού over-the-air και πιο ομαλή μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά μοντέλα της Toyota μπορούν έτσι να εξελίσσονται σταδιακά, χωρίς να απαιτείται δαπανηρή και συχνή ανασχεδίαση.
Ωστόσο, δεν είναι όλοι ενθουσιασμένοι. Ορισμένες αντιπροσωπείες στην Ιαπωνία ανησυχούν ότι όσο ένα μοντέλο μένει στην αγορά, τόσο αυξάνεται η ανάγκη για εκπτώσεις, μειώνοντας στο τέλος τα περιθώρια κέρδους τους.
Η Toyota, πάντως, διαβεβαιώνει πως οι χονδρικές τιμές θα παραμείνουν σταθερές στο νέο εννιαετές πλάνο.
Το τελευταίο λόγο, όπως πάντα, τον έχει ο αγοραστής. Άλλοι κυνηγούν το ολοκαίνουριο, άλλοι προτιμούν ένα μοντέλο που έχει ωριμάσει και έχει «ξεπεράσει τις παιδικές του ασθένειες». Σε μια εποχή όπου το λογισμικό καθορίζει όλο και περισσότερο τον χαρακτήρα ενός αυτοκινήτου, η υπομονή ίσως αποδειχθεί η πιο συνετή επιλογή.
