Σύνδεση

Volkswagen

Η Volkswagen «πατάει φρένο» στις επενδύσεις

To Volkswagen Group φαίνεται να εισέρχεται σε μια περίοδο έντονης οικονομικής αβεβαιότητας, με το εποπτικό συμβούλιο να αναβάλλει την έγκριση του πολυετούς επενδυτικού πακέτου, σύμφωνα με πληροφορίες της Bild.

Η κίνηση αυτή δημιουργεί σκιά πάνω από τον σχεδιασμό νέων μοντέλων και έργων εκσυγχρονισμού σχεδόν σε 100 εργοστάσια ανά τον κόσμο, την ώρα που η εταιρία αντιμετωπίζει ένα χρηματοδοτικό κενό που υπολογίζεται στα 11 δισ. ευρώ για το επόμενο έτος.

Η απόφαση περιπλέκει στρατηγικά έργα, όπως το ενδεχόμενο δημιουργίας εργοστασίου της Audi στις ΗΠΑ, το οποίο πλέον θεωρείται ιδιαίτερα δύσκολο να υλοποιηθεί χωρίς διαθέσιμα κεφάλαια ή κρατική στήριξη.

Ταυτόχρονα, οι δασμοί που έχουν επιβληθεί από την κυβέρνηση Τραμπ κοστίζουν στον όμιλο εκατομμύρια σε εβδομαδιαία βάση, πλήττοντας κυρίως τις Audi και Porsche, που δεν διαθέτουν τοπική παραγωγή στην αμερικανική αγορά.

Το κλίμα επιβαρύνεται ακόμη περισσότερο από την πτώση της ζήτησης, την αύξηση του κόστους παραγωγής και την πανάκριβη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, την ώρα που ο ανταγωνισμός από τις κινεζικές εταιρείες εντείνεται.

Πηγές μέσα από τον όμιλο επισημαίνουν ότι χωρίς σαφείς δεσμεύσεις σε επίπεδο χρηματοδότησης, προγράμματα ανάπτυξης θα «παγώσουν», ενώ απαραίτητες μετατροπές σε εργοστάσια κινδυνεύουν με καθυστέρηση, στερώντας από την εταιρεία την απαραίτητη ευελιξία.

Μετά τη δημοσιοποίηση των αναφορών, η VW υπογράμμισε ότι θα ανακοινώσει λεπτομέρειες για τα επενδυτικά της πλάνα μέσα στο 2025, παράλληλα με την παρουσίαση του ετήσιου απολογισμού της την άνοιξη. Παρ’ όλα αυτά, η ανησυχία εντείνεται, καθώς το καθιερωμένο πλάνο πενταετούς επενδυτικής στρατηγικής, που κάθε χρόνο εγκρίνεται τον Νοέμβριο και καθορίζει μοντέλα, τεχνολογίες και εκσυγχρονισμούς εργοστασίων, φαίνεται πως μπαίνει σε τροχιά καθυστερήσεων.

Την ίδια στιγμή, ο CEO του ομίλου, Όλιβερ Μπλούμε, είχε ήδη προϊδεάσει από τη Διεθνή Έκθεση του Μονάχου ότι ένα νέο εργοστάσιο Audi στις ΗΠΑ θα απαιτήσει κρατική υποστήριξη προκειμένου να καταστεί βιώσιμο, τονίζοντας πως «δεν μπορούμε να επωμιστούμε τα πάντα μόνοι μας».

Έτσι, η τελική απόφαση, που αναμενόταν μέχρι το τέλος του έτους, εισέρχεται πλέον σε ζώνη αβεβαιότητας — μια χαρακτηριστική ένδειξη των προκλήσεων που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι μεγάλοι κατασκευαστές στην εποχή των δασμών, της ηλεκτροκίνησης και του εντεινόμενου διεθνούς ανταγωνισμού.

Ποια γνωστά μοντέλα της καταργεί η BMW;

BMW

Οδηγούμε το νέο Audi Q3 στην Ελλάδα – Πόσο κοστίζει

Audi

Η ακριβότερη Bugatti όλων των εποχών αλλάζει χέρια

Bugatti

Dacia Bigster G-140: Υβριδικό με υγραέριο και μεγάλη αυτονομία

Dacia