Σύνδεση

Ford

Ford: Η hands free τεχνολογία οδήγησης BlueCruise διαθέσιμη και σε άλλα μοντέλα

Η Ford ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στη διάθεση της τεχνολογίας hands-free οδήγησης στην Ευρώπη, επεκτείνοντας το BlueCruise σε τέσσερα ακόμη δημοφιλή μοντέλα της γκάμας της. Από την άνοιξη του 2026, τα Puma, Puma Gen-E, Kuga και Ranger PHEV θα μπορούν να εξοπλιστούν με το σύστημα που ήδη χρησιμοποιείται σε περισσότερα από ένα εκατομμύριο οχήματα Ford και Lincoln ανά τον κόσμο, έχοντας συγκεντρώσει πάνω από 888 εκατομμύρια χιλιόμετρα «hands-free» εμπειρίας σε αυτοκινητόδρομους. Πρόκειται για μια εξέλιξη που αλλάζει σταδιακά τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε την υποβοηθούμενη οδήγηση, καθώς η Ford γίνεται η πρώτη εταιρεία που κάνει τόσο ευρέως διαθέσιμη μια τέτοια τεχνολογία στην Ευρώπη.

Το BlueCruise, το οποίο παρουσιάστηκε αρχικά στη Mustang Mach-E, ήταν το πρώτο hands-free σύστημα που έλαβε επίσημη έγκριση από ρυθμιστικές αρχές της Ευρώπης το 2023. Έκτοτε έχει εγκριθεί σε 16 αγορές, εξασφαλίζοντας κάλυψη σε ένα εκτεταμένο δίκτυο άνω των 135.000 χιλιομέτρων αυτοκινητοδρόμων, τις λεγόμενες Blue Zones. Αυτή η γεωγραφική κάλυψη επιτρέπει ταξίδια μεγάλης διάρκειας χωρίς ο οδηγός να χρειάζεται να κρατά τα χέρια του στο τιμόνι, αρκεί να διατηρεί την προσοχή του στον δρόμο. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η δυνατότητα ενός συνεχούς ταξιδιού από τη Στοκχόλμη μέχρι τη Ρώμη, που ξεπερνά τα 2.000 χιλιόμετρα, με περίπου μία ολόκληρη ημέρα hands-free οδήγησης.

Η Ford προχωρά σε αυτή την επέκταση δηλώνοντας πως στόχος είναι η πρόσβαση σε προηγμένες τεχνολογίες να γίνει πιο δημοκρατική. Σύμφωνα με τον Torsten Wey, επικεφαλής των ADAS Features & Software της Ford Europe, η ομάδα εργάζεται ώστε κάθε μοντέλο -από τα μικρότερα crossover μέχρι τα plug-in υβριδικά pickup- να προσφέρει την ίδια ποιοτική εμπειρία hands-free οδήγησης, προσαρμοσμένη βέβαια στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε οχήματος. Δεν πρόκειται απλώς για προσθήκη ενός λογισμικού, αλλά για μια συνολική διαδικασία αξιολόγησης, δοκιμών και βαθμονόμησης ώστε το σύστημα να λειτουργεί με συνέπεια και ακρίβεια, ακόμα και σε πολύ διαφορετικά μοντέλα.

Η τεχνολογία BlueCruise βασίζεται στην υποδομή του Intelligent Adaptive Cruise Control της Ford και συνδυάζει αισθητήρες, κάμερες και εξελιγμένους αλγορίθμους. Αναλαμβάνει τον έλεγχο του τιμονιού, της επιτάχυνσης, του φρεναρίσματος, της κεντρικής τοποθέτησης στη λωρίδα, ακόμη και της προσαρμογής της ταχύτητας σύμφωνα με τα όρια ή τις συνθήκες κυκλοφορίας. Το σύστημα μπορεί να λειτουργεί και σε περιβάλλοντα stop-and-go, διατηρώντας απόσταση ασφαλείας και επαναφέροντας ομαλά το όχημα σε κίνηση.

Προτού επιτρέψει στον οδηγό να αφήσει τα χέρια από το τιμόνι, το BlueCruise ελέγχει μια σειρά παραμέτρων: αν οι διαγραμμίσεις είναι ευδιάκριτες, αν ο δρόμος εμπίπτει σε εγκεκριμένη Blue Zone, αν οι εξωτερικές συνθήκες το επιτρέπουν και –ίσως το πιο σημαντικό– αν ο οδηγός παραμένει απολύτως προσηλωμένος στην πορεία του δρόμου. Για αυτό χρησιμοποιεί κάμερα στραμμένη προς τον οδηγό, η οποία παρακολουθεί το βλέμμα και τη θέση του κεφαλιού, ακόμη και με γυαλιά ηλίου. Η λογική του συστήματος είναι σαφής: hands-free σημαίνει άνεση, όχι όμως απουσία προσοχής.

Η Ford, με την κίνηση αυτή, ενισχύει τη θέση της ως μιας από τις εταιρείες που «υπογράφουν» το πέρασμα στην εποχή της προσαυξημένης –και σταδιακά αυτόνομης– οδήγησης. Η είσοδος του BlueCruise σε μοντέλα όπως το Puma και το Kuga έχει ιδιαίτερη σημασία για την ευρωπαϊκή αγορά, όπου η ζήτηση για μικρά και μεσαία crossover παραμένει σταθερά υψηλή. Επιτρέπει σε πολύ μεγαλύτερο αριθμό οδηγών να γνωρίσουν την τεχνολογία, χωρίς να χρειάζεται να στραφούν σε premium κατηγορίες ή ακριβότερα ηλεκτρικά μοντέλα.

Το ίδιο ισχύει και για το Ranger PHEV, το οποίο θα είναι το πρώτο pick-up της Ford στην Ευρώπη με δυνατότητα hands-free οδήγησης. Για ένα όχημα που απευθύνεται και σε επαγγελματίες, η μείωση της κόπωσης σε μεγάλα ταξίδια μπορεί να έχει καθοριστική σημασία για την παραγωγικότητα και την ασφάλεια.

Η ένταξη του Puma Gen-E, της ηλεκτρικής εκδοχής του Puma που θα σηματοδοτήσει και τη νέα γενιά του μοντέλου, επιβεβαιώνει παράλληλα τη γενικότερη κατεύθυνση της Ford προς έναν ψηφιακό, ηλεκτρικό και περισσότερο αυτοματοποιημένο στόλο. Το BlueCruise λειτουργεί ως γέφυρα ανάμεσα στις παραδοσιακές τεχνολογίες υποβοήθησης και σε μελλοντικές μορφές αυτόνομης οδήγησης που θα απαιτούν ακόμη πιο εξελιγμένες υποδομές και νομοθεσίες.

Με την επέκταση του BlueCruise σε τέσσερα από τα πιο εμπορικά μοντέλα της Ford στην Ευρώπη, η εταιρεία δεν προωθεί απλώς μια νέα δυνατότητα στα αυτοκίνητά της· επαναπροσδιορίζει τον ρόλο της υποβοήθησης οδηγού στην καθημερινότητα. Και όσο περισσότεροι οδηγοί έχουν πρόσβαση σε τέτοιες τεχνολογίες, τόσο πιο γρήγορα η αγορά θα συνηθίσει στο επόμενο βήμα: αυτοκίνητα που αναλαμβάνουν όλο και μεγαλύτερο ποσοστό του ταξιδιού, με τον άνθρωπο να παραμένει στο επίκεντρο, αλλά με λιγότερο άγχος και κόπωση. Από την άνοιξη του 2026, όταν το BlueCruise θα είναι διαθέσιμο σε Puma, Puma Gen-E, Kuga και Ranger PHEV, η Ford θα έχει κάνει ένα ακόμη σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση, φέρνοντας την hands-free οδήγηση πιο κοντά στο ευρύ κοινό και όχι μόνο στους κατόχους ενός premium ηλεκτρικού SUV.

Citroen: Το νέο C3 απέκτησε και έκδοση βαν

Citroen

Το χακάρισμα που «γονάτισε» τη Jaguar Land Rover

Featured

BMW X1: Ριζική μεταμόρφωση με την «υπογραφή» Neue Klasse

BMW

Ποια γνωστά μοντέλα της καταργεί η BMW;

BMW