Η Volkswagen Group ανακοίνωσε ότι θα γράψει ζημιά 5,1 δισ. ευρώ έπειτα από μια ριζική αναθεώρηση στρατηγικής στην Porsche.
Ο γερμανικός θρύλος των σπορ αυτοκινήτων αποφάσισε να καθυστερήσει τη μετάβασή του στην πλήρη ηλεκτροκίνηση, αναγνωρίζοντας πως η ζήτηση για πολυτελή EV είναι αισθητά χαμηλότερη από τις προσδοκίες.
Συγκεκριμένα, η νέα ναυαρχίδα SUV της Porsche, που είχε προαναγγελθεί ως αμιγώς ηλεκτρική, θα κυκλοφορήσει τελικά με θερμικούς και plug-in υβριδικούς κινητήρες. Το ίδιο θα συμβεί και με τα τις εμβληματικές και Cayenne, τα οποία θα συνεχίσουν να παράγονται με παραδοσιακά σύνολα έως τη δεκαετία του 2030. Η αποκλειστική πλατφόρμα BEV μετατίθεται επίσης για την ίδια περίοδο.
Ο Όλιβερ Μπλούμε, διευθύνων σύμβουλος τόσο της VW όσο και της Porsche, παραδέχθηκε πως η αγορά αλλάζει βίαια: «Η ζήτηση για πολυτελή EV έχει υποχωρήσει αισθητά. Τώρα απαιτείται πλήρης συγκέντρωση και σκληρή δουλειά».
Η απόφαση αυτή φέρνει βαρύ πλήγμα στα οικονομικά. Η Porsche περιμένει λειτουργικό περιθώριο έως 2% για το 2025, έναντι 5-7% που είχε προβλέψει, ενώ είναι η τέταρτη φορά φέτος που αναθεωρεί καθοδικά τις προβλέψεις της.
Η VW με τη σειρά της μειώνει τον στόχο στο 2-3% από έως και 5% προηγουμένως. Ο αναλυτής της UBS, Πάτρικ Χούμελ, σχολίασε δηκτικά: «Τέτοια περιθώρια δεν αρμόζουν σε προϊόν πολυτελείας».
Η πίεση είναι εμφανής: μετοχή σε ιστορικά χαμηλά, έξοδος από τον δείκτη DAX, περικοπές 1.900 θέσεων εργασίας στη Γερμανία και εγκατάλειψη του σχεδίου για εσωτερική παραγωγή μπαταριών. Η Porsche στρέφεται ξανά στους κινητήρες εσωτερικής καύσης για να ανακάμψει.
Την ίδια ώρα, οι υψηλοί αμερικανικοί δασμοί (27,5%) εξακολουθούν να βαραίνουν τις πωλήσεις, ενώ οι διαπραγματεύσεις Ε.Ε.–ΗΠΑ για μείωση στο 15% παραμένουν σε εκκρεμότητα.
Η μεγάλη εικόνα; Το άλλοτε «κοσμήμα» της VW παλεύει να βρει νέα ισορροπία σε μια αγορά που δείχνει να μην είναι ακόμη έτοιμη για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
