Η XPENG, ένας από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως, έκανε αισθητή την παρουσία της στην IAA Mobility 2025 στο Μόναχο, παρουσιάζοντας το νέο P7 και ταυτόχρονα ανακοινώνοντας το πρώτο της Κέντρο Έρευνας & Ανάπτυξης στην Ευρώπη.
Η κινεζική εταιρεία δεν βλέπει τον εαυτό της απλώς ως κατασκευαστή αυτοκινήτων, αλλά ως πρωτοπόρο στην κινητικότητα με τεχνητή νοημοσύνη, φιλοδοξώντας να αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τη μετακίνηση.
Στην ομιλία του ο ιδρυτής και CEO He Xiaopeng τόνισε ότι η XPENG «δεν φτιάχνει απλώς αυτοκίνητα, αλλά έξυπνες και βιώσιμες εμπειρίες», αναδεικνύοντας τον κεντρικό ρόλο που θα έχει το νέο ευρωπαϊκό κέντρο στο Μόναχο στην προσαρμογή των λύσεων της εταιρείας στις ανάγκες των ευρωπαίων χρηστών.
Ο πρόεδρος Brian Gu πρόσθεσε πως από το 2023 έως σήμερα η XPENG εξελίχθηκε από μια ανερχόμενη κινεζική φίρμα σε τον έκτο μεγαλύτερο παίκτη της αγοράς EV παγκοσμίως, με παρουσία σε 46 χώρες και ισχυρή διείσδυση στην Ευρώπη, όπου ξεχωρίζει για τις πωλήσεις της σε μεσαία και μεγάλα BEV και για τον κορυφαίο δείκτη ικανοποίησης NPS.
Κεντρικό έκθεμα του περιπτέρου είναι το νέο P7, ένα αεροδυναμικό σπορ ηλεκτρικό sedan, επιδόσεις επιπέδου supercar και μια σειρά προηγμένων τεχνολογιών. Με ισχύ 593 ίππων, επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 3,7 δεύτερα και τελική 230 χλμ./ώρα, το P7 φιλοδοξεί να καθιερωθεί ως σημείο αναφοράς στην κατηγορία του.
Το μοντέλο έχει ήδη καταγράψει ένα εντυπωσιακό ρεκόρ αντοχής, διανύοντας 3.961 χιλιόμετρα μέσα σε 24 ώρες.
Το P7+ που παρουσιάστηκε ως το πρώτο «AI-defined car» αποτελεί την υλοποίηση του οράματος της εταιρείας για αυτοκίνητα που εξελίσσονται συνεχώς μέσα από λογισμικό και τεχνητή νοημοσύνη.
Η XPENG πάντως δεν περιορίζεται στην αυτοκίνηση. Η θυγατρική XPENG AEROHT δραστηριοποιείται στα ιπτάμενα αυτοκίνητα, έχοντας ήδη επτά γενιές πρωτοτύπων.
Το «Land Aircraft Carrier», ένα αρθρωτό ιπτάμενο όχημα με δυνατότητα μαζικής παραγωγής, θα πραγματοποιήσει τον Οκτώβριο την πρώτη του διεθνή πτήση στο Ντουμπάι, με περισσότερες από 5.000 προπαραγγελίες και στόχο το λανσάρισμα το 2026.
Παράλληλα, η XPENG εισέρχεται δυναμικά και στη ρομποτική: το ανθρωποειδές IRON, που έχει αναπτυχθεί σε έξι γενιές και ήδη εκπαιδεύεται σε εργοστάσια, αναμένεται να μπει σε μαζική παραγωγή το 2026, ενώ το νέο ρομπότ της εταιρείας θα παρουσιαστεί επίσημα στο τέλος του τρέχοντος έτους.
Στρατηγικός άξονας όλων αυτών των πρωτοβουλιών είναι η ολοκληρωμένη αρχιτεκτονική τεχνητής νοημοσύνης της XPENG, που συνδυάζει cloud, hardware και software σε ένα ενιαίο οικοσύστημα.
Η εταιρεία στοχεύει να φέρει στη μαζική παραγωγή οχήματα με δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης επιπέδου L4 μέχρι το 2026, καθώς και να επεκτείνει τις διεθνείς δοκιμές Robotaxi. Το σύστημα αυτόνομης οδήγησης NGP ήδη προσαρμόζεται για τις διεθνείς αγορές, με στόχο να προσφέρει κορυφαία εμπειρία στους χρήστες έως το τέλος του 2026.
Με αυτό το φάσμα δραστηριοτήτων, από σπορ EV και ιπτάμενα αυτοκίνητα μέχρι ανθρωποειδή ρομπότ, η XPENG δεν κρύβει τις φιλοδοξίες της: να ηγηθεί της επόμενης εποχής κινητικότητας όπου η τεχνητή νοημοσύνη θα καθορίζει όχι μόνο το πώς οδηγούμε, αλλά και το πώς ζούμε και κινούμαστε στον κόσμο.
