Σύνδεση

Featured

Porsche: «Καμπανάκι» στα σχέδια για ηλεκτροκίνηση

Η Porsche AG ανακοίνωσε δραματική πτώση 67% στα λειτουργικά της κέρδη για το πρώτο εξάμηνο του 2025, σηματοδοτώντας ένα κρίσιμο σημείο καμπής στη στρατηγική του ιστορικού κατασκευαστή σπορ αυτοκινήτων.

Η λειτουργική κερδοφορία υποχώρησε στο 5,5% από 15,7% πέρυσι, με αποτέλεσμα την αναθεώρηση της πρόβλεψης για το έτος στο 5–7%, πολύ κάτω από τον αρχικό στόχο 10–12%.

Βασικές αιτίες είναι οι κακές πωλήσεις στην Κίνα, οι αυξημένοι εισαγωγικοί δασμοί στις ΗΠΑ (περίπου 400 εκατ. ευρώ) και η αργή πρόοδος στην ηλεκτροκίνηση.

Οι επενδύσεις σε νέα ηλεκτρικά μοντέλα και τεχνολογίες μπαταριών πιέζουν τις ταμειακές ροές, την ώρα που η μετάβαση από τους θερμικούς κινητήρες δεν αποδίδει ακόμη τα αναμενόμενα.

Ο CEO Όλιβερ Μπλούμε παραδέχθηκε ότι η στρατηγική του παρελθόντος χρειάζεται επαναξιολόγηση.

Οικονομικά, ο καθαρός τζίρος υποχώρησε κατά 6,7% στα 18,16 δισ. ευρώ, ενώ οι παραδόσεις μειώθηκαν κατά 6,1% (146.391 οχήματα).

Οι δαπάνες για την αναδιάρθρωση και την ηλεκτροκίνηση έφτασαν συνολικά τα 1,1 δισ. ευρώ. Ο καθαρός τζίρος μειώθηκε στα 718 εκατ. ευρώ (από 2,2 δισ. πέρυσι).

Παρά τα προβλήματα, η Porsche καταγράφει επιτυχίες σε ποιότητα, εξυπηρέτηση πελατών και motorsport, ενώ επιδιώκει νέα μέτρα εξοικονόμησης, περιλαμβανομένων 1.900 απολύσεων ως το 2029, με ενδεχόμενο δεύτερο κύμα.

Η εταιρεία εξακολουθεί να στοχεύει σε κύκλο εργασιών 37–38 δισ. ευρώ για το 2025, αλλά με περιορισμένη αισιοδοξία, αποδεχόμενη πως το υπάρχον επιχειρηματικό μοντέλο χρειάζεται βαθιές αλλαγές.

Το Honda Prelude επιστρέφει μετά από ¼ του αιώνα στην Ευρώπη

Featured

Audi TT RS4, το θηρίο που δεν μπήκε ποτέ στην παραγωγή

Audi

Η Opel eξετάζει κινεζικό ηλεκτρικό SUV για την ευρωπαϊκή αγορά

Featured

Dacia: Επίσημος χορηγός του ΣΕΓΑΣ και του 42ου Αυθεντικού Μαραθωνίου της Αθήνας

Dacia