Μπορεί η Pagani να μην έχει ποτέ πρόβλημα να πουλήσει τα χειροποίητα υπεραυτοκίνητά της, όμως όταν πρότεινε στους εκλεκτούς της πελάτες μια ηλεκτρική εκδοχή της Utopia, η απάντηση ήταν ένα ξερό και ομόφωνο: όχι.
Όπως αποκάλυψε ο εκπρόσωπος της εταιρείας, Sebastian Berridi, η Pagani είχε επενδύσει σημαντικά στην ανάπτυξη μιας αμιγώς ηλεκτρικής Utopia, παράλληλα με τη θερμική.
Όμως, όταν παρουσιάστηκε η ιδέα στους πελάτες και τους αντιπροσώπους της, δεν εκδηλώθηκε ούτε ένα ίχνος ενδιαφέροντος.
Έτσι, το project ακυρώθηκε οριστικά, παρά τις συνεργασίες με κορυφαίους προμηθευτές – μεταξύ αυτών και η Mercedes-AMG.
«Είμαστε μια οικογενειακή εταιρεία. Δεν μπορούμε να λειτουργήσουμε ενάντια στο οικονομικό μας συμφέρον», δήλωσε ο Berridi, προσθέτοντας πως η εταιρεία επέλεξε να μείνει πιστή στον V12, για τον οποίο η AMG έχει ήδη πάρει έγκριση μέχρι το 2030 στην Ευρώπη και το 2032 στην Καλιφόρνια.
Δεν είναι όμως μόνο η Pagani. Ολόκληρη η ελίτ των hypercar brands φαίνεται να σκοντάφτει στην ηλεκτροκίνηση.
Η Koenigsegg μιλά για «εξαιρετικά χαμηλή ζήτηση», η Rimac δεν έχει ακόμη πουλήσει όλες τις Nevera, ενώ Ferrari, Lamborghini και Maserati καθυστερούν ή ακυρώνουν ηλεκτρικά project.
Η αλήθεια είναι πως όσο η τεχνολογία δεν προσφέρει κάτι ουσιαστικά ξεχωριστό από ένα Tesla Plaid ή ένα Lucid Sapphire, οι εκατομμυριούχοι πελάτες ζητούν ήχο, μηχανική αρμονία και συναισθηματικό δέσιμο. Για αυτούς, ο V12 είναι πολιτισμικό γεγονός, όχι απλά κινητήρας.
