Με φανφάρες και προσδοκίες κυκλοφόρησε πέρσι η Mercedes την ηλεκτρική G-Class, την G580 με την EQ τεχνολογία.
Όμως, έναν χρόνο μετά το ντεμπούτο της, η πραγματικότητα είναι σκληρή: οι πωλήσεις είναι απογοητευτικές.
Σύμφωνα με τη γερμανική Handelsblatt, μόλις 1.450 μονάδες έχουν πουληθεί στην Ευρώπη, 61 στη Νότια Κορέα και μόλις 58 στην Κίνα.
Οι φήμες λένε πως στις ΗΠΑ δεν έχει πουληθεί ούτε ένα αντίτυπο, γεγονός που προκαλεί αμηχανία στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Παρά την εντυπωσιακή εξωτερική ομοιότητα με τη βενζινοκίνητη εκδοχή, η ηλεκτρική G αποτυγχάνει να πείσει.
Η αυτονομία των μόλις 385 χιλιομέτρων, η μικρή ικανότητα ρυμούλκησης και το δυσανάλογο βάρος είναι τα βασικά της μειονεκτήματα.
Ταυτόχρονα, η έλλειψη εσωτερικού χώρου – εξαιτίας της διατήρησης της πλατφόρμας του βενζινοκίνητου G – ακυρώνει το βασικό πλεονέκτημα των περισσότερων ηλεκτρικών.
Η Mercedes εξετάζει τώρα την επιστροφή στις ρίζες. Η νέα, μικρότερη G-Class που προοριζόταν να είναι αποκλειστικά ηλεκτρική, ίσως τελικά κυκλοφορήσει και με κινητήρα εσωτερικής καύσης ή ως υβριδική.
Η ευελιξία αυτή προκύπτει από τη χρήση της νέας πλατφόρμας MMA, η οποία υποστηρίζει και τα δύο είδη κίνησης.
Το φιάσκο της G580 δεν είναι απλώς ένα εμπορικό «ναυάγιο». Είναι ένα καμπανάκι για τη στρατηγική της Mercedes στον εξηλεκτρισμό που πρέπει να πάρει πολύ στα σοβαρά.
