Η Αυστρία εξετάζει την αύξηση του ορίου ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους από 130 σε 150 χλμ./ώρα σε συγκεκριμένα τμήματα, στο πλαίσιο κυβερνητικών διαπραγματεύσεων μεταξύ του συντηρητικού ΟVP και του ακροδεξιού FPΟ.
Αν εφαρμοστεί, θα είναι η δεύτερη φορά που η χώρα πειραματίζεται με υψηλότερα όρια, μετά την αποτυχημένη δοκιμή του 2018-2020, η οποία καταργήθηκε για λόγους ασφάλειας και περιβαλλοντικής προστασίας.
Την ώρα που η Αυστρία προσανατολίζεται σε αύξηση, άλλες ευρωπαϊκές χώρες κινούνται αντίστροφα.
Η Ολλανδία μείωσε το όριο στα 100 χλμ./ώρα για περιβαλλοντικούς λόγους, ενώ η Γερμανία και η Τσεχία εξετάζουν περιορισμούς ή μικρές αυξήσεις σε ελεγχόμενες συνθήκες.
Η πρόταση στην Αυστρία έχει προκαλέσει αντιδράσεις από περιβαλλοντικές οργανώσεις και ειδικούς δημόσιας υγείας, που προειδοποιούν για αρνητικές επιπτώσεις.
Στην Ελλάδα, αν και υπάρχουν σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι, η οδική συμπεριφορά, η ποιότητα των υποδομών και τα στατιστικά ατυχημάτων καθιστούν μη ρεαλιστική μια αύξηση του ορίου ταχύτητας.
Η υπερβολική ταχύτητα παραμένει βασικός παράγοντας σοβαρών τροχαίων, ενώ η εφαρμογή των υφιστάμενων κανονισμών κρίνεται ήδη ελλιπής.
Συμπερασματικά, η Αυστρία επιχειρεί να επαναφέρει ένα μέτρο που είχε ήδη απορριφθεί, με έντονες αντιδράσεις.
Αντίθετα, η διεθνής τάση δείχνει ότι η μείωση των ορίων συμβάλλει περισσότερο στην οδική ασφάλεια και την προστασία του περιβάλλοντος.
