Οι μάρκες της πρώην FCA και νυν Stellantis σκοπεύουν να εμπλουτίσουν τη γκάμα των SUV τους, με τη βοήθεια πλαισίων αλλά και μηχανικών μερών -των ηλεκτρικών συμπεριλαμβανομένων- της PSA, που έχουν ήδη δείξει τις δυνατότητές τους.
Το πλαίσιο θα είναι το CMP, που ήδη χρησιμοποιείται σε πολλά μοντέλα του πρώην γαλλικού ομίλου –από τα Peugeot 208 και Opel Corsa μέχρι τα Citroen C4, Peugeot 2008, DS 3 Crossback και Opel Mokka. Λογικά οι κινητήρες θα είναι οι γνωστοί τρικύλινδροι βενζίνης των 1.200 κυβικών των Γάλλων, ενώ το πιο πιθανό είναι να χρησιμοποιηθεί και το ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης «πασπαρτού» τους με τον κινητήρα των 136 ίππων και τη μπαταρία των 50 kWh.
Πρώτο χρονολογικά θα παρουσιαστεί το μοντέλο της Jeep που θα τοποθετείται στη γκάμα της κάτω από το Renegade και θα είναι το πιο μικρό στην ιστορία της αμερικάνικης εταιρείας. Η παραγωγή του θα ξεκινήσει με βάση τον προγραμματισμό στο εργοστάσιο της Πολωνίας -βρίσκεται στην πόλη Tychy και εκεί κατασκευάζονται ήδη τα Fiat 500 και Lancia Ypsilon- από τον Ιούλιο του 2022. Διαθέσιμο θα είναι μετά από τρεις περίπου μήνες, ενώ θα είναι ίσως και το μόνο από τα τρία με τετρακίνηση, η οποία θα εξασφαλίζεται από έναν ηλεκτρικό κινητήρα στον πίσω άξονα.
Περίπου ένα εξάμηνο μετά, τον Ιανουάριο του 2023, θα ακολουθήσει το αντίστοιχο μοντέλο της Fiat, μια πρώτη, ρεαλιστική προσέγγιση του οποίου είναι αυτή των σκίτσων της K Design. Το μικρό SUV μπορεί και να ονομάζεται Punto Cross, επαναφέροντας στο προσκήνιο ένα ιδιαίτερα επιτυχημένο όνομα, ενώ το αντίστοιχο της Alfa Romeo θα ονομάζεται όπως έχουμε γράψει κατά πάσα πιθανότητα Brennero, θα είναι μικρότερο της Tonale και η παραγωγή του θα ξεκινήσει τον Ιούλιο του 2023. Και για τα δύο οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν περίπου τρεις μήνες μετά την έναρξη της παραγωγής.
Πηγή φωτογραφιών: KDesign AG. https://www.behance.net/gallery/114144917/Fiat-Punto-Cross-SUV
