Σύνδεση

Porsche

918 SPYDER: ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙA ΤΗΣ ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΗΣ PORSCHE

Η 918 Spyder κάθε άλλο παρά άγνωστο μέγεθος είναι. Κατά καιρούς σας την έχουμε παρουσιάσει και την έχουμε συγκρίνει με τα άλλα δύο υβριδικά hypercars, αλλά επί της ουσίας η Porsche είχε αποκαλύψει στοιχεία της με το σταγονόμετρο

Τώρα πλέον έδωσε στη δημοσιότητα αναλυτικά τεχνικά χαρακτηριστικά, οπότε έχουμε και λέμε: Η 918 Spyder κινείται από έναν ατμοσφαιρικό V8 4.600 κυβικών, ο οποίος ανεβάζει στροφές μέχρι τις 9.150, αποδίδει 608 ίππους και 530 Nm. Ταυτόχρονα σε κάθε άξονα υπάρχει κι ένας ηλεκτροκινητήρας, με τον εμπρός να αποδίδει 129 ίππους και τον πίσω 156. Μάλιστα ο τελευταίος μπορεί να απεμπλακεί από το V8 και να επιτρέψει την καθαρά ηλεκτρική κίνηση με μηδενικούς ρύπους. Ο εμπρός από την άλλη λειτουργεί με σταθερή σχέση μετάδοσης και στις μεγάλες ταχύτητες αποσυμπλέκεται προκειμένου να μην υπερ-περιστραφεί (over-reving).

Οι δύο ηλεκτροκινητήρες τροφοδοτούνται με ενέργεια από υγρόψυκτες μπαταρίες λιθίου- ιόντων με 312 στοιχεία και ενεργειακό φορτίο 7 kWh, ενώ προκειμένου να ψύχονται καλύτερα και να διατηρείται η θερμοκρασία λειτουργίας τους στους 20 με 40 βαθμούς Κελσίου, οι εξατμίσεις βγαίνουν από τη ράχη της 918 Spyder. Η συνδυαστική ισχύς του υβριδικού συστήματος διαμορφώνεται στους 887 ίππους (και θα αυξάνεται λίγο λίγο μέχρι την πρεμιέρα) και η ροπή στα 800 Nm, αναδεικνύοντας την 918 ως την πιο δυνατή, πιο «πράσινη» και πιο γρήγορη Porsche, αφήνοντας στη 2η θέση το προηγούμενο super car της μάρκας. Την ατμοσφαιρική πισωκίνητη Carrera GT με τον ατμοσφαιρικό V10 των 5.700 κυβικών που αποδίδει μόλις 603 ίππους.

Το μονοκόκ πλαίσιο είναι κατασκευασμένο από συνθετικό υλικό CFRP (πολυμερισμένο ανθρακόνημα) και το απόβαρο του αμαξώματος φτάνει τα 1.640 κιλά, μία καλή τιμή αν συνυπολογιστεί και το βάρος των μπαταριών. Η κατανομή βάρους είναι 43:57 (εμπρός:πίσω), ενώ παρόν δίνει το σύστημα PASM με ενεργητικά αμορτισέρ και τετραδιεύθυνση στον πίσω άξονα. Σημαντικό είναι και το PAA (Porsche Active Aerodynamic) με τα 3 προγράμματα για την πίσω αεροτομή. Στο Race η πτέρυγα ανυψώνεται για την παραγωγή μέγιστου κάθετου αεροδυναμικού φορτίου (downforce) ενώ παράλληλα δύο κλαπέτα εμπρός από τον εμπρός άξονα ανοίγουν για ακόμη μεγαλύτερο ground effect.      

Όσον αφορά στον τρόπο κίνησης, κατά την εκκίνηση η 918 Spyder ξεκινά στο πρόγραμμα E-Power με καθαρή ηλεκτροκίνηση που αρκεί για 30 km και επιτάχυνση σε λιγότερο από 7,0 δεύτερα για το 0-100, ενώ χάρη σε αυτό το mode οφείλεται και η εκπληκτική μέση κατανάλωση των μόλις 3 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα. Η ηλεκτροκίνηση είναι εφικτή μέχρι τα 150 χλμ./ ώρα, ενώ ο V8 εμπλέκεται μόνο σε συνθήκες υψηλού φορτίου. Εδώ να πούμε πως υπάρχει η δυνατότητα plug-in φόρτισης με on-board φορτιστή σε 4 περίπου ώρες με οικιακό ρεύμα, ενώ όταν το ρεύμα είναι βιομηχανικό και ο φορτιστή ο πιο γρήγορος ο χρόνος μειώνεται στα 25 μόλις λεπτά

Στο Hybrid έχουμε τυπική υβριδική κίνηση, στο Sport Hybrid οι ηλεκτροκινητήρες λειτουργούν ως ένα είδος boost ενώ στο Race Hybrid τα πάντα αγριεύουν με το 7άρι PDK να γίνεται πιο άμεσο στις αλλαγές, οι ηλεκτροκινητήρες να λειτουργούν στο μέγιστο και οι μπαταρίες να προσφέρουν το μέγιστο φορτίο τους με τον V8 της Porsche 918 να κρατά στροφές σε τέτοιο επίπεδο ώστε να τις φορτίζει και πιο γρήγορα κάθε φορά που ο οδηγός φρενάρει ή τραβά το πόδι του από το γκάζι.

Γιάννης Σκουφής

Με τη συνεργασία του www.caroto.gr

{gallery}photos/36/NEWS/PORSCHE-918-TECH{/gallery}


Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

Alfa Romeo: Τελικές δοκιμές της Milano που παρουσιάζεται στις 10 Απριλίου

Alfa Romeo

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz