Σε πρόσφατη εκδήλωση του ομίλου Volkswagen στις Βρυξέλλες ο νέος ισχυρός άντρας του Matthias Mueller ανέφερε πως η αυτοκινητοβιομηχανία χρησιμοποιεί την υπόθεση με τους ρύπους των κινητήρων πετρελαίου ως οδηγό για το μέλλον. Στη συγκεκριμένη εκδήλωση έδωσαν το παρόν πολλοί πολιτικοί και ο επικεφαλής της Volkswagen προσπάθησε να πείσει πως θα δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα σε συνεργασίες για την προώθηση τόσο της ηλεκτροκίνησης όσο και ενός δικτύου ταχυφόρτισης.
Ο Mueller είπε, μεταξύ άλλων, πως η αγορά των EV δεν θα αναπτυχθεί αν δεν υπάρξουν οι κατάλληλες υποδομές και πως πιστεύει ότι τα ηλεκτρικά θα έχουν ένα μικρό ρόλο έως ότου οι οδηγοί πειστούν πως θα μπορούν να ανεφοδιαστούν άμεσα και γρήγορα.
Η δική μας άποψη είναι πως εξίσου σημαντικό ρόλο παίζει το κόστος αγοράς που σε μεγάλο βαθμό προσδιορίζεται και από το κόστος των συσσωρευτών, που με τη σειρά του εξαρτάται από τη ζήτηση, οπότε δημιουργείται ένας φαύλος κύκλος, καθώς και η αυτονομία των ηλεκτρικών μοντέλων.
Επιπρόσθετος ανασταλτικός παράγοντας η τιμή του πετρελαίου που συνεχώς κατρακυλά, έχοντας φτάσει τα 20 δολάρια ανά βαρέλι, με αποτέλεσμα αγορές σαν αυτή των ΗΠΑ να στρέφονται εκ νέου σε μεγάλα και βενζιβόρα μοντέλα.
Γιάννης Σκουφής