Σύνδεση

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΒΕΝΖΙΝΗΣ (1)

Περνάτε μπροστά από πρατήριο και σας πιάνει η καρδιά σας με τις τιμές που αντικρύζετε, ειδικά τώρα που σε λίγο θα φύγετε για διακοπές; Κοιτάτε με τρόμο το ταμπλό μη τυχόν και ανάψει το λαμπάκι της βενζίνης; Σκέφτεστε να το γυρίσετε σε υγραέριο αλλά δεν το αποφασίζετε;

Γεγονός είναι ότι αυτό που έχει τσούξει ιδιάιτερα σε αυτήν την περίοδο κρίσης που διανύουμε είναι οι τιμές των υγρών καυσίμων και μάλιστα τόσο έμμεσα όσο και άμεσα. Κι αν για το έμμεσα, μιας και στην πράξη επηρεάζονται οι τιμές όλων ανεξαιρέτως των αγαθών, δεν μπορούμε ως μεμονωμένοι πολίτες να κάνουμε κάτι ουσιαστικό για τα άμεσα μπορούμε. Μπορούμε να οδηγούμε έτσι ώστε αν όχι να εξοικονομούμε καύσιμο τουλάχιστον να μην το σπαταλάμε.

Γεγονός είναι ότι οι κατασκευαστές τα τελευταία χρόνια έχουν εφαρμόσει πολλές τεχνολογίες –και δεν μιλάμε μόνο για τα υβριδικά μοντέλα αλλά και γι αυτά με τους συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης- με στόχο τη μείωση τόσο της κατανάλωσης όσο και των εκπομπών ρύπων. Τεχνολογίες όπως το downsizing (πιο μικροί κινητήρες, πιο αποδοτικοί με turbo), τα συστήματα start stop, οι ενδείξεις για τη σωστή αλλαγή σχέσεων, η απομόνωση κάποιων κυλίνδρων στα μεγάλα σύνολα κ.λπ.

Παρόλα αυτά ο καταλυτικός παράγοντας στην όλη διαδικασία εξακολουθεί να είναι ο οδηγός και οι συνήθειές του. Τόσο στον τρόπο με τον οποίο κινείται όσο και στην προσοχή που δίνει στο όχημά του.

Τι σημαίνει στην πράξη το τελευταίο; Έχουμε και λέμε λοιπόν:

  • 1) Αν η συντήρηση του αυτοκινήτου γράφεται στις καλένδες τότε είναι δεδομένο πως η κατανάλωση θα τραβάει την ανηφόρα. Φθαρμένα μπουζί και βρώμικα φίλτρα αέρα πληρώνονται σχεδόν καθημερινά στο πρατήριο, οπότε είναι μάλλον προτιμότερο να αντικαθίστανται όποτε προβλέπει ο κατασκευαστής. Επίσης σημειώστε ότι τα λεπτόρευστα λιπαντικά (αυτά με μικρό το πρώτο νούμερο στην ένδειξη του κουτιού, όπως 5W50), μειώνουν έστω και λίγο την κατανάλωση μιας και περιορίζουν τις απώλειες από τις τριβές, ειδικά όταν ο κινητήρας είναι κρύος.
  • 2) Στην περίπτωση που θεωρείτε περιττό τον έλεγχο της πίεσης των ελαστικών του αυτοκινήτου σας απλά πετάτε κάποια ποσότητα αμόλυβδης και κατά συνέπεια τα αντίστοιχα ευρώ σε κάθε φουλάρισμα. Όταν η πίεση στα λάστιχα είναι χαμηλή αυξάνεται η επιφάνεια επαφή τους με το δρόμο και κατά συνέπεια τόσο οι τριβές όσο και η κατανάλωση. Καλό είναι λοιπόν όχι μόνο να ελέγχεται συχνά η πίεση των ελαστικών αλλά και να αυξάνεται 0,3 bar σε σχέση με τη μέγιστη (αυτή με το πλήρες φορτίο δηλαδή) που προβλέπει ο κατασκευαστής. Έτσι και δεν έχετε ουσιαστικά απώλειες στο κράτημα και την άνεση και εξοικονομείτε καύσιμο. Παράλληλα όταν αγοράζετε καινούργιο αυτοκίνητο ή αλλάζετε λάστιχα μην επιλέγετε τα πιο φαρδιά που μπορείτε. Κερδίζετε ελάχιστα στην οδική συμπεριφορά και χάνετε περισσότερα στην κατανάλωση. Σημειώστε πως υπάρχουν και λάστιχα με χαμηλό συντελεστή τριβής κύλισης, που είναι ακόμα πιο οικονομικά.
  • 3) Έχετε ακόμα την μπαγκαζιέρα στην οροφή ή τις βάσεις για τα ποδήλατα από το προηγούμενο καλοκαίρι; Μην τις καταβάσετε τώρα γιατί οι φετινές διακοπές όπως είπαμε πλησιάζουν (πλάκα κάνουμε), αλλά να ξέρετε ότι έχετε σπαταλήσει πολλά λίτρα βενζίνης, μιας και με την αναβλητικότητά σας έχετε καταστρέψει την αεροδυναμική του αυτοκινήτου σας. Επίσης δεν σας έχει πάρει και ο επιπλέον θόρυβος τα αυτιά; Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειώσουμε πως οι βάσεις ποδηλάτων που τοποθετούνται στο πίσω μέρος των αυτοκινήτων είναι πιο πρακτικές αλλά είναι και πιο ενεργοβόρες από αυτές της οροφής, μιας και καταστρέφουν περισσότερο τη ροή του αέρα.
  • 4) Το πορτμπαγκάζ σας είναι γεμάτο με συμπράγκαλα που πιθανόν να σας φανούν χρήσιμα κάποια στιγμή αλλά τελικά ποτέ δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο; Αυτός είναι ένας ακόμα τρόπος για να γίνεται κολλητοί με τον ψηλό στο βενζινάδικο μιας και το βάρος είναι από τους καθοριστικούς αρνητικούς παράγοντες για την κατανάλωση.
  • 5) Ακόμα και αν ο προορισμός δεν σας είναι οικείος, για να μην πούμε άγνωστος, ξεκινάτε απροετοίμαστοι; Χωρίς να έχετε δει τίποτα; Το ίδιο ισχύει και όταν κινείστε σε ώρες αιχμής χωρίς να έχετε εναλλακτικές, με αποτέλεσμα είτε να διανύετε περισσότερα χιλιόμετρα στην πρώτη περίπτωση ή να είστε συνέχεια στο σταμάτα- ξεκίνα στη δεύτερη. Το αποτέλεσμα είναι πάντως το ίδιο: αύξηση της κατανάλωσης. Γι αυτό λοιπόν ενημερωθείτε για τη διαδρομή και χρησιμοποιείστε αν έχετε σύστημα πλοήγησης (GPS). Mάλιστα κάποια σύγχρονα μοντέλα έχουν και επιλογή Eco, στην οποία λαμβάνουν υπόψη τις πληροφορίες για την κίνηση (TA η επιλογή στο ηχοσύστημά σας, αλλά στην Ελλάδα η χρήση από τους ραδιοφωνικούς σταθμούς είναι κατά κανόνα άλλη και ιδιαίτερα ενοχλητική), αλλά και για τη μορφολογία του εδάφους, μιας και η πολύ ανηφόρα κοστίζει. Σε αμόλυβδη φυσικά…

{gallery}photos/26/eco/OIKONOMIA-BENZINHS-1{/gallery}


Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota