Η Hyundai παρουσίασε μετά τα RM14 και RM15 ένα τρίτο πρωτότυπο, το RM16, πάνω στο οποίο θα βασιστεί το μοντέλο παραγωγής του i30 Ν και αυτό παρόλο που μοιάζει περισσότερο για αγωνιστικό πίστας.
Λογικά η έκδοση παραγωγής θα έχει μια λιγότερο εμφατική εμφάνιση, ενώ ο καινούργιος κινητήρας των 2.000 κυβικών θα αποδίδει πάνω κάτω 300 άλογα, θα συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, και θα κινεί τους εμπρός τροχούς μέσω ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού.
Στο RM16 πάντως ο κινητήρας είναι τοποθετημένος στο κέντρο, κινητήριοι τροχοί είναι οι πίσω, ενώ υπάρχει και ηλεκτρονικά μεταβλητή εξαγωγή -και για καλύτερο ήχο- καθώς και αυτόματα ελεγχόμενη πίσω αεροτομή.
Στο σημείο αυτό να υπενθυμίσουμε πως οι Κορεάτες ποντάρουν πολλά στις σπορ εκδόσεις Ν των μοντέλων τους, ενώ στα πλαίσια της εξέλιξης ένα i30 2.0Τ μετείχε στις 24 Ώρες του Nurburgring ώστε να δοκιμάσει το νέο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 2.000 κυβικών.
Γιάννης Σκουφής