Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Θα ταξιδέψετε το Πάσχα; Δείτε πως δεν θα σας κοστίσει μια περιουσία

Οι τιμές των διοδίων μαζί με αυτές των καυσίμων -η σειρά αναφοράς φυσικά και δεν είναι τυχαία- έχουν κάνει τις μετακινήσεις με το αυτοκίνητο ιδιαίτερα ακριβές. Η έξοδος του Πάσχα είναι όμως παραδοσιακά δεδομένη, οπότε ο μόνος τρόπος για να μην κοστίσει ακριβά είναι στην πράξη μόνο η μείωση της κατανάλωσης, μιας και οι «παρακάμψεις» στα διόδια διφορούμενες είναι ως προς το οικονομικό τους αποτέλεσμα. Άλλωστε είναι δεδομένα πως η τελική κατανάλωση εξαρτάται έως και κατά 30% από τον οδηγό και τις συνήθειές του.

Έτσι λοιπόν και πριν ξεκινήσουμε:   

  • Ελέγχουμε την πίεση των ελαστικών, ενώ την προσαρμόζουμε σε αυτήν που ορίζει ο κατασκευαστής όταν είναι φορτωμένο. Μάλιστα μπορούμε να την αυξήσουμε και κατά 0,3 bar προκειμένου να κάψουμε ακόμα λιγότερο, χωρίς να χάσουμε σε οδική συμπεριφορά.  
  • Αδειάζουμε το πορτμπαγκάζ από πράγματα που μόνο θεωρητικά μπορούν να φανούν κάποτε χρήσιμα. Έτσι και το βάρος μειώνουμε και χώρο κερδίζουμε, μήπως και τελικά αποφύγουμε τη μπαγαζιέρα. 
  • Μπαγαζιέρα ή σχάρα χρησιμοποιούμε μόνο αν πραγματικά δεν γίνεται αλλιώς. Και αυτό γιατί επηρεάζουν αρνητικά την αεροδυναμική και αυξάνουν την κατανάλωση, ενώ σου παίρνουν και τα αυτιά. Ειδικά στις μεγάλες ταχύτητες. 
  • Το ίδιο ισχύει φυσικά και για τις βάσεις ποδηλάτων, ενώ εδώ τι αξιοσημείωτο είναι όσες τοποθετούνται στο πίσω μέρος των αυτοκινήτων είναι μεν πιο πρακτικές αλλά είναι και πιο ενεργοβόρες από αυτές της οροφής, μιας και καταστρέφουν ακόμα περισσότερο τη ροή του αέρα.
  • Αν ο προορισμός δεν θα μας είναι γνώριμος δεν ξεκινάμε απροετοίμαστοι. Ενημερωνόμαστε για τη διαδρομή, ενδεχόμενα και για εναλλακτικές σε περίπτωση που συναντήσουμε μποτιλιάρισμα, ενώ φυσικά και χρησιμοποιούμε σύστημα πλοήγησης. Μάλιστα α πιο σύγχρονα μοντέλα έχουν και πρόγραμμα Eco, στην οποία λαμβάνουν υπόψη τις πληροφορίες για την κίνηση (TA η επιλογή στο ηχοσύστημά σας), αλλά και για τη μορφολογία του εδάφους, μιας και η πολύ ανηφόρα κοστίζει σε καύσιμο.

[ngg_images source=”galleries” container_ids=”4081″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”120″ thumbnail_height=”90″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”0″ number_of_columns=”0″ ajax_pagination=”1″ show_all_in_lightbox=”1″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Show as slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]Στο ταξίδι:

  • Βλέπουμε τι γίνεται μπροστά μας και δεν περιορίζουμε το οπτικό μας πεδίο στο προπορευόμενο αυτοκίνητο και μόνο. Έτσι θα μπορέσουμε να αποφύγουμε  άσκοπες επιταχύνσεις και φρεναρίσματα που κοστίζουν πάρα πολύ σε καύσιμο.
  • Δεν αγνοούμε τις ενδείξεις για αλλαγή σχέσης που ενδεχομένως έχει το αυτοκίνητό μας. Αν τις ακολουθούμε θα έχουμε εξοικονόμηση καυσίμου που μπορεί να φτάσει και το 15 %, ενώ δεν πρέπει να απορούμε αν μας υποδεικνύει να περάσουμε 5η από τα 50- 60 χλμ./ ώρα.
  • Σηκώνουμε το πόδι από το γκάζι, αλλά σε καμία περίπτωση δεν βάζουμε νεκρά. Ούτε στις κατηφόρες. Πέρα από το ότι είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο δεν υπάρχει και κανένα απολύτως όφελος. Αντίθετα αν αφήσουμε το αυτοκίνητο να ρολάρει –χωρίς δηλαδή να πατάμε γκάζι- με οποιαδήποτε σχέση στο κιβώτιο λόγω της λειτουργίας cut off διακόπτεται πλήρως η τροφοδοσία και η κατανάλωση είναι μηδενική.
  • Στη φάση της επιτάχυνσης –κι αυτό οι περισσότεροι το αγνοούμε- το σωστό είναι να πατάμε τέρμα το πεντάλ του γκαζιού. Κι αυτό γιατί έτσι ανοίγει φουλ η «πεταλούδα» και ο κινητήρας αναπνέεει καλύτερα και γίνεται πιο αποδοτικός.
  • Από την άλλη αυτό δεν σημαίνει ότι οι αλλαγές σχέσεων θα πρέπει να γίνονται λίγο πριν από το κόφτη. Κάθε άλλο μιας και μπορούν χωρίς κανένα πρόβλημα –ειδικά αν πρόκειται για σύγχρονο κινητήρα turbo- να γίνονται γύρω στις 2.500, άντε 3.000 σ.α.λ., ενώ μόλις φτάσουμε στην επιθυμητή ταχύτητα ταξιδίου περνάμε στο κιβώτιο τη μεγαλύτερη δυνατή σχέση και πατάμε το γκάζι τόσο όσο χρειάζεται για να διατηρήσουμε την ταχύτητα αυτή. Μάλιστα επειδή η κατανάλωση εξαρτάται και από τη θέση του πεντάλ του γκαζιού, αν σηκώσουμε το πόδι μας και το πατήσουμε ελάχιστα λιγότερο θα δούμε στο trip computer μεγάλη διαφορά στη στιγμιαία κατανάλωση.
  • Η ταχύτητα ταξιδίου πάντως είναι ένας άλλος παράγοντας που επηρεάζει πολύ την κατανάλωση. Ενδεικτικό είναι πως αν κινούμαστε με τα ¾ της τελικής ταχύτητας του αυτοκινήτου μας καταναλώνουμε τη μισή βενζίνη σε σχέση με το αν κινούμασταν με την τελική του, μιας και η αεροδυναμική αντίσταση όσο ανεβαίνουν τα χλμ./ ώρα παίζει όλο και μεγαλύτερο ρόλο. Τη μεγαλύτερη δυνατή οικονομία καυσίμου την πετυχαίνει κανείς με ταχύτητες γύρω στα 120 με 130 χλμ./ ώρα. Αφήστε που πέρα από βενζίνη γλυτώνεις και τις κλίσεις για υπερβολική ταχύτητα στα γρήγορα κομμάτια των εθνικών οδών. Χωρίς μάλιστα επί της ουσίας να καθυστερείς.

Καλό Πάσχα, με ένα ασφαλές και οικονομικό ταξίδι.

Γιάννης Σκουφής

[ngg_images source=”galleries” container_ids=”4082″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”120″ thumbnail_height=”90″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”0″ number_of_columns=”0″ ajax_pagination=”1″ show_all_in_lightbox=”1″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Show as slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

Alfa Romeo: Τελικές δοκιμές της Milano που παρουσιάζεται στις 10 Απριλίου

Alfa Romeo

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz