Το 1955 η Jaguar είχε προγραμματίσει την κατασκευή 100 μονάδων της αγωνιστικής D-Type αλλά τελικά κατασκεύασε μόλις 75. Τώρα 62 χρόνια μετά την τελευταία που βγήκε από τη γραμμή παραγωγής η βρετανική εταιρεία αποφάσισε, μέσω της Jaguar Classics, να κατασκευάσει και τις υπόλοιπες 25.
Με βάση τις τότε ισχύουσες προδιαγραφές και στο χέρι όπως πάλαι ποτέ, ενώ οι υποψήφιοι αγοραστές -η D-Type έχοντας στην ιστορία της τρεις νίκες στις 24 Ώρες του Le Mans το 1955, το 1956 και το 1957 είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στους συλλέκτες- θα μπορούν να επιλέξουν μεταξύ της έκδοσης Shortnose του 1955 και της Longnose του 1956.
Το πρώτο δείγμα γραφής πάντως, που παρουσιάστηκε στην έκθεση Retromobile στο Παρίσι, ήταν μια Longnose, με το επιμηκυμένο καπό και το πτερύγιο πίσω από τη θέση του οδηγού. Ο κινητήρας είναι ο τότε εξακύλινδρος σε σειρά των 3.400 κυβικών της μάρκας, με την «wide angle» κυλινδροκεφαλή με τις μεγαλύτερες βαλβίδες και απόδοση 250 ίππων. Που εξασφάλιζαν μια τελική ταχύτητα 250 χλμ./ ώρα.
H D-Type είναι η τρίτη ρετρό Jaguar μετά τις Lightweigt E-Type (6 μονάδες) και XK SS (9 μονάδες) που κατασκευάζεται τώρα με τις τότε προδιαγραφές.
Γιάννης Σκουφής
