Σύνδεση

Featured

ΝΕΟ SKODA KODIAQ: ΤΟ ΚΟΡΥΦΑΙΟ SUV ΤΗΣ SKODA ΕΧΕΙ 7 ΘΕΣΕΙΣ, 1400 ΚΥΒΙΚΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ

To καινούργιο Kodiaq σημαίνει για τη Skoda πολλά περισσότερα από ένα μεγαλύτερο SUV που τοποθετείται σε μια κατηγορία, στην οποία μετέχει για πρώτη φορά στην ιστορία της. Στην ουσία το Kodiaq εγκαινιάζει μια εποχή για τη μάρκα στην πιο δημοφιλή κλάση παγκοσμίως, μιας και θα αποτελέσει τη βάση πάνω στην οποία θα αναπτυχθούν και τα πιο μικρά μοντέλα που αναμένεται να εμφανιστούν στο μέλλον -άμεσο και απότερο.

Αισθητικά η σύγχρονη τάση που επικρατεί στην κατηγορία και θέλει το SUV να χαρακτηρίζονται από έντονες ακμές εδώ συνδυάζεται με ιδιαίτερη επιτυχία με τα παραδοσιακά γνωρίσματα της Skoda, όπως είναι π.χ. η μεγάλη μάσκα, στην τελευταία της εκδοχή. Το αποτέλεσμα είναι ένα μοντέρνο σχήμα, με στιβαρές γραμμές που είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως Skoda, που κατορθώνει να κρύβει καλά τις διαστάσεις του -το μήκος του φτάνει σχεδόν τα 4,70 μέτρα- και το οποίο διαθέτει και στοιχεία που του εξασφαλίζουν τη δική του ταυτότητα.

Χαρακτηριστικοί είναι για παράδειγμα οι μικροί πρόβολοι σε συνδυασμό με το μεγάλο μεταξόνοο των 2.791 χιλιοστών, καθώς και τα σχεδόν τετράγωνα ανοίγματα των θόλων των τροχών. Παράλληλα το στυλ SUV τονίζεται ακόμα περισσότερο από την απόσταση από το έδαφος των σχεδόν 19 εκατοστών, αλλά και από τα τονισμένα μαρσπιέ που αποτελούν ενιαίο σύνολο με τα προστατευτικά των φτερών και τις ράγες οροφής.

Ο συνδυασμός μοντέρνων στοιχείων με το παραδοσιακά στυλ της Skoda συνεχίζεται και στο εσωτερικό του Kodiaq, όπου κυριαρχούν οι απλές σύγχρονες γραμμές και απουσιάζουν οι σχεδιαστικές φιοριτούρες για χάρη του πρόσκαιρου εντυπωσιασμού. Η λειτουργικότητα γράφεται με κεφαλαία, το ίδιο και η πρακτικότητα χάρη στις πολλές θέσεις και θήκες για μικρο- αντικείμενα αλλά και λόγω των έξυπνων λύσεων που πάντα εφαρμόζει η Skoda -μεταξύ αυτών η θήκη για ομπρέλα στις πόρτες ή αυτή για την ξύστρα παρμπρίζ στο πορτάκι του ρεζερβουάρ. Παράπονα από την εργονομία δεν υπάρχουν, ενώ βασικό ρόλο στην όλη εικόνα παίζει και η οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό.

skoda-kodiaq-7

Το μέγεθός της κυμαίνεται από 6,5 έως και 8,0 ίντσες και φυσικά αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο των συστημάτων infotainment με τα οποία μπορεί να εξοπλιστεί τo Kodiaq. Ενδιαφέρον είναι πως το κορυφαίο που λέγεται Colombus διαθέτει και ενσωματωμένη μνήμη flash 64 GB, ενώ υπάρχουν και όλες οι δυνατότητες διασύνδεσης smartphones.

Φυσικά δεν λείπουν ούτε τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, μεταξύ των οποίων υπάρχει το Traffic Jam Assist, ένα σύστημα ημι- αυτόνομης οδήγησης που λειτουργεί μέχρι και τα 60 χλμ./ ώρα και το Trailer Assist, που ουσιαστικά αναλαμβάνει τις δύσκολες μανούβρες με τρέιλερ.

Το νέο μεγάλο SUV της Skoda ακολουθεί κατά γράμμα την μεγάλη παράδοση της μάρκας στην εξαιρετική εκμετάλλευση των χώρων στο εσωτερικό. Έτσι 5 επιβάτες θα ταξιδέψουν με χαρακτηριστικά άνεση, ενώ υπάρχει η δυνατότητα και για μια 3η σειρά καθισμάτων, η οποία καθιστά το Kodiaq 7θέσιο. Ακόμα και με πλήρη σύνδεση μένει ένα χώρος αποσκευών 270 λίτρων, τιμή ιδιαίτερα μεγάλη, ενώ όταν η διάταξη είναι 5θέσια -τα πίσω καθίσματα μπορούν να μετακινηθούν κατά μήκος κατά 18 ολόκληρα εκατοστά- το πορτμπαγκάζ με το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα είναι το μεγαλύτερο της κατηγορίας.

Και αυτό γιατί η χωρητικότητά του κυμαίνεται από 720 έως και 2.065 λίτρα, ενώ αν από τη λίστα των εξτρά έχει επιλεγεί και η δυνατότητα αναδίπλωσης της πλάτης του καθίσματος του οδηγού μπορεί να προκύψει και ένα ωφέλιμο χώρος φόρτωσης μήκους 2,80 μέτρων. Ένα άλλο πρακτικό στοιχείο στον κατάλογο του επιπλέον εξοπλισμού είναι και η ηλεκτρική πίσω πόρτα.

Το Kodiaq κρύβει έξυπνα τις διαστάσεις του οπτικά, όπως προαναφέραμε, αλλά το ίδιο κάνει και στο δρόμο, όπως διαπιστώσαμε οδηγώντας το στην Ισπανία. Ακόμα και σε διαδρομές με συνεχείς στροφές, όπως στο ορεινό οδικό δίκτυο της Μαγιόρκα, αποδείχθηκε ευχάριστο και άμεσο, καθώς η ανάρτησή του ελέγχει με επιτυχία τις κινήσεις του αμαξώματος και επιτρέπει μόνο περιορισμένες κλίσεις στις στροφές. Ταυτόχρονα το σύστημα διεύθυνσής του έχει ικανοποιητική αίσθηση και ακρίβεια, ενώ ο 2.0 TDI στην έκδοσή του των 190 ίππων που οδηγήσαμε είναι ελαστικός από χαμηλά, ψυχωμένος στις μεσαίες στροφές όπου λειτουργεί συνήθως και συνδυάζεται καλά τόσο με το αυτόματο κιβώτιο DSG όσο και και με την τετρακίνηση.

skoda-kodiaq-22

Ο τετρακύλινδρος diesel είναι διαθέσιμος και με 150 ίππους -εδώ η τετρακίνηση είναι προαιρετική όπως προαιρετική είναι και στην έκδοση με αντίστοιχη ισχύ του 1.4 TSI, ο οποίος διαθέτει και σύστημα απομόνωσης των κυλίνδρων (ACT) για μείωση της μέσης κατανάλωσης και των εκπομπών CO2 και μπορεί και αυτός με τη σειρά του να συνδυαστεί με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

Στάνταρ αυτόματη και τετρακίνητη είναι η κορυφαία έκδοσης βενζίνης, η 2.0 TSI των 180 ίππων, ενώ αντίθετα αποκλειστικά προσθιοκίνητη και με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων θα είναι η βασική έκδοση του Kodiaq με τον 1.4 TSI των 125 ίππων, η οποία όταν ξεκινήσει η διάθεση και στην Ελλάδα, κάτι που αναμένεται να γίνει στις αρχές Απριλίου, θα κοστίζει γύρω στις 25.900 ευρώ, με πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού. Το τελευταίο θα προσθέτει ακόμα περισσότερους πόντους στο νέο μεγάλο SUV της Skoda, καθώς ας μην ξεχνάμε πως πρόκειται για ένα αυτοκίνητο, που πέρα από όλα τα άλλα, διαθέτει εξαιρετικούς χώρους και θέσεις για μέχρι και 7.

Γιάννης Σκουφής

SKODA KODIAQ 1.4 TSI (125 PS)
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.697×1.882×1.655 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.791 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 720- 2.065 λίτρα
Βάρος: 1.502 κιλά
Κινητήρας: 1.395 κ.εκ., 4 κύλινδροι, turbo βενζίνης
Ισχύς: 125 PS/ 5.000- 6.000 σ.α.λ.
Ροπή: 200 Nm/ 1.400- 4.000 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 10,5”, 190 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 6,0 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 137 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 164 €
Τιμή (ενδεικτικά): από 25.900 €

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured