Σύνδεση

Volkswagen

ΑΛΛΑΓΗ ΗΓΕΣΙΑΣ ΣΤΗ VW; ΠΟΙΟΣ ΗΤΑΝ Ο ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΗΣ; ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΣΕ ΤΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ;

Το σκάνδαλο των χαλκευμένων εκπομπών ρύπων

Το σκάνδαλο των χαλκευμένων εκπομπών ρύπων που εμπλέκεται ο όμιλος της Volkswagen μπορεί να έχει και επιπτώσεις στην κορυφή της διοικητικής πυραμίδας της. Κι αυτό γιατί οι τελευταίες φήμες από τη Γερμανία αναφέρουν πως την Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου θα αποχωρήσει από τη θέση του ο Martin Winterkorn, ο οποίος, όπως έχουμε γράψει, υπερίσχυσε πριν μερικούς μόλις μήνες στο παιχνίδι κορυφής με τον πατριάρχη του ομίλου Ferdinand Piech.

VW-SCANDAL-2-WINTERKORN

Παρόλο που η Volkswagen διέψευσε επίσημα ένα τέτοιο ενδεχόμενο δεν πρέπει να αποκλειστεί τίποτα, ειδικά αν οι εξελίξεις είναι ακόμα πιο επιβαρυντικές για το γερμανικό όμιλο. Ως πιθανός διάδοχος του Winterkorn προαλείφεται ο επικεφαλής της Porsche, ο 62χρονος Matthias Mueller, το όνομα του οποίου είχε ακουστεί έντονα και κατά τη διάρκεια της διαμάχης Winterkorn και Piech, με το δεύτερο να τον προωθεί. Προφανώς ο εγγονός του Porsche Piech τρίβει τώρα τα χέρια του και ας χάνει ως συν- ιδιοκτήτης του ομίλου πάρα μα πάρα πολλά χρήματα. Οι κακές γλώσσες πάντως λένε πως θα ήταν ικανός να έχει βοηθήσει να αποκαλυφθεί το σκάνδαλο.

VW-SCANDAL-3-MATTHIAS-MUELLER

Στην όλη υπόθεση πάντως εμπλέκεται και η Bosch, η οποία είναι ο προμηθευτής των αντιρρυπαντικών συστημάτων με την οποία ήταν εξοπλισμένα τα ύποπτα μοντέλα των VW και Audi. Η (επίσης) γερμανική εταιρεία λέει από την πλευρά της πως απλά κατασκεύαζε όλα τα απαιτούμενα στοιχεία και εξαρτήματα με βάση τις προδιαγραφές της Volkswagen.

Από την πλευρά των Αμερικανών της EPA πάντως προκύπτει πως το ύποπτο λογισμικό είχε προγραμματιστεί από τον ίδιο τον όμιλο της Volkswagen και όχι από κάποιον τρίτο, ενώ υπάρχει σε πολύ περισσότερα αυτοκίνητα σε σχέση με αυτά τα οποία αφορά η τρέχουσα έρευνα των αρχών των ΗΠΑ. Συνολικά κυκλοφορούν ανά τον κόσμο 11.000.000 οχήματα του ομίλου VW που κινούνται από το συγκεκριμένο κινητήρα με τον κωδικό ΕΑ 189.

VW-SCANDAL-3-EA-189-ENGINE

Το ερώτημα που προκύπτει από τα παραπάνω είναι πως μπορούσε το λογισμικό να διακρίνει αν το αυτοκίνητο κινείται κανονικά στο δρόμο η υποβάλλεται σε κάποιου είδους μέτρηση, μεταξύ αυτών και η συγκεκριμένη για τη μέτρηση της εκπομπής ρύπων.

Το καθοριστικό στοιχείο εδώ είναι ότι οι μετρήσεις γίνονται σχεδόν αποκλειστικά στο δυναμόμετρο. Αυτό στην πράξη σημαίνει πως από τους τέσσερις τροχούς του αυτοκινήτου κινούνται μόνο οι δύο –αυτοί στους οποίους καταλήγει η ισχύς του κινητήρας. Επιπρόσθετα σε αυτές τις περιπτώσεις και παρά τη λειτουργία του κινητήρα δεν υπάρχει μεταβολή στο στίγμα του GPS, ενώ παρόλο που ο κινητήρας ανεβάζει στροφές οι ενδείξεις από τον αισθητήρα επιτάχυνσης είναι μηδενικές. Οπότε αν ισχύουν όλα ή τα περισσότερα από τα παραπάνω το λογισμικό αναγνωρίζει πως υπάρχει σοβαρή πιθανότητα το αυτοκίνητο να υποβάλλεται σε κάποια μέτρηση και επιλέγει το πρόγραμμα λειτουργίας του κινητήρα που εξασφαλίζει τις χαμηλές εκπομπές ρύπων που είναι σύμφωνες με τις ισχύουσες προδιαγραφές.

Πάντως δεν είναι η πρώτη φορά που ο όμιλος VW έχει εμπλακεί σε κάποιο σκάνδαλο. Έχουν προηγηθεί αυτό με τα επαγγελματικά ταξίδια για σεξ των στελεχών της, η απαγόρευση αγορών από μη υπηκόους των χωρών στις οποίες οι τιμές των αυτοκινήτων ήταν πιο χαμηλές εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η υπόθεση βιομηχανικής κατασκοπείας με την πρόσληψη του Lopez που εργαζόταν πριν στην Opel.

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured

Τα νέα αγωνιστικά του WRC δεν θα είναι υβριδικά!

Featured