Λίγες αλλά σημαντικές προκύπτουν οι αλλαγές του 2014 για το super Enduro της Yamaha. Εντοπίζονται σε ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, βελτιώσεις σε κινητήρα και στην διάθεση στάνταρ Cruise Control.
Ο δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας έχει νέους εκκεντροφόρους, επανασχεδιασμένους αυλούς σε εισαγωγή-εξαγωγή και νέα χαρτογράφηση (πάντα διπλή), με τη συνολική απόδοσή του να έχει ανέβει κατά 2 ίππους (112 στις 7.250 σ.α.λ.).
Συμπλέκτης και άξονας μετάδοσης έχουν ενισχυθεί στα σημεία καταπόνησης και υπόσχονται βελτιωμένη λειτουργία και αξιοπιστία, το πάνελ των οργάνων αλλάζει ολοκληρωτικά και τώρα πια διαθέτει οθόνες υγρών κρυστάλλων και ένδειξη για τη σχέση που υπάρχει στο κιβώτιο ταχυτήτων.
Η νέας σχεδίασης ζελατίνα έχει έναν έξυπνο μηχανισμό χειροκίνητης ρύθμισης σε 4 θέσεις και υπόσχεται αυξημένη προστασία από τα καιρικά φαινόμενα, το αλουμινένιο τιμόνι μεταβλητής διατομής με τα νέα καβαλέτα εγγυάται μείωση κραδασμών και το -επίσης αλουμινένιο- σφυρήλατο πλαϊνό σταντ καλύτερη στήριξη και λιγότερο βάρος.
Ο υπολογιστής ταξιδιού ανεβάζει τα στάνταρ της Super Tenere ακόμα ψηλότερα, ειδικά στους χιλιομετροφάγους αναβάτες που αναζητούν πλήρη ενημέρωση σε ζωτικές λειτουργίες και υπηρεσίες. Τέλος, μικρές αλλά μελετημένες εργονομικές βελτιώσεις έχουν γίνει με γνώμονα την ακόμα πιο άνετη πολύωρη οδήγηση.
Νίκος Βιτσιλάκης