Βλέποντας τις φωτογραφίες του VW XL Sport –για το οποίο είχαμε γράψει για πρώτη φορά ακριβώς πριν από ένα χρόνο– η σκέψη σας πολύ σωστά πηγαίνει στο XL1, το αυτοκίνητο του ενός λίτρου της γερμανικής εταιρείας. Κι αυτό γιατί όντως το XL1 αποτέλεσε τη βάση για το XL Sport, που διατηρεί τα συνθετικά υλικά ενισχυμένα με ανθρακόνημα για το αμάξωμα μαζί με τις πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω αλλά είναι πιο μεγάλο, φτάνοντας τα 4,291 μέτρα, πιο φαρδύ (1,847 αντί 1,664) και με μεγαλύτερο μεταξόνιο (2.424 χιλιοστά αντί για 2.224).
Από κει και πέρα οι μηχανικοί των Γερμανών έδωσαν ιδιαίτερη έμφαση στην αεροδυναμική χρησιμοποιώντας όλα όσα είχαν στη διάθεσή τους –από Air Curtains και ειδικά μελετημένα ανοίγματα- και καλύπτοντας ότι μπορούσε να καλυφθεί –από τις ζάντες μέχρι το κάλυμμα του κινητήρα και το δάπεδο.
Ο οποίος κινητήρας προέρχεται από την high tech και βάλε Ducati Panigale, και με τους 200 ίππους και τα 135 Nm που αποδίδει, στις 11.000 και στις 9.000 σ.α.λ. αντίστοιχα, από τα 1.200 κυβικά του είναι ο πιο ισχυρός V2 που έχει ποτέ χρησιμοποιηθεί σε αυτοκίνητο.
Οι 200 ίπποι του σε συνδυασμό με το βάρος των μόλις 890 κιλών εξασφαλίζουν ένα 0-100 σε 5,9 δεύτερα, ενώ χάρη στο συντελεστή οπισθέλκουσας 0,258 και τη μετωπική επιφάνεια των μόλις 1,7 τετραγωνικών η τελική φτάνει τα 270.
Στο εσωτερικό τα πάντα είναι εμφανώς πιο σπορ σε σχέση με το XL1, ενώ τα δύο καθίσματα με τις σχετικά μικρές διαστάσεις είναι και εδώ μετατοπισμένα μεταξύ τους.
Το VW XL Sport θα κατασκευαστεί πιθανότατα σε περιορισμένο αριθμό μονάδων και σε μια τιμή που δεν μεν ακόμα κοινοποιηθεί αλλά που σε καμία περίπτωση δεν θα είναι φτηνή.
Γιάννης Σκουφής