Σύνδεση

Featured

VW Passat 1.6 TDI: και τα σεντάν και οι diesel δεν έχουν πεθάνει

Η επέλαση των SUV σίγουρα έχει πιέσει όλες τις άλλες κατηγορίες και ειδικά τα πλέον κλασικά οικογενειακά. Τα σεντάν, αυτά με τα αμαξώματα των τριών όγκων που εξ ορισμού χαρακτηρίζονται συντηρητικά χωρίς να είναι πάντα και ειδικά όσα δεν συγκαταλέγονται στις premium κατηγορίες.

Τα σεντάν λοιπόν έχουν περάσει σε δεύτερη μοίρα, όμως θεωρώ κάτι παραπάνω από βέβαιο πως στο μέλλον θα επανέλθουν και πάλι στην πρώτη γραμμή, ειδικά όσο τα ηλεκτρικά θα γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλή. Και αυτό γιατί σε σχέση με τα αντίστοιχου μεγέθους SUV ζυγίζουν λιγότερο και έχουν σαφώς καλύτερη αεροδυναμική. Στοιχεία που μετρούν και με το παραπάνω όταν θέλεις να πετύχεις τη μεγαλύτερη δυνατή αυτονομία.

Και αν αυτό είναι μελλοντολογία τα σεντάν έχουν και τώρα να παραθέσουν πλεονεκτήματα που μπορούν να τους εξασφαλίσουν μια θέση στον ήλιο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η τελευταία, ανανεωμένη έκδοση του VW Passat. Που με συνολικές πωλήσεις που ξεπερνούν τα 30 εκατομμύρια μονάδες είναι το πιο επιτυχημένο της κατηγορίας του.

Για τη χώρα μας η πιο ενδιαφέρουσα εκδοχή του είναι η 1.6 TDI. Αυτή με τον εισαγωγικό diesel που πολλοί «ειδικοί» τον έχουν «πεθάνει» αλλά αυτός είναι εδώ και δηλώνει δυναμικά το παρόν. Μάλιστα στο Passat συνδυάζεται στάνταρ με αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων, επιλογή κάτι παραπάνω από σωστή. Και αυτό γιατί το αυτόματο κιβώτιο ταιριάζει με τα χαρακτηριστικά απόδοσης του πετρελαιοκινητήρα των 120 ίππων και των 250 Nm, καλύπτει τα τυχόν κενά του μιας και το συγκεκριμένο σύνολο είναι σχετικά οριακό (0-100 σε 10,8 δεύτερα, τελική ταχύτητα 205 χλμ./ ώρα) για τα 1.575 κιλά που ζυγίζει κενό το μεγάλο σεντάν των 4,87 μέτρων και φυσικά απαλλάσσει τον οδηγό από τη συνεχή ενασχόληση με το κιβώτιο.

Στην περίπτωση που το τελευταίο ήταν χειροκίνητο ο οδηγός θα έπρεπε συχνά πυκνά να καταφεύγει σε αυτό προκειμένου να κινηθεί σβέλτα, ενώ τώρα, τόσο μέσα στην πόλη όσο και πέρα από αυτήν τη… βρώμικη δουλειά την κάνει το αυτόματο κιβώτιο με το αρκετά γρήγορο kick down.

Έξω από την πόλη πάντως και στις εθνικές οδούς θα εκτιμήσει κανείς τον τρόπο με τον οποίο κινείται το Passat, ο οποίος είναι σαφώς πιο άνετος, χαλαρός και πολιτισμένος σε σχέση π.χ. με το αντίστοιχο Tiguan. ΟΚ, δεν κάθεσαι τόσο ψηλά όσο στο τελευταίο και δεν κατοπτεύεις το δρόμο αλλά πέραν τούτου μάλλον ουδέν που να γέρνει την πλάστιγγα υπέρ του SUV. Ούτε καν από πλευράς χώρων, μιας και στο Passat οι επιβάτες του πίσω καθίσματος κάθονται βασιλικά, ενώ τα 567 λίτρα της χωρητικότητας του πορτμπαγκάζ -σε ότι αφορά το άνοιγμά του δεν είναι τόσο πρακτικό όσο αυτό ενός SUV με 5η πόρτα- επαρκεί απόλυτα ακόμα και για την πολυήμερη απουσία μιας οικογένειας.

 

Ταυτόχρονα η μέση κατανάλωσή του εύκολα κυμαίνεται γύρω στα 6,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, με αποτέλεσμα να μην επιβαρύνεται ιδιαίτερα ο οικογενειακός οικονομικός προϋπολογισμός.

Από και κει πέρα ακόμα και το βασικό επίπεδο εξοπλισμού Executive –τον αναλυτικό εξοπλισμό μπορείτε να τον δείτε κάνοντας κλικ ΕΔΩ– είναι στην ουσία πλήρες, με όλες τις δυνατότητες διασύνδεσης smartphones καθώς και πολλά στάνταρ συστήματα υποβοήθησης. Μεταξύ αυτών και το Traffic Jam Assist, το αυτόνομο σύστημα υποβοήθησης κυκλοφοριακής συμφόρησης.

Ενδιαφέρον έχει και η τιμή του VW Passat 1.6 TDI, η οποία ξεκινά από τις 27.300 ευρώ, με στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG7 και του εξασφαλίζει επιπλέον πόντους.

Αν λοιπόν ψάχνετε ένα οικογενειακό αυτοκίνητο με μεγάλους χώρους μην στραφείτε αποκλειστικά σε SUV. Το Passat αξίζει της προσοχής και επιβεβαιώνει πως τα σεντάν εξακολουθούν να αποτελούν πολύ καλές προτάσεις. Συνολικά.  

VW PASSAT 1.6 TDI
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.873×1.832×1.483 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.786 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 586- 1.152 λίτρα
Βάρος: 1.575 κιλά
Κινητήρας: 1.598 κ.εκ., 4 κύλινδροι, turbo diesel
Ισχύς: 120 PS/ 3.600- 4.000 σ.α.λ.
Ροπή: 250 Nm/ 1.750- 3.500 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 10,8”, 205 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 6,0 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2 (NEDC): 109 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 107 €
Τιμή: από 27.300 €

φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης

[ngg src=”galleries” ids=”5201″ display=”basic_thumbnail” thumbnail_crop=”0″]

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Mercedes θα διατηρήσει τα συμβατικά μικρά μοντέλα της

Mercedes-Benz

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured

Ανανέωση για το Audi A3 και νέα, πιο off road έκδοση Allstreet

Audi