Επίσημη πρεμιέρα λοιπόν στην γενέτειρα Ales του οδηγού του, του 39χρονου Γάλλου Romain Dumas που έχει κερδίσει 2 φορές το Le Mans και 3 το Pikes Peak, για το πράγματι εντυπωσιακό VW I.D. R Pikes Peak. Που φιλοδοξεί στις 24 Ιουνίου 2018 να έχει καταρρίψει το χρόνο των 8:57:118 λεπτών και να είναι ο νέος κάτοχος του «ηλεκτρικού» ρεκόρ της πιο διάσημης ανάβασης των ΗΠΑ. Tου Pikes Peak ή αλλιώς Race to the Clouds.
Το μήκους 5,20 μέτρων I.D. R Pikes Peak βασίζεται σε ένα πλαίσιο από ανθρακόνημα που συνδυάζεται με έναν κλωβό ασφαλείας από ατσάλι, ζυγίζει μαζί με τον οδηγό του λιγότερο από 1.100 κιλά και ο ηλεκτροκινητήρας του αποδίδει 680 ίππους και 650 Nm.
Εντυπωσιακές είναι και οι επιδόσεις του, μιας και για το 0-100 χρειάζεται μόλις 2,25 δεύτερα, τιμή καλύτερη από αυτή των μονοθεσίων τόσο της Φόρμουλα 1 όσο και τη Φόρμουλα Ε.
[ngg_images source=”galleries” container_ids=”4116″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”120″ thumbnail_height=”90″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”0″ number_of_columns=”0″ ajax_pagination=”1″ show_all_in_lightbox=”1″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Show as slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]
Στο όλο κόνσεπτ του ηλεκτρικού αγωνιστικού της Volkswagen καθοριστικό ρόλο παίζουν οι μπαταρίες. Είναι ιόντων λιθίου και στόχος των μηχανικών της εταιρείας κατά την εξέλιξή τους ήταν καταρχήν ο ιδανικός συνδυασμός ενεργειακού περιεχομένου και βάρους. Επίσης το ζητούμενο δεν ήταν φυσικά η επίτευξη μεγάλης αυτονομίας αλλά η όσο το δυνατόν υψηλότερη απόδοση της ενέργειας.
Και τα δύο επιτεύχθηκαν χάρη στη δυνατότητα μεγάλης ανάκτησης ενέργειας. Ενδεικτικό για αυτό είναι πως στα περίπου 20 χιλιόμετρα της διαδρομής -σημειωτέον πως πρόκειται για ανάβαση που κάνει το εγχείρημα πιο δύσκολο- ανακτάται το 20% του συνολικού ενεργειακού περιεχομένου των μπαταριών.
Γιάννης Σκουφής