Σύνδεση

Audi

Το Audi e-tron σε ένα εντυπωσιακό πείραμα σε κλωβό Faraday!

Το πρωτότυπο Audi e-tron τοποθετείται σε ένα τεράστιο κλωβό Faraday της Siemens και «βομβαρδίζεται» από ηλεκτρικές εκκενώσεις τάσης 3.000.000 Volt!

Η έκδοση παραγωγής του πρωτότυπου e-tron προαναγγέλλει την έναρξη μιας νέας εποχής για την Audi. Η μάρκα με σήμα τα τέσσερα δακτυλίδια μεταμορφώνεται από έναν κλασσικό κατασκευαστή αυτοκινήτων σε έναν προμηθευτή ολιστικών συστημάτων αυτοκίνησης που προσφέρει, εκτός άλλων, προσαρμοσμένες και ευέλικτες λύσεις φόρτισης, είτε βρίσκεται κανείς σπίτι του είτε κατά τη διάρκεια μίας διαδρομής.

Η έκδοση παραγωγής του Audi e-tron θα αποτελέσει το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο με δυνατότητα φόρτισης σε σταθμούς με ισχύ έως 150 kW. Σε μόλις 30 λεπτά της ώρας, το ηλεκτροκίνητο SUV θα είναι έτοιμο για την επόμενη μεγάλη διαδρομή του ταξιδιού του. Οι μεγάλες μπαταρίες ιόντων λιθίου του διασφαλίζουν μία εξίσου μεγάλη αυτονομία που ξεπερνά τα 400 χιλιόμετρα, σύμφωνα με το νέο κύκλο WLPT που περιλαμβάνει μετρήσεις και σε πραγματικές συνθήκες.

Για την παρουσίαση ενός τόσο καινοτόμου μοντέλου, η Audi επέλεξε ένα εξίσου εντυπωσιακό concept, τοποθετώντας το e-tron μέσα σε ένα τεράστιο κλωβό Faraday (η πειραματική διάταξη που επινόησε ο διάσημος φυσικός, για να αποδείξει ότι ένα μεταλλικό πλέγμα θωρακίζει τον χώρο που περιβάλλει από ηλεκτρικά πεδία και ηλεκτρομαγνητικά κύματα).

[ngg_images source=”galleries” container_ids=”4106″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”120″ thumbnail_height=”90″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”0″ number_of_columns=”0″ ajax_pagination=”1″ show_all_in_lightbox=”1″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Show as slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]

Το σενάριο: ταξίδι στον κόσμο των ηλεκτρονίων

Ο κλωβός Faraday που βρίσκεται στις εγκαταστάσεις υψηλής τάσης της Siemens στο Βερολίνο έχει διαστάσεις 42x32x25 μέτρα. Μία ομάδα από ηλεκτρολόγους και μηχανολόγους ερευνά στο μεγαλύτερο ερευνητικό κέντρο του είδους στον κόσμο, την ενέργεια που εκλύουν ηλεκτρικές εκκενώσεις, τάσης έως 3.000.000 Volt! Κατασκευάστηκε το 1958 και μέσα σε αυτόν τον παραβολικό κλωβό υπάρχει μία μονάδα παραγωγής υπέρ-υψηλής τάσης στο μέγεθος ενός σπιτιού. Και το πρωτότυπο Audi e-tron βρίσκεται ακριβώς στο κέντρο του! Εκθαμβωτικές λάμψεις χορεύουν πάνω από την οροφή του αυτοκινήτου φωτίζοντας την αίθουσα έως τα 25 μέτρα που είναι το ύψος της.

Οι ειδικοί έχουν ως στόχο μία ελεγχόμενη φωτεινή βολή υπερ-υψηλής τάσης προς το αυτοκίνητο. Το πείραμα αυτό συμβολίζει κάτι που έχουν ονειρευτεί οι άνθρωποι εδώ και χιλιάδες χρόνια: να αιχμαλωτίσουν τις αστραπές και να χρησιμοποιήσουν την ενέργεια τους. Ακόμη και σήμερα δεν είναι δυνατή η χρήση της τεράστιας έκλυσης ενέργειας που παράγεται από μία αστραπή ώστε να χρησιμοποιηθεί για την φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αλλά οι μηχανικοί έφτασαν ένα βήμα πιο κοντά σε μία ταχύτατη φόρτιση. Και το Audi e-tron παραγωγής θα είναι το πρώτο αυτοκίνητο που θα φορτίζει με ισχύ έως 150 kW.

[ngg_images source=”galleries” container_ids=”4107″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”120″ thumbnail_height=”90″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”0″ number_of_columns=”0″ ajax_pagination=”1″ show_all_in_lightbox=”1″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Show as slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]

Φόρτιση καθ’ οδόν: με ισχύ έως 150 kW στους σταθμούς ταχυφόρτισης.

Στους σταθμούς υψηλής ισχύος που χρησιμοποιούν το Ευρωπαϊκό πρότυπο φόρτισης «Combined Charging System» (CCS), όπως αυτό του δικτύου Ionity, το πρωτότυπο Audi e-tron έχει την δυνατότητα να πραγματοποιήσει την επόμενη μεγάλη του διαδρομή σε λιγότερα από 30 λεπτά. Αυτό είναι εφικτό χάρη στην εξελιγμένη θερμική διαχείριση του συστήματος για τη μπαταρία ιόντων λιθίου που βρίσκεται στο δάπεδο του αυτοκινήτου, έχει ενεργειακή χωρητικότητα 95 kWh και προσφέρει πάνω από 400 χιλιόμετρα κίνησης με μία φόρτιση και στις ρεαλιστικές δοκιμές του κύκλου WLTP. Πρόκειται λοιπόν για ένα ηλεκτρικό SUV με ευκολία στην καθημερινή χρήση. Μέχρι το τέλος του 2018, θα υπάρχουν σχεδόν 200 σταθμοί υψηλής φόρτισης (HPC) με τον καθένα να διαθέτει έξι παροχές φόρτισης. Ο προγραμματισμός περιλαμβάνει 400 τοποθεσίες σε διαστήματα 120 χιλιομέτρων, κατά μήκος των αυτοκινητόδρομων και των κυρίων οδών μέχρι το 2020.

Εκτός από την ταχυφόρτιση σε συνεχές ρεύμα, το ηλεκτρικό SUV μπορεί επίσης να φορτιστεί σε εναλλασσόμενη AC παροχή έως 11 kW και προαιρετικά έως 22 kW. Έτσι οι οδηγοί και χρήστες του ηλεκτρικού SUV θα έχουν στη διάθεσή τους περισσότερους από 65.000 δημόσιους σταθμούς φόρτισης σε όλη την Ευρώπη.

Ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί σημαντικά μέσα στα επόμενα χρόνια. Στο λανσάρισμα, η Audi θα προσφέρει στους πελάτες του e-tron μια απλοποιημένη πρόσβαση στο περίπου 80% από αυτούς τους σταθμούς φόρτισης στο πλαίσιο προνομιακής υπηρεσίας. Είτε πρόκειται για ρεύμα AC ἠ DC, είτε για ισχύ 11 kW ή 150 kW – μια κάρτα θα είναι ότι χρειάζεται κάθε πελάτης για κάθε διαδικασία φόρτισης. Το μόνο που θα έχουν να κάνουν οι πελάτες είναι μία εγγραφή για μία φορά στην διαδικτυακή πύλη myAudi και να συνάψουν μια σύμβαση φόρτισης. Η χρέωση είναι αυτοματοποιημένη και δεν απαιτεί καμία φυσική μορφή πληρωμής. Η διαδικασία θα γίνει ακόμη πιο εύχρηστη με την λειτουργία Plug & Charge, η οποία θα εισαχθεί το 2019. Πλέον δεν θα είναι απαραίτητη κάποια κάρτα – το ίδιο το αυτοκίνητο αυτόματα θα εξουσιοδοτεί και θα «ξεκλειδώνει» από μόνο του το σταθμό φόρτισης.

Τα ταξίδια και οι εκδρομές θα μπορούν να σχεδιαστούν στην εφαρμογή myAudi ή απευθείας στο αυτοκίνητο. Και στις δύο περιπτώσεις στον πελάτη εμφανίζεται η πιο κατάλληλη διαδρομή με τα απαιτούμενα σημεία φόρτισης. Το σύστημα πλοήγησης λαμβάνει υπόψη του όχι μόνο την φόρτιση της μπαταρίας αλλά επίσης και την κατάσταση της κυκλοφορίας υπολογίζοντας τον χρόνο άφιξης μαζί με αυτόν του χρόνου φόρτισης. Στον υπολογισμό της διαδρομής περιλαμβάνονται οι DC σταθμοί και οι περισσότεροι σταθμοί εναλλασσόμενου ρεύματος AC που υπάρχουν στην Ευρώπη.

[ngg_images source=”galleries” container_ids=”4108″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”120″ thumbnail_height=”90″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”0″ number_of_columns=”0″ ajax_pagination=”1″ show_all_in_lightbox=”1″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Show as slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]

Φόρτιση στο σπίτι: στάνταρ στα 11 kW, εναλλακτικά στα 22 kW

Η Audi προσφέρει εναλλακτικούς τρόπους φόρτισης στο σπίτι. Αν ο πελάτης το επιθυμεί ένας εξουσιοδοτημένος από το δίκτυο της Audi ηλεκτρολόγος μπορεί να ελέγξει τις επιλογές φόρτισης και τις υποδομές στον ιδιωτικό χώρο στάθμευσης. Το βασικό σύστημα φόρτισης προσφέρει δύο επιλογές: με παροχή ισχύος έως 2,3 kW και σύνδεση στα 230 Volt ή παροχή ισχύος έως 11 kW με τριφασικό στα 400 Volt. Στην τελευταία περίπτωση η μπαταρία μπορεί να φορτίσει πλήρως σε περίπου 8,5 ώρες. Με το προαιρετικό σύστημα φόρτισης η ισχύς διπλασιάζεται στα 22 kW με δεδομένο πως το ηλεκτρικό SUV είναι εφοδιασμένο με τον απαραίτητο δεύτερο φορτιστή.

Σε συνδυασμό με το οικιακό σύστημα διαχείρισης ενέργειας, το σύστημα φόρτισης προσφέρει έξυπνες λειτουργίες. Για παράδειγμα, το πρωτότυπο Audi e-tron μπορεί να φορτίσει με την μέγιστη επιτρεπόμενη έξοδο ισχύος δίχως να επιβαρύνεται το δίκτυο και οι λοιποί καταναλωτές ενέργειας – λαμβάνοντας υπ’ όψιν σε πραγματικό χρόνο τις δικές τους απαιτήσεις ενέργειας.

Η λειτουργία αυτή αποτρέπει την υπερφόρτωση του οικιακού δικτύου. Επιπρόσθετα, οι πελάτες μπορούν να προκαθορίσουν τις προσωπικές τους προτεραιότητες, όπως η φόρτιση σε περίοδο με χαμηλό τιμολόγιο. Αν το σπίτι είναι εξοπλισμένο με φωτοβολταϊκό σύστημα το αυτοκίνητο μπορεί να φορτίζει με την ενέργεια που παράγεται από το εν λόγω σύστημα, διαθέτοντας επιπλέον και δυνατότητα πρόβλεψης ηλιοφάνειας!

Η εφαρμογή myAudi παρέχει εύκολο έλεγχο ακόμη και αν αναπαύεστε στον καναπέ του σπιτιού σας. Μέσω του εύχρηστου app υπάρχει δυνατότητα προγραμματισμού, ρύθμισης και ελέγχου της διαδικασίας φόρτισης και της προ-θέρμανσης/προ-ψύξης του ηλεκτρικού SUV. O χρήστης μπορεί να ορίσει την επιθυμητή ώρα αναχώρησης ώστε το πρωτότυπο Audi e-tron να φορτίσει και/ ή να ενεργοποιήσει το σύστημα κλιματισμού στην επιθυμητή θερμοκρασία.

Περικλής Στέφος

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αυτό είναι το καινούργιο Lancia Ypsilon!

Featured

Πόσο κοστίζει το νέο Honda CR-V στην Ελλάδα;

Honda

Αυτή είναι η ανανεωμένη Skoda Octavia

Featured

To νέο Ford Puma είναι ακόμα καλύτερο

Featured