Προκειμένου οι μετακινήσεις στο μέλλον να γίνουν ακόμα πιο ασφαλής υπάρχει η προοπτική της αναγνώρισης της κατάστασης στην οποία βρίσκεται ο οδηγός. Για παράδειγμα, όταν είναι κουρασμένος ή δεν έχει κοιμηθεί καλά δεν θα μπορέσει να αντιδράσει το ίδιο γρήγορα σε μία δύσκολη κατάσταση -π.χ. ελιγμός αποφυγής ή φρενάρισμα πανικού. Αν όμως υπάρχει ένα σύστημα που θα αντιλαμβάνεται τα παραπάνω θα μπορεί να δίνει την εντολή στα υπόλοιπα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας, όπως είναι αυτό της αποφυγής σύγκρουσης ή της προειδοποίησης αλλαγής κατεύθυνσης, να γίνονται πιο ευαίσθητα και να αντιδρούν πιο άμεσα καλύπτοντας την οποιαδήποτε υστέρηση.
Το πιλοτικό DSE (Driver State Estimation) βασίζεται σε έναν πολύ-λειτουργικό αισθητήρα, ο οποίος συνδυάζεται με ένα LED υπέρυθρης εκπομπής ώστε να μην ενοχλείται ο οδηγός και μπορεί να αναγνωρίζει σε ποια κατεύθυνση κοιτά ο οδηγός, πόσο γρήγορα ανοιγοκλείνει τα μάτια του καθώς τη θέση και τη γωνία του κεφαλιού του.
Γιάννης Σκουφής