Σύνδεση

Volvo

Volvo Cars: Σημαντική άνοδος όλων των δεικτών της το 2022

Η Volvo Cars ανακοινώνει για το πλήρες έτος 2022 λειτουργικό κέρδος 22,3 δις SEK (σουηδικές κορόνες), συμπεριλαμβανομένων των εσόδων από κοινοπραξίες και συνεργασίες, και περιθώριο κέρδους 6,8%, έχοντας αντιμετωπίσει παρατεταμένους περιορισμούς στον εφοδιασμό, lockdowns στην Κίνα και αυξημένα κόστη σε logistics και υλικά στη διάρκεια του έτους. Η ενδιάμεση έκθεση για το πλήρες έτος και για το τέταρτο τρίμηνο είναι διαθέσιμη εδώ.

«Διαχειριστήκαμε αποτελεσματικά τις έντονες αναταράξεις στη διάρκεια του έτους και κάναμε σημαντική πρόοδο όσον αφορά τις στρατηγικές μας φιλοδοξίες για το 2022, καθώς επιταχύναμε την πορεία μας προς τον στόχο μας να γίνουμε ένας κατασκευαστής αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως το τέλος της δεκαετίας που διανύουμε και μία κλιματικά ουδέτερη εταιρεία έως το 2040», δήλωσε ο Jim Rowan (Τζιμ Ρόουαν), Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Volvo Cars.

Ήδη, έως τα μέσα της δεκαετίας, η Volvo Cars στοχεύει το 50% των πωλήσεών της να προέρχεται από αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αποσκοπεί, επίσης, σε 40% χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα ανά αυτοκίνητο, καθώς και σε κερδοφορία 8%-10%. «Παραμένουμε ακλόνητοι σε αυτή τη στρατηγική», πρόσθεσε ο Jim Rowan.

Εμπορικές επιδόσεις

Το 2022 ξεχώρισαν οι επιδόσεις των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων της εταιρείας, φθάνοντας σε ιδιαίτερα υψηλό επίπεδο. Σε σχέση με το προηγούμενο έτος, οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών Volvo υπερδιπλασιάστηκαν, αντιπροσωπεύοντας το 11% των συνολικών πωλήσεων, έναντι 4% το 2021.

Σε αυτό συνετέλεσε η ισχυρή επίδοση των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο τέταρτο τρίμηνο, διάστημα κατά το οποίο το μερίδιό τους έφτασε το υψηλότερο σημείο που έχει καταγραφεί ποτέ, με 18%, έναντι 6% την αντίστοιχη περίοδο του 2021. Αξίζει να σημειωθεί ότι την ίδια περίοδο οι συνολικές πωλήσεις επηρεάστηκαν από τους περιορισμούς στην παραγωγή. Οι υψηλές επιδόσεις στις πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων απέφεραν σημαντική αύξηση και στο μερίδιο αγοράς της Volvo στη συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων για το 2022, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.*

Οι επιδόσεις των μοντέλων Volvo Recharge, στα οποία συμπεριλαμβάνονται τόσο τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα όσο και τα plug-in υβριδικά, ήταν πολύ καλές, με μερίδιο 33% στο σύνολο του έτους και 41% στο τέταρτο τρίμηνο. Στο ίδιο διάστημα, αξιοσημείωτες ήταν οι επιδόσεις των αγορών της Βραζιλίας, της Ουρουγουάης, της Ταϊλάνδης και της Ινδονησίας. Σε αυτές τις αγορές, οι πωλήσεις μοντέλων Recharge έφτασαν το 100% επί του συνόλου στο τέταρτο τρίμηνο, ενώ σε απόσταση αναπνοής ακολούθησαν η αγορά της Νορβηγίας με 98%, της Ιρλανδίας με 91% και της Σουηδίας με 89%.

Το 2022, τα έσοδα της Volvo Cars έφθασαν τα 330,1 δις SEK, αυξημένα κατά 17% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Πρόκειται για τα υψηλότερα έσοδα που σημειώθηκαν ποτέ στην ιστορία της εταιρείας και αποδίδονται στη βελτιωμένη προϊοντική σύνθεση, την πιο αποδοτική τιμολόγηση των αυτοκινήτων, τη θετική επίδραση στις μεταβολές συναλλάγματος και τη σύμβαση παραγωγής με την Polestar.

Λειτουργικές επιδόσεις

Το 2022, τα λειτουργικά κέρδη (EBIT), χωρίς τα έσοδα από κοινοπραξίες και συνεργασίες, έφθασαν τα 17,9 δις SEK, μειωμένα κατά 15,7% σε σχέση με το 2021. Το αντίστοιχο περιθώριο κέρδους για το σύνολο του έτους ήταν 5,4%. Παρά την ευνοϊκή προϊoντική σύνθεση και την αποδοτική πολιτική τιμών, το περιθώριο κέρδους επηρεάστηκε από τους χαμηλότερους όγκους λόγω των περιορισμών στην παραγωγή, τις αυξημένες τιμές στα υλικά και τις μεταφορές προϊόντων, καθώς και τη spot αγορά ημιαγωγών. Για το 2023, η εταιρεία εκτιμά ότι οι τιμές πρώτων υλών, ειδικά του λιθίου, θα παραμείνουν σε υψηλά επίπεδα και η spot αγορά ημιαγωγών θα συνεχιστεί.

Το 2022, τα λειτουργικά κέρδη (EBIT), συμπεριλαμβανομένων των εσόδων από κοινοπραξίες και συνεργασίες, έφθασαν τα 22,3 δις SEK, σημειώνοντας αύξηση 10% σε σχέση με το 2021. Αυτό μεταφράζεται σε περιθώριο κέρδους 6,8%. Τα υψηλότερα λειτουργικά κέρδη για το 2022 οφείλονται κυρίως στο λογιστικό αποτέλεσμα που είχε η συμμετοχή της Volvo Cars στην Polestar, μετά την εισαγωγή τους στο χρηματιστήριο Nasdaq της Νέας Υόρκης το περασμένο έτος.

Εφοδιαστική αλυσίδα και μείωση CO2

Η παραγωγή βελτιώθηκε το δεύτερο ήμισυ του έτους, ιδιαίτερα στη διάρκεια του τέταρτου τριμήνου. Τους τελευταίους έξι μήνες του 2022, η παραγωγή αυξήθηκε κατά 15% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του έτους, καθώς βελτιώθηκε η κατάσταση στον εφοδιασμό.

Ο αριθμός των ενεργών συνδρομών στο τέλος του 2022 ήταν αυξημένος κατά 49% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Σε όλη τη διάρκεια του 2022, ο αριθμός των αυτοκινήτων Volvo που διετέθησαν online αυξήθηκε κατά 17% σε σχέση με το 2021. Η ανάπτυξη τροφοδοτήθηκε από την αύξηση της ζήτησης εκ μέρους των πελατών, σε συνδυασμό με μία ευρύτερη προσφορά σε περισσότερες αγορές.

Η ισχυρή δυναμική στις πωλήσεις της σειράς Recharge, αμιγώς ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων, στη διάρκεια του έτους συνεισέφερε σε μείωση του CO2 ανά αυτοκίνητο κατά 15%, σε σχέση με το ορόσημό μας που είχε τεθεί το 2018, υποστηρίζοντας έτσι τη φιλοδοξία της εταιρείας για τα μέσα της τρέχουσας δεκαετίας, που προβλέπει μείωση CO2 κατά 40% ανά αυτοκίνητο.

Σχέδια για το 2023

Παρόλο που το 2023 φαίνεται ότι θα είναι ακόμη ένα έτος προκλήσεων, η εταιρεία αισιοδοξεί ότι οι ελλείψεις στον εφοδιασμό από την Κίνα που σχετίζονται με τον COVID έχουν παρέλθει και προσδοκά σταθερή βελτίωση στον εφοδιασμό με ημιαγωγούς. Επιπλέον, η Volvo Cars αισιοδοξεί ότι η τιμή του λιθίου θα αρχίσει να μειώνεται προς το τέλος του έτους, όπως εκτιμούν και πολλές από τις ανεξάρτητες εκθέσεις που δημοσιεύτηκαν πρόσφατα. Παρά την παγκόσμια αναταραχή, το αβέβαιο περιβάλλον και τις πρόσφατες αυξήσεις τιμών, η Volvo Cars συνεχίζει να βλέπει μία υγιή ζήτηση για τα αυτοκίνητά της. Όπως πάντα, η εταιρεία παρακολουθεί στενά το εξωτερικό περιβάλλον και προσαρμόζεται αναλόγως.

Προκειμένου να συμβάλει στο να αντισταθμιστούν τα αυξημένα κόστη, η εταιρεία ανέπτυξε πρόσφατα ένα αποτελεσματικό σχέδιο εξοικονόμησης και βελτιστοποίησης κόστους, σε όλο το εύρος του οργανισμού. Το πλάνο στοχεύει στην υλοποίηση των στρατηγικών φιλοδοξιών της Volvo Cars με καλύτερη εκμετάλλευση και βελτιστοποίηση των πόρων. Πλέον, έχει γίνει ξεκάθαρο ότι η αβεβαιότητα και το ευμετάβλητο περιβάλλον είναι η αναπόδραστη επιχειρηματική πραγματικότητα του σήμερα και, συνεπώς, η δημιουργία μίας κουλτούρας που ευαισθητοποιείται ως προς το κόστος αποτελεί ένα βασικό δομικό στοιχείο για το μέλλον.

Επομένως, εάν το 2022 σηματοδότησε την επιτάχυνση της στρατηγικής πορείας της Volvo Cars σε ένα άνευ προηγουμένου διαταραγμένο παγκόσμιο περιβάλλον, το 2023 θα είναι ένα καθοριστικό έτος, καθώς η εταιρεία επιταχύνει περαιτέρω στον δρόμο του μετασχηματισμού της.

Η Volvo Cars θα παρουσιάσει ένα νέο μικρό αμιγώς ηλεκτρικό SUV στη διάρκεια του έτους, το οποίο θα την οδηγήσει σε ένα δημογραφικά νέο κοινό και θα ξεκινήσει την παραγωγή του Volvo EX90. Αυτόν τον χρόνο, η εταιρεία θα μετασχηματίσει επίσης την αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου, από μία παραδοσιακή αγορά χονδρικής σε αγορά που απευθύνεται απευθείας στον πελάτη, προσφέροντας μία απρόσκοπτη καταναλωτική εμπειρία και εθνική τιμολόγηση. Η NOVO Energy, κοινοπραξία με τη Northvolt, θα κάνει ένα αποφασιστικό βήμα για την ανάπτυξη βιώσιμων μπαταριών, με την έναρξη κατασκευής ενός από τα μεγαλύτερα εργοστάσια μπαταριών στην Ευρώπη, στο Γκέτεμποργκ.

Στη διάρκεια αυτού του έτους, η Volvo Cars προσδοκά μία σταθερή διψήφια αύξηση στις λιανικές πωλήσεις, με την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξουν απροσδόκητες διαταραχές στην αλυσίδα εφοδιασμού. Η εταιρεία προτίθεται να συνεχίσει να αυξάνει τους όγκους για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητά της το 2023, ανεβάζοντας το μερίδιο τους ψηλότερα από το 11% του τελευταίου έτους. «Όπως δείξαμε το 2022, αυξάνουμε την αποτελεσματικότητα της μηχανής μας. Αυτό θα συνεχίσει να αποδίδει καρπούς το 2023», δήλωσε ο Jim Rowan.

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured