Η Triumph έκανε μια εκτενέστατη αναβάθμιση στην Tiger 1050 για το 2013, δίνοντας της όχι μόνο νέα σπορ διάσταση αλλά και ένα νέο όνομα: Tiger Sport.
Το πίσω τμήμα της μοτοσυκλέτας είναι εντελώς καινούργιο, όπως επίσης και το μεγαλύτερο μέρος του εμπρός τμήματος, με όλα τα ορατά μέρη να είναι ανανεωμένα και με 10 πρόσθετους ίππους από τον τρικύλινδρο κινητήρα των 1050 κυβικών! Η Tiger Sport είναι μια street μοτοσικλέτα με εμφάνιση adventure και απευθύνεται στο μοτοσυκλετιστή που προτιμά να επικεντρώνεται στις βασικές αξίες της δίτροχης απόλαυσης. Το δυνατό κινητήρα, την κορυφαία οδική συμπεριφορά και τη θέση οδήγησης που ταιριάζει σε διαφορετικά είδη διαδρομών. Επίσης, έρχεται με ένα μεγάλο μπόνους, που αφορά στη δουλειά που έχει γίνει στην ενίσχυση του πλαισίου και στην αναβάθμιση της ανάρτησης, για ακόμα καλύτερη συμπεριφορά σε απαιτητικές συνθήκες οδήγησης. Στόχος της είναι να γίνει μια ιδανική σπορ μοτοσυκλέτα για τον πραγματικό κόσμο, ικανή να καλύπτει με εξαιρετική άνεση μεγάλες αποστάσεις, με έναν ή δύο αναβάτες, ή να ελίσσεται καθημερινά στην κίνηση με ασφάλεια.
Οι αλλαγές
Σε σχέση με την απερχόμενη Tiger 1050 είναι εκτεταμένες και αφορούν σε:
– Νέα τμήματα, η ουρά, τα πλαϊνά πάνελ και η ζελατίνα έχουν επανασχεδιαστεί, δίνοντας στην Tiger Sport μια πιο δυναμική και μοντέρνα σιλουέτα. Ομοίως νέα είναι και η καρίνα, που περιλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμό.
– Περισσότερη δύναμη, η νέα εξάτμιση και η αναθεώρηση της εισαγωγής βοήθησαν τους μηχανικούς της Triumph να απελευθερώσουν επιπρόσθετα 10 ίππους και 6 Nm ροπής, καθώς και να γεμίσουν τις καμπύλες απόδοσης σε όλο το εύρος στροφών. Ταυτόχρονα, το προκλητικό γρύλισμα του τρικύλινδρου κινητήρα ενισχύθηκε, ενώ μεγαλύτερο κατά ένα δόντι πίσω γρανάζι έχει βελτιώσει την επιτάχυνση και οι αλλαγές στο κιβώτιο έχουν αποτέλεσμα τις πιο ήπιες αλλαγές. Η συνολική απόδοση είναι πλέον 125 Hp και 104 Nm.
– Mειωμένη κατανάλωση, η προσεκτική επανεξέταση του συστήματος ψεκασμού έχει ως αποτέλεσμα τη βελτιωμένη οικονομία καυσίμου παράλληλα με το κέρδος στην απόδοση. Ο αναβάτης της Tiger Sport θα πάει μακρύτερα κατά περίπου 7% σε κάθε γέμισμα.
– Μονόμπρατσο ψαλίδι, έχει σχεδιαστεί ειδικά για την Tiger Sport ώστε να δώσει πιο σπορ εμφάνιση και παράλληλα να βελτιώσει το χώρο αποσκευών στο πίσω μέρος της μοτοσικλέτας, επιτρέποντας έτσι περισσότερο χώρο για τη νέα εξάτμιση και τις μεγαλύτερες βαλίτσες.
– Νέοι προβολείς, συνολικά τέσσερις ανακλαστικού τύπου αντικαθιστούν τους παλιούς, μειώνοντας το βάρος, αλλάζοντας την εμφάνιση και βελτιώνοντας σημαντικά την απόδοση.
– Βελτιωμένη εργονομία, η σέλα του οδηγού είναι χαμηλότερη κατά 5 χλστ. και στενότερη εμπρός, μειώνοντας σημαντικά την απόσταση από το έδαφος, ανοίγοντας επίσης σε πολύ περισσότερους αναβάτες την πρόσβαση στην Tiger Sport. Η σέλα είναι ταυτόχρονα μακρύτερη για να προσφέρει περισσότερο χώρο στους ψηλότερους αναβάτες. Το τιμόνι είναι τοποθετημένο πιο χαμηλά και πιο κοντά στον οδηγό, ενώ η νέα ζελατίνα προσφέρει καλύτερη προστασία από τον αέρα. Η πίσω σέλα είναι επίσης χαμηλότερη, τοποθετώντας τον συνεπιβάτη σε θέση που καλύπτεται πιο αποτελεσματικά πίσω από τον οδηγό για καλύτερη προστασία από τον αέρα και ευκολότερη πρόσβαση στη μοτοσυκλέτα. Στο στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνονται βελτιωμένες χειρολαβές.
– Μεγαλύτερη χωρητικότητα αποσκευών, το νέο πίσω υποπλαίσιο όχι μόνο χαμηλώνει τη σέλα του συνεπιβάτη, είναι ταυτόχρονα ισχυρότερο και επιτρέπει την προαιρετική τοποθέτηση μεγαλύτερων βαλιτσών, με τη δυνατότητα αποθήκευσης ενός κράνους πλήρους μεγέθους, με διπλάσιο ωφέλιμο φορτίο από τις προηγούμενες, στα 10 κιλά έκαστη. Το πρωτοποριακό Δυναμικό Σύστημα Αποσκευών της Triumph χρησιμοποιεί ένα διασυνδεδεμένο καλώδιο ανάμεσα στις βαλίτσες που εξαλείφει τις μετακινήσεις λόγω στροβιλισμών.
– Νέοι διακόπτες, η αριστερή βάση επιτρέπει πλέον όλες οι λειτουργίες των οργάνων να ελέγχονται με το αριστερό χέρι, χωρίς να χρειάζεται ο οδηγός να αφήσει το τιμόνι για να φτάσει τα όργανα.
– Αναθεωρημένη γεωμετρία, η μικρότερη κατά μισή μοίρα γωνία κάστερ και το λίγο μεγαλύτερο μεταξόνιο βελτιώνουν την ακρίβεια, την πληροφόρηση και τη σταθερότητα.
– Νέα ανάρτηση, είναι πλέον πλήρως ρυθμιζόμενη και επανεξελίχθηκε με νέα ελατήρια και διαφορετική απόσβεση επαναφοράς.
– Καινούργιο ABS, τα ακτινικά φρένα της Tiger Sport υποστηρίζονται από το τελευταίο δικάναλο σύστημα, με νέο ρυθμιστή για βελτιωμένη αίσθηση και καλύτερη απόδοση
– Νέες χυτές αλουμινένιες ζάντες, αποκλειστικά για την Tiger Sport, με τα κορυφαία για την κατηγορία ελαστικά Pirelli Angel GT.
– Εξαιρετική προσοχή στη λεπτομέρεια, όπως το σκληρότερο υλικό στο κάτω μέρος της σέλας ώστε να μπορούν οι αναβάτες να την τοποθετούν στο έδαφος, τα όμορφα σμιλεμένα μαρσπιέ, η χρωματιστή ραφή στη σέλα, οι όμορφες αισθητικά αλουμινένιες βάσεις βαλιτσών, οι προσεγμένες πλάκες πιρουνιού και τα καλαίσθητα καπάκια κινητήρα. Ακόμη και τα αντίβαρα του τιμονιού είναι σχεδιασμένα ώστε να δείχνουν όμορφα, ενώ κάτω από τη σέλα υπάρχει χώρος τόσο για κλειδαριά “πέταλο” όσο και για γάντια. Ως επιστέγασμα όλων, η ποιότητα συναρμογής, φινιρίσματος και κατασκευής έχει βελτιωθεί σημαντικά και αυτό είναι κάτι που γίνεται άμεσα αντιληπτό και από την πρώτη επαφή με τον σπορ Τίγρη!
Η Tiger Sport κοστίζει 11.790€ και μια ευρεία γκάμα εργοστασιακών αξεσουάρ είναι διαθέσιμη, σχεδιασμένη να βελτιώσει τόσο το στυλ (απαραίτητος κανόνας στην κατηγορία) όσο και τη λειτουργικότητα.
Νίκος Βιτσιλάκης