Σύνδεση

Featured

Toyota GR Yaris: Ειδικές εκδόσεις με βαριά ονόματα  

Η Toyota παρουσίασε δύο αποκλειστικές εκδόσεις υψηλών επιδόσεων του νέου GR Yaris -η πρεμιέρα του έγινε στην Έκθεση στο Τόκιο- οι οποίες εξελίχθηκαν με την βοήθεια των οδηγών-πρωταθλητών της TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team (TGR-WRT). Του Sébastien Ogier που έχει κερδίσει δύο από τους οκτώ τίτλους οδηγών του στο WRC με την TGR-WRT, το 2020 και το 2021και του Kalle Rovanperä Παγκόσμιου Πρωταθλητή στο WRC το 2022 και το 2023.

Οι δύο αυτές σπέσιαλ εκδόσεις έκαναν την επίσημη εμφάνισή τους την πρώτη ημέρα του Ράλι Μόντε Κάρλο, του εναρκτήριου αγώνα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA (WRC) του 2024.

Η δημιουργία τους αντλεί έμπνευση από την επιθυμία του προέδρου της Toyota Motor Corporation και Master Driver Akio Toyoda -γνωστού και ως «Morizo»- να εκφράσει τον σεβασμό και την ευγνωμοσύνη του τόσο στους οδηγούς «που βελτιώνουν και αναπτύσσουν τα αυτοκίνητά μας στους αγώνες ράλι», όσο και στις ομάδες, τους διοργανωτές των αγώνων ράλι και τους οπαδούς του αθλήματος.

Σε κάθε αυτοκίνητο, οι λειτουργίες «Gravel» και «Track» που διαθέτει το στάνταρ GR Yaris έχουν αντικατασταθεί με ρυθμίσεις που έχουν επαναπρογραμματιστεί ώστε να αντικατοπτρίζουν τις προσωπικές προτιμήσεις του κάθε οδηγού όσον αφορά τον χειρισμό και την απόδοση. Επιπλέον, κάθε μία από τις ειδικές εκδόσεις διαθέτει διαφορετικά νέα εξωτερικά και εσωτερικά στιλιστικά χαρακτηριστικά.

Και τα δύο χρησιμοποιούν την πιο πρόσφατη έκδοση του υπερτροφοδοτούμενου τρικύλινδρου κινητήρα των 1,6 λίτρων του GR Yaris, ο οποίος αποδίδει 280 ίππους και 390 Nm και συνδυάζεται με έξυπνο χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων (6iMT).

Ogier Edition

Το Ogier Edition GR Yaris διαθέτει δύο νέες λειτουργίες ελέγχου του συστήματος τετρακίνησης AWD, που ονομάζονται Morizo και Seb. Η λειτουργία Morizo έχει αναπτυχθεί από τον Morizo (Akio Toyoda) μέσα από τις εμπειρίες που του έχει χαρίσει η συμμετοχή του σε αγώνες ράλι. Είναι ρυθμισμένη ώστε να συμβάλλει στην επίτευξη σταθερών χρόνων στους αγώνες κατά την επιτάχυνση, πλήρη ή μερική, και το φρενάρισμα. Η λειτουργία Seb, που αναπτύχθηκε από τον Ogier, χρησιμοποιεί το εμπρός και πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης τύπου Torsen και την τετρακίνηση για να κατανέμει τη ροπή στον πίσω άξονα, ώστε το πίσω μέρος του αυτοκινήτου να μπορεί να «γυρίζει» με σχετική ευκολία. Αυτό δίνει στον οδηγό την αίσθηση ότι είναι πλήρως συνδεδεμένος με το αυτοκίνητο και θα τον βοηθήσει να επιτύχει ταχύτερους χρόνους με έλεγχο του αμαξώματος σε υψηλές ταχύτητες οδήγησης.

Το αμάξωμα της Ogier Edition έχει ειδικό φινίρισμα Matt Stealth Grey και φέρει τη σημαία της Γαλλίας (πατρίδα του Ogier) στη μάσκα του ψυγείου και στις ζάντες αλουμινίου 18x8J BBS. Στα εμπρός φτερά προστίθενται αναμνηστικά αυτοκόλλητα WRC.

Ανάμεσα στις λεπτομέρειες που ξεχωρίζουν είναι επίσης μια νέας σχεδίασης πίσω αεροτομή από ανθρακονήματα CFRP καθώς και οι δαγκάνες φρένων βαμμένες σε μπλε χρώμα. Τα αυτοκόλλητα TOYOTA GAZOO Racing έχουν προστεθεί στην αριστερή και δεξιά πόρτα και ένα λογότυπο Ogier Edition στην πίσω.

Στο εσωτερικό, υπάρχει μια αναμνηστική πλακέτα για τις νίκες στο WRC στον πίνακα οργάνων στην πλευρά του συνοδηγού και ραφές αντίθεσης σε μπλε, γκρι και κόκκινο (προς τιμήν των τριών χρωμάτων της Γαλλικής σημαίας) στο τιμόνι. Γκρι ραφές χρησιμοποιούνται στην επένδυση του επιλογέα ταχυτήτων και του μοχλού του χειρόφρενου καθώς και στις επενδύσεις των καθισμάτων.

Και στις δύο ειδικές εκδόσεις, τα ψηφιακά όργανα του νέου GR Yaris έχουν αναθεωρηθεί ώστε να περιλαμβάνουν τις νέες λειτουργίες, μαζί με την κανονική λειτουργία Normal του συστήματος τετρακίνησης AWD.

Rovanperä Edition

Η Rovanperä Edition διαθέτει μια μοναδική λειτουργία με την ονομασία Donut Mode, που δημιουργήθηκε ειδικά για τον νεότερο πρωταθλητή του WRC, ο οποίος είναι ιδιαίτερα ικανός στο ντριφτάρισμα και στην πραγματοποίηση donuts που κάνουν τα ελαστικά να καπνίζουν. Εδώ, η νέα λειτουργία επιτρέπει την εύκολη οδήγηση και το ντρίφτ δύο αυτοκινήτων το ένα δίπλα στο άλλο, παρέχοντας σταθερή, ισχυρή ροή ροπής στους πίσω τροχούς.

H έκδοση παρέχει επίσης τη λειτουργία Kalle Mode που χρησιμοποιεί ένα πίσω διαφορικό με σταθερή κατανομή ροπής και εμπρός και πίσω διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης τύπου Torsen για την επίτευξη γραμμικής συμπεριφοράς, ώστε το πίσω μέρος του αυτοκινήτου να ανοίγει δυναμικά την τροχιά του καθώς εισέρχεται σε μια στροφή με το εμπρός μέρος την ίδια στιγμή να ωθείται προς τα εμπρός πατώντας το γκάζι στην έξοδο.

Το αυτοκίνητο έχει ένα αποκλειστικό φινίρισμα τριών τόνων με τη μορφή βαμμένων μοτίβων που έχουν την υπογραφή του σχεδιαστή του αγωνιστικού κράνους του Rovanperä. Στα εμπρός φτερά έχουν προστεθεί αυτοκόλλητα για τις νίκες στο WRC και αντίστοιχα της TOYOTA GAZOO Racing στις πόρτες και στον πίσω προφυλακτήρα, καθώς και ένα λογότυπο Rovanperä Edition στην πίσω πόρτα. Εκτός από τις ζάντες BBS 18x8J, το αυτοκίνητο είναι εφοδιασμένο με μια ρυθμιζόμενη πίσω αεροτομή από CFRP, όπως και στο GRMN Yaris, καθώς και γρανάζια για σταθερή κατανομή της ροπής στο πίσω διαφορικό.

Στην καμπίνα, τα διακοσμητικά και οι ραφές της ταπετσαρίας ταιριάζουν και πάλι με τα εθνικά χρώματα του οδηγού, με το μπλε και γκρι να αποτελούν μια σαφή αναφορά στη Φινλανδία. Όπως και στην Ogier Edition, μια ειδική πλακέτα αποτίει φόρο τιμής στις νίκες της TGR στο WRC.

Οι Ogier και Rovanperä Edition θα κατασκευαστούν σε αυστηρά περιορισμένο αριθμό. Λεπτομέρειες για την παραγγελία και τις πωλήσεις στις ευρωπαϊκές αγορές θα ανακοινωθούν αργότερα από τους εθνικούς διανομείς.

Σύνοψη χαρακτηριστικών των Ειδικών Εκδόσεων

 Ogier EditionRovanperä Edition
ΕξωτερικόΒαφή Matt Stealth GreyΑποκλειστική τρίχρωμη βαφή
Αυτοκόλλητα νικών στο WRC στα εμπρός φτεράΑυτοκόλλητα νικών στο WRC στα εμπρός φτερά
Διακόσμηση με τα χρώματα της σημαίας της Γαλλίας στην εμπρός μάσκαΖάντες αλουμινίου 18x8J BBS
Μπλε δαγκάνες φρένωνΛογότυπο TOYOTA GAZOO Racing στους τροχούς
Ζάντες αλουμινίου 18x8J BBSΑυτοκόλλητα TOYOTA GAZOO Racing στις εμπρός πόρτες και τον πίσω προφυλακτήρα
Γαλλική σημαία και λογότυπα TOYOTA GAZOO Racing στους τροχούςΣήμα Rovanperä Edition στην πίσω πόρτα
Αυτοκόλλητα TOYOTA GAZOO Racing στις εμπρός πόρτεςΡυθμιζόμενη πίσω πτέρυγα από CFRP
Σήμα Ogier Edition στην πίσω πόρτα
Νέας σχεδίασης πίσω αεροτομή  CFRP
ΕσωτερικόΑναμνηστική πλακέτα για τις νίκες στο WRC στον πίνακα οργάνωνΑναμνηστική πλακέτα για τις νίκες στο WRC στον πίνακα οργάνων
Πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων GR, συμπεριλαμβανομένων των νέων προγραμμάτων οδήγησης Morizo και SebΠλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων GR, συμπεριλαμβανομένων των νέων προγραμμάτων οδήγησης Donut και Kalle
Ραφές στο τιμόνι – Γαλλικά εθνικά χρώματα (κόκκινο/γκρι/μπλε)Ραφές στο τιμόνι – Φιλανδικά εθνικά χρώματα (μπλε/γκρι)
Γκρι ραφές στην ταπετσαρία των καθισμάτων και στα καλύμματα του επιλογέα ταχυτήτων και του μοχλού του χειρόφρενουΜπλε και γκρι ραφές στην ταπετσαρία των καθισμάτων και στα καλύμματα του επιλογέα ταχυτήτων και του μοχλού του χειρόφρενου
Μηχανικά μέρηAll-wheel drive modes: Morizo, Seb και NormalAll-wheel drive modes: Donut, Kalle και Normal
3κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1,6 λίτρων με 280 ίππους DIN και 390 Nm3κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1,6 λίτρων με 280 ίππους DIN και 390 Nm
6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο i6MT6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο i6MT
 Πίσω διαφορικό με γρανάζια για σταθερή κατανομή ροπής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured

Τα νέα αγωνιστικά του WRC δεν θα είναι υβριδικά!

Featured