Μετά από αρκετή αναμονή η Gordon Murray Automotive, η εταιρεία που έχει ιδρύσει ο Gordon Μurray, θα παρουσιάσει στις αρχές Αυγούστου το hyper car της, το T.50. Για το οποίο σύμφωνα με το δημιουργό του πρότυπα και πηγές έμπνευσης ήταν η McLaren F1 -την έχει σχεδιάσει ο ίδιος ο Murray- και η Ferrari 250 GTO, καθώς και ο V12 της Honda των McLaren MP4/6 στη Φόρμουλα 1 με τον V12- S70/2 της BMW.
Έτσι λοιπόν δεν αποτελεί έκπληξη το ότι και το T.50 κινείται από έναν 12κύλινδρο, προέλευσης Cosworth. Ο οποίος με 178 κιλά είναι ιδιαίτερα ελαφρύς, ενώ αποδίδει 663 ίππους και 467 Nm από 3.900 κυβικά. Η μέγιστη ροπή αποδίδεται μεν στις 9.000 σ.α.λ. αλλά το 71% είναι ήδη διαθέσιμο από τις 2.500 σ.α.λ. ενώ ο κόφτης επεμβαίνει στις 12.100 σ.α.λ.
Το χειροκίνητο κιβώτιο με όλη τη μετάδοση θα ζυγίζει 80,5 κιλά, ενώ θα υπάρχει και ήπια υβριδική υποβοήθηση 48V, που στο πρόγραμμα Vmax θα προσφέρει επιπλέον 50 ίππους. Το τεχνολογικό high light είναι όμως ο ανεμιστήρας στο πίσω μέρος, που όπως και στις Brabham BT46B, άλλη μια δημιουργία του Murray, ρουφάει τον αέρα για να επιταχύνει την έξοδο του και αυξάνει έτσι την κάθετη δύναμη.
Άλλο ένα ενδιαφέρον νούμερο είναι τα μόλις 980 κιλά ξηρού βάρους του μήκους 4,45 μέτρων Τ.50, που θα έχει εσωτερικό με τριθέσια διάταξη σαν αυτή της McLaren F1.
Προδιαγραφές κινητήρα Cosworth V12
Κύλινδροι: 12
Χωρητικότητα: 3.994 κ.εκ.
Περιεχόμενη γωνία V: 65°
Ισχύς: 663 PS
Παροχή αέρα: Ατμοσφαιρικός
Διάμετρος: 81,5 mm
Διαδρομή: 63,8 mm
Σχέση συμπίεσης: 14:1
Μέγιστη ισχύς: 663 PS @ 11.500 σ.α.λ.
Λόγος ισχύος/ βάρους: 672 PS/ τόνο
Μέγιστη ροπή: 467 Nm/ 9.000 σ.α.λ.
Ελαστικότητα: 71% της μέγιστης ροπής στις 2.500 σ.α.λ.
Μέγιστες στροφές: 12.100 σ.α.λ.
Έλεγχος βαλβίδων: Διπλοί εκκεντροφόροι επί κεφαλής, με κίνηση μέσω γραναζιών
4 βαλβίδες ανά κύλινδρο– Μεταβλητός χρονισμός εισόδου και εξόδου
Σύστημα εισαγωγής: RAM– 4 πεταλούδες
Σύστημα εξαγωγής: Inconel και τιτάνιο
Σύστημα λίπανσης: Ξηρού κάρτερ
Σύστημα ψύξης: Υδρόψυκτο– διπλά αλουμινένια ψυγεία
Σύστημα ανάφλεξης: 12 αυτόνομα πηνία 12-volt
Starter/alternator: 48-volt ενσωματωμένο, οδηγούμενο από γρανάζια
Σύστημα ελέγχου καυσαερίων: 4 καταλυτικοί μετατροπείς με αισθητήρες Λάμδα και δευτερεύουσα εισαγωγή αέρα
Μπλοκ κινητήρα: Κράμα αλουμινίου
Κυλινδροκεφαλή: Κράμα αλουμινίου
Ράβδοι σύνδεσης: Τιτάνιο
Βαλβίδες: Τιτάνιο
Συνολικό βάρος κινητήρα: 178 kg
Ειδική ισχύς: 166 PS ανά λίτρο
