Σύνδεση

Opel

Όταν το νέο Opel Corsa συνάντησε το Corsa GT του 1987

Η Opel γιορτάζει τρεις παγκόσμιες πρεμιέρες στο φετινό Διεθνές Σαλόνι  Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (IAA): το νέο Astra με πολύ αποδοτικούς κινητήρες, το Grandland X Hybrid4 με τετρακίνηση και βέβαια την 6η γενιά του Corsa σε τρεις εκδόσεις.

Το μικρό best-seller (με πωλήσεις πάνω από 13,6 εκατομμύρια μονάδες) γίνεται ηλεκτρικό και με το νέο Corsa-e Rally –που θα παρουσιαστεί επίσης στη Φρανκφούρτη– θέτει τις βάσεις του αγωνιστικού αυτοκινήτου μηδενικών εκπομπών ρύπων.

Στο περίπτερο της Opel στη Φρανκφούρτη το νέο Corsa θα πλαισιώνεται από έναν ξεχωριστό προσκεκλημένο: ένα σπάνιο Corsa GT του 1987 σε κίτρινο χρώμα, ζωντανή απόδειξη 32 χρόνων οδηγικής απόλαυσης και επιτυχίας. Το ιστορικό αυτοκίνητο ταξίδεψε από την Πορτογαλία μέχρι το Opel Classic Workshop στο Rüsselsheim. Από εκεί θα πάει στη Φρανκφούρτη, όπου θα συνεισφέρει με την παρουσία του στην ανάδειξη της ιστορίας του μοντέλου.

Αξιοπιστία Opel: 2.700 χιλιόμετρα από το Porto μέχρι το Rüsselsheim μέσω Zaragoza

Το τμήμα Opel Classic χρειάστηκε να ψάξει αρκετά μέχρι να εντοπίσει ένα σπάνιο Corsa GT πρώτης γενιάς. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, που αρχικά είχε ταξινομηθεί στην Ισπανία, βρέθηκε προστατευμένο σε ένα γκαράζ στην Πορτογαλία. Το ταξίδι προς τη Φρανκφούρτη για το μικρό, ανεπιτήδευτο Gran Turismo ξεκίνησε από το λιμάνι του Porto.

Η Opel πωλούσε το GT από τον Απρίλιο του 1985 μέχρι το φθινόπωρο του 1987. Ήταν ο διάδοχος του Corsa SR, με κινητήρα 1.300 κυβικών και 70 ίππων με καρμπυρατέρ. Οι επιπλέον ίπποι και οι διακριτικές αεροτομές έδιναν ένα σπορ χαρακτήρα στο Corsa 1ης γενιάς, μέχρι την άφιξη του GSi το 1988.

Ακόμα και σήμερα, συμβαδίζοντας με τα τρέχοντα κυκλοφοριακά δεδομένα, το Corsa GT είναι εκπληκτικά αθόρυβο και ευκολοδήγητο. Το πλαίσιο δεν είναι πιο άκαμπτο από όσο χρειάζεται, ενώ το σύστημα διεύθυνσης δεν παρουσιάζει τους συνήθεις τζόγους. Στα στάνταρ όργανα του πίνακα προστίθεται απλά ένα στροφόμετρο και ένας δείκτης πίεσης λαδιού. Η κατανάλωση καυσίμου εναρμονίζεται  με τις επίσημες τιμές της εποχής: σπάνια ξεπερνά τα 6,0 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Το απόβαρο των 750 κιλών βοηθά πολύ στον τομέα αυτό, προσφέροντας λόγο ισχύος προς βάρος 10,71 κιλά ανά ίππο.

Στο road trip του από την Πορτογαλία στο Rüsselsheim, το GT κάνει στάση στη Zaragoza, όπου κατασκευάστηκε το 1987. Το αυτοκίνητο παίρνει το πράσινο φως για να επισκεφθεί ακόμα και το εργοστάσιο παραγωγής του. Καθώς το κίτρινο Corsa σταματά στη γραμμή συναρμολόγησης, πολλοί από τους εργαζόμενους σπεύδουν να το υποδεχτούν σαν ένα μακρινό, χαμένο φίλο.

Συνεχίζοντας το ταξίδι του ανατολικά, το αυτοκίνητο πέρασε από τη Βαρκελώνη και διέσχισε τη Γαλλία και τη Βασιλεία κατά μήκος του Ρήνου. Συνολικά 2.700 χιλιόμετρα για ένα 32χρονο Corsa που άφησε, πίσω στην Πορτογαλία, την ήρεμη ζωή ενός συνταξιούχου και ξεκίνησε χωρίς επισκευές το μεγάλο οδοιπορικό του. Κατά την άφιξη του GT στο Rüsselsheim, η ομάδα Opel Classic περιμένει  με ανυπομονησία.

Project «IAA 2019»: ένας θαρραλέος συνταξιούχος θα γίνει πρωταγωνιστής της έκθεση της Φρανκφούρτης

Ο ηλιόλουστος καιρός της Ισπανίας και της Πορτογαλίας ωφέλησαν το Corsa GT. Μία ζωή σε δρόμους χωρίς αλάτι απομακρύνει τον κίνδυνο σκουριάς και διάβρωσης. Ο κίτρινος βετεράνος παραμένει σε καλή κατάσταση. Το TÜV συμφωνεί και μετά τον έλεγχο για τη Γερμανική ταξινόμηση, οι ελεγκτές τοποθετούν το πολύτιμο αυτοκόλλητο στην πινακίδα κυκλοφορίας. Αλλά τώρα αρχίζουν τα δύσκολα: οι ειδικοί του τμήματος Opel Classic το εξετάζουν διεξοδικά. Αρκετά ζευγάρια μάτια το επιθεωρούν και αποκαλύπτουν μικρές ή και λίγο μεγαλύτερες ατέλειες –μικρές λακκούβες στην οροφή, μη αυθεντικά σήματα, γρατζουνιές στα κρύσταλλα, φθαρμένα καθίσματα. Ακόμα και η κόρνα ηχεί λανθασμένα! Στο τέλος το αυτοκίνητο γίνεται φύλλο και φτερό.

Η ομάδα Classic συναντιέται με τους συναδέλφους της από το Service Workshop. Δημιουργείται το «Project IAA 2019», με επικεφαλής τους Thorsten Götz και Dieter Eder. Κομμάτι- κομμάτι συνθέτουν εκ νέου το παζλ Corsa. Πρώτα ο ανανεωμένος κινητήρας, και ακολουθούν ανάρτηση, αμορτισέρ και ελατήρια. Το φρεσκοβαμμένο αμάξωμα αποκτά νέο διάκοσμο και τα σωστά σήματα GT. Σειρά έχουν οι αυθεντικές ζάντες αλουμινίου.

Τέλος, τοποθετούνται τα παράθυρα, χάρη σε ένα φιλικό διανομέα Opel ο οποίος τα βρήκε στην αποθήκη του. Το Corsa GT είναι τώρα έτοιμο για τη δεύτερη νιότη του που θα ξεκινήσει μεγαλοπρεπώς στο 68ό Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (IAA). Οι επισκέπτες μπορούν να θαυμάσουν το αναπαλαιωμένο Corsa GT στο περίπτερο της Opel (D31, hall 11.0). Ο άξιος πρόγονος θα δώσει περισσότερη λάμψη στην παγκόσμια πρεμιέρα της έκτης γενιάς Corsa.

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured