Σύνδεση

Featured

Το νέο Hyundai Kona 1.0T 7DCT είναι ένα ολοκληρωμένο SUV

Η εξέλιξη της Hyundai την τελευταία πενταετία είναι πραγματικά εντυπωσιακή. Έχοντας ανοιχτεί σε όλα τα μέτωπα, από σπορ μοντέλα (με τα εξαιρετικά αυτοκίνητα όπως της σειράς Ν) μέχρι πρωτοποριακές παρουσίες στα ηλεκτροκίνητα, η κορεάτικη εταιρία έχει ανέβει πολλά σκαλιά μαζεμένα στην θέση της στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Και δεν είναι μόνο ότι ευτυχούν οι αριθμοί. Το εξίσου σημαντικό είναι ότι έχει παρουσία σε κάθε κατηγορία της αγοράς. Και μάλιστα ισχυρή παρουσία, με άποψη και ολοκληρωμένες ιδέες.

Πάρτε για παράδειγμα τα SUV. Το νέο Tuscon είναι μία πραγματικά ηγετική κίνηση, δείχνοντας ότι η Hyundai είναι πλέον σε δική της κλάση. Από κοντά και το Kona. Από το 2017 που παρουσιάστηκε, έφερε ένα αέρα φρεσκάδας στην παρουσία της εταιρίας στην συγκεκριμένη κατηγορία, και άλλαξε εκ βάθρων την αντίληψη των καταναλωτών για τα αυτοκίνητα της Hyundai.
Τέσσερα χρόνια μετά το ξαναβρίσκουμε στην δοκιμή μας, ανανεωμένο αισθητικά, βελτιωμένο όπου χρειαζόταν και με μία ξεκάθαρη αίσθηση ότι παραμένει μία πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση, παρά τον πιο σύγχρονο και εξαιρετικά δύσκολο ανταγωνισμό που έχει εμφανιστεί στο μεσοδιάστημα.

Έχοντας ξεπεράσει τις 228.000 πωλήσεις, και με βασική θέση στην ηλεκτρική μετεξέλιξη της Hyundai, το ανανεωμένο Kona έρχεται να συνεχίσει μία ιδιαίτερα δυναμική πορεία σε μία κατηγορία η οποία είναι η πιο ανταγωνιστική αλλά και η πιο επικερδής αυτή την στιγμή σε παγκόσμιο επίπεδο.

Η αισθητική ανανέωση είναι αρκετά αισθητή για ένα τυπικό facelift “μέσης ζωής” με ανασχεδιασμένη μάσκα και μία νέα σχεδίαση στον εμπρός προφυλακτήρα που σε συνδυασμό με την πιο έντονη κλίση του καπό και μία νέα “ποδιά” δίνουν έναν πιο δυναμικό και σπορτίφ χαρακτήρα στο αυτοκίνητο.

Τα πλαστικά προστατευτικά που υπάρχουν περιμετρικά του αμαξώματος, προσθέτουν πόντους στην αισθητική αναβάθμιση του μοντέλου, τονίζοντας ακόμα περισσότερο τον off road προσανατολισμό του. Σε ότι αφορά τις διαστάσεις του είναι κατά 40 χιλιοστά μακρύτερο από το προηγούμενο, 15 χιλιοστά ψηλότερo, ενώ το μεταξόνιο έχει παραμείνει ίδιο, στα 2.600 χιλιοστά.

Στο σαλόνι οι αλλαγές είναι περιορισμένες, με τα πλαστικά να εξακολουθούν να είναι σκληρά στην αφή τους, αλλά πολύ καλής ποιότητας και άψογης συναρμολόγησης. Η εργονομία είναι παραδοσιακά σε κορυφαία επίπεδα, με τα χειριστήρια τοποθετημένα σωστά, μία πολύ καλή θέση οδήγησης και πολλές καλά τοποθετημένες θήκες για μικροαντικείμενα.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 10,25 ιντσών με τα πολύ όμορφα γραφικά ενώ η οθόνη του συστήματος πολυμέσων είναι η γνωστή των 8 ιντσών, με την άμεση απόκριση και την πολύ καλή κατανομή των μενού (υπάρχει έξτρα η επιλογή για οθόνη 10,25 ιντσών).

Μία αξιοπρόσεκτη λεπτομέρεια είναι η ύπαρξη πολλών φυσικών διακοπτών, κάτι που διευκολύνει τον χρήστη σε σύγκριση με αντίστοιχα συστήματα που χρειάζεται μεγάλη εξοικείωση μέσα στο ψηφιακό περιβάλλον του infotainment για να κάνει κάποιος μία απλή ρύθμιση.

Σε ό,τι αφορά τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, διατίθεται το σύγχρονο πακέτο SmartSense, με σύστημα αυτόματης πέδησης με αναγνώριση πεζών ή δίτροχων, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης της λωρίδας, προειδοποίηση για εκτροπή λωρίδας, σύστημα απόσπασης της προσοχής του οδηγού, σύστημα υποβοήθησης στην εκκίνηση κ.ά.

Οι χώροι για τους επιβάτες παραμένουν ένα από τα δυνατά χαρτιά του Kona, καθώς με δεδομένες τις εξωτερικές του διαστάσεις, τέσσερις επιβάτες θα φιλοξενηθούν άνετα και χωρίς παραχωρήσεις. Το πορτ-μπαγκάζ ανέβηκε στα 374 λίτρα και φθάνει έως και τα 1.156 λίτρα με τα καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα.

Η έκδοση που δοκιμάσαμε ήταν αυτή με τον 3κύλινδρο turbo κινητήρα βενζίνης με απόδοση στους 120 ίππους. Στην συγκεκριμένη εκδοχή του συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT 7 σχέσεων (υπάρχει και μηχανικό 6 σχέσεων). Στην πράξη το μικρό μοτεράκι της Hyundai αποδεικνύεται ένα από τα καλύτερα αυτή την στιγμή στην αγορά, όντας αρκετά ορεξάτο από χαμηλά και με αρκετή διάθεση να κινηθεί έως την κόκκινη γραμμή του στροφομέτρου.

Ο θόρυβος που εκπέμπει είναι μέσα στα πλαίσια του αποδεκτού ενώ και η οικονομία του σε καύσιμο βρίσκεται σε λογικά επίπεδα, με μία χαλαρή βόλτα να μην χρειάζεται πάνω από 6,5 λίτρα/100 χλμ. με τάσεις για 1 έως 1,5 λίτρα παραπάνω αν πιεστεί περισσότερο τόσο στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο όσο και μέσα στην πόλη.

Οδηγώντας το Kona αυτό που σε κερδίζει με την πρώτη είναι η ευκολία και η γενικότερη άνεση που φιλικότητα στον οδηγό του. Είναι αρκετά ευέλικτο και εύκολο στον χειρισμό του, με τον ολοζώντανο κινητήρα και το πολύ καλό κιβώτιο να είναι πάντα έτοιμα να ανταποκριθούν στις διαθέσεις του οδηγού.

Πολύ καλή και η λειτουργία της ανάρτησης, δένει αρμονικά με την easy going φιλοσοφία του αυτοκινήτου καθώς καταφέρνει να απορροφά σωστά τις ανωμαλίες, και μόνο σε κάποια εγκάρσια “χαντάκια” θα ακουστεί ο πίσω ημιάκμπτος άξονας με λίγο πιο έντονες αντιδράσεις. Το τιμόνι είναι ελαφρύ αλλά όχι χωρίς αίσθηση ενώ και τα φρένα είναι εξαιρετικά σε απόκριση και δείχνουν να αντέχουν στην σκληρή χρήση.

Ταξιδεύοντας στην Εθνική, το Kona εντυπωσιάζει με την ικανότητά του να κρατά πολύ υψηλές μέσες ωριαίες ταχύτητες (ιδίως αν σκεφτείς ότι έχεις να κάνεις μόνο με 1.000 κ.εκ.) ενώ παράλληλα είναι επαρκώς ήσυχο και πολιτισμένο για να μην κουράζει τους επιβάτες του. Εκτός ασφάλτου θα κινηθεί με αρκετή ευκολία, χάρη στα 17 εκατοστά απόστασης από το έδαφος, όμως όπως συμβαίνει με όλα τα μοντέρνα SUV θα χρειαστεί αυτοσυγκράτηση από την πλευρά του οδηγού και προσοχή στα ασφάλτινα ελαστικά για να αποφευχθεί μία άτυχη στιγμή.

Στην έκδοση της δοκιμής μας, και αποκλειστικά σε συνεργασία με το αυτόματο κιβώτιο, υπάρχει και μία έξτρα επιλογή στα προγράμματα οδήγησης για κίνηση εκτός δρόμου και σε σαθρά εδάφη, κάτι που ανεβάζει αρκετά τις δυνατότητες του Kona, όμως σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστά μία κανονική τετρακίνηση.

Συνοψίζοντας, το Hyundai Kona με τον τρικύλινδρο χιλιάρη και τους 120 ίππους είναι μία από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις της κατηγορίας του, συνδυάζοντας μία πολύ όμορφη και ξεχωριστή εμφάνιση με κορυφαία ποιοτικά χαρακτηριστικά και ένα σύνολο κινητήρα-κιβωτίου DCT που πραγματικά δίνει “φτερά” στο αυτοκίνητο σε σύγκριση με τον αντίστοιχου κυβισμού ανταγωνισμό.

Η τιμή του είναι αρκετά προσιτή για όσα προσφέρει, ξεκινώντας από τα 17.890 ευρώ για την έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο ή τα 19.890 ευρώ για τον εξαιρετικό συνδυασμό της δοκιμής μας με το πολύ καλό DCT των επτά σχέσεων. Σε κάθε περίπτωση το ανανεωμένο Kona δείχνει έτοιμο να συνεχίσει την εξαιρετική του εμπορική πορεία στις ευρωπαϊκές αγορές, όντας μία πρόταση που δύσκολα της βρίσκεις κάποιο σημείο που να υστερεί, δείχνοντας ένα αρμονικό και φιλικό στην καθημερινή χρήση αυτοκίνητο που θα ικανοποιήσει και τον πιο δύσκολο.

Είπαμε: η Hyundai έχει ανέβει πολλά σκαλιά τον τελευταίο καιρό. Και ακόμα και αυτό το μικρό βασικό Kona δείχνει την δυναμική της εταιρίας και πόσα θα πρέπει να περιμένουμε από αυτή στο μέλλον.

HYUNDAI KONA 1.0T 120PS 7DCT
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.205 x 1.800 x 1.565 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.600 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 374- 1.156 λίτρα
Βάρος: 1.308 κιλά
Κινητήρας: 3κύλινδρος, 998 κ.εκ., Βενζίνη
Ισχύς: 120 PS
Ροπή: 200 Nm
0-100, Τελική: 11,0”, 182 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 7,3 λίτρα/100 χιλιόμετρα
Εκπομπές CO2 132 γρ/100 χιλιόμετρα
Τέλη: 92,4 €
Τιμή από 19.890 €
   

φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης

[ngg src=”galleries” ids=”5563″ display=”basic_thumbnail” thumbnail_crop=”0″]

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αυτό είναι το καινούργιο Lancia Ypsilon!

Featured

Πόσο κοστίζει το νέο Honda CR-V στην Ελλάδα;

Honda

Αυτή είναι η ανανεωμένη Skoda Octavia

Featured

To νέο Ford Puma είναι ακόμα καλύτερο

Featured