Σύμφωνα με την κωδικοποίηση που χρησιμοποιεί η Audi το h–tron σημαίνει την κατανάλωση υδρογόνου από ενεργειακές κυψέλες για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας που χρησιμοποιείται για την κίνηση. Πράγματι το Audi h–tron quattro δεν είναι παρά ένα καινούργιο Q7 με fuel cells (ενεργειακές κυψέλες), ενώ για την αποθήκευση του υδρογόνου έχει συνολικά 3 δεξαμενές, που βρίσκονται στο πίσω μέρος κάτω από τα πίσω καθίσματα και στην κεντρική κονσόλα. Η πλήρωσή τους με υδρογόνο διαρκεί μόλις 4 λεπτά, η αυτονομία φτάνει τα 600 χιλιόμετρα, ενώ για την αποθήκευση της ενέργειας που τυχόν πλεονάζει υπάρχουν μπαταρίες βάρους 60 κιλών τοποθετημένες στο δάπεδο.
Οι εμπρός τροχοί κινούνται από έναν ηλεκροκινητήρα 121 ίππων, οι πίσω από έναν με 188 άλογα, ενώ με το συνδυασμό τους προκύπτει μια «ηλεκτρονική» τετρακίνηση. Από πλευράς επιδόσεων σημειώστε ένα 0-100 σε λιγότερα από 7,0 δεύτερα και μια τελική που περιορίζεται στα 200 χλμ./ ώρα, προκειμένου να αποφευχθεί το «ξεζούμισμα» της ενέργειας του συστήματος πρόωσης. Ενδιαφέροντα στοιχεία του h-tron quattro είναι τα κεραμικά δισκόφρενα, η πνευματική ανάρτηση με τα δύο προγράμματα λειτουργίας που στις μεγάλες ταχύτητες μειώνει την απόσταση από το έδαφος έως και κατά 30 χιλιοστά, καθώς και οι OLED οθόνες στο εσωτερικό.
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της Audi το 2018 θα εμφανιστεί το αποκλειστικά ηλεκτρικό Q6, ενώ αρκετά από τα συστήματα του h–tron, όπως π.χ. το αυτόνομο σύστημα οδήγησης σε μποτιλιάρισμα και με ταχύτητες έως 60 χλμ. ώρα και αυτό της αυτοματοποιημένης στάθμευσης, θα χρησιμοποιηθούν και στη νέα γενιά του Α8 που θα παρουσιαστεί του χρόνου.
Γιάννης Σκουφής