Σύνδεση

Audi

Το ολοκαίνουργιο Audi A5 αντικαθιστά το A4

Τέλος εποχής για το Audi A4, μιας και αντικαθίσταται από το καινούργιο A5 που μόλις παρουσιάστηκε. Η αλλαγή της ονομασίας εντάσσεται στη νέα λογική ονοματοδοσίας της γερμανικής εταιρείας, που θέλει τα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης να έχουν μόνα νούμερα και τα ηλεκτρικά ζυγά.

Μαζί με τη νέα ονομασία η γερμανική εταιρεία εισάγει και ένα νέο πλαίσιο ειδικά σχεδιασμένο για κινητήρες εσωτερικής καύσης οι οποίοι για την περίσταση είναι καινούργιοι.

Το νέο A5 θα είναι διαθέσιμο ως σεντάν και ως στέισον (Avant), ενώ δεν θα υπάρχουν ούτε κουπέ ούτε κάμπριο.

Από πλευράς διαστάσεων το νέο μοντέλο έχει μεγαλώσει αισθητά σε σχέση με τον προκάτοχό του, μιας και το μήκος του φτάνει τα 4,83 μέτρα, αντίστοιχα το μεταξόνιό του έχει φτάσει τα 2,90 μέτρα προκειμένου να εξασφαλίζονται καλύτεροι χώροι για επιβάτες και αποσκευές.

Αισθητικά ο σχεδιασμός του A5 αποτελεί τη συνέχεια αυτού του A4, ενώ υπάρχουν και κάποιες επιρροές από το A6 E-tron concept. Και οι δύο εκδόσεις αμαξωμάτων έχουν μια πλατιά και επίπεδη μάσκα Singleframe με τρισδιάστατη κυψελωτή δομή που συνδυάζεται με νέους προβολείς.

Ακόμα πιο σπορ εμφάνιση έχει η S-Line και φυσικά οι εκδόσεις S.

Η εικόνα συνολικά είναι δυναμική και ενισχύεται από τους μικρούς προβόλους και τους τονισμένους αεραγωγούς στους προφυλακτήρες. Ενδιαφέρον είναι πως τα νέα OLED φώτα εμπρός και πίσω εμφανίζουν έως και οκτώ διαφορετικά μοτίβα το καθένα και διαθέτουν Dynamic mode που αλλάζει συνεχώς αυτό που προβάλλεται.

Στο εσωτερικό κυριαρχεί οπτικά η μεγάλη κυρτή οθόνη στο ταμπλό, που αποτελείται από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 11,9 ιντσών και μια οθόνη αφής 14,5 ιντσών για το infotainment. Προαιρετικά υπάρχει και μια επιπλέον οθόνη 10,9 ιντσών για το συνεπιβάτη, με φίλτρο που την καθιστά αόρατη από τον οδηγό κατά την οδήγηση.

Το νέο A5 χρησιμοποιεί την πλατφόρμα Premium Platform Combustion (PPC) της Audi, η οποία όμως δεν έχει σχέση με την Premium Platform Electric στην οποία βασίζονται τα νέα ηλεκτρικά Audi, όπως το Q6 E-tron. Έτσι στο A5 έχει διατηρηθεί η βασική διάταξη με τον κινητήρα βενζίνης κατά μήκος, ενώ ταυτόχρονα υπάρχει ευελιξία σε ότι αφορά την προσθήκη ηλεκτροκινητήρων.

Το A5 θα είναι διαθέσιμο αρχικά με μια σειρά εξηλεκτρισμένους κινητήρες εσωτερικής καύσης και υβριδικούς κινητήρες, με το νέο σύστημα MHEV Plus της Audi που χρησιμοποιεί δύο ηλεκτρογεννήτριες για καλύτερη απόδοση και ανάκτηση ενέργειας. Η βασική έκδοση διαθέτει τον τετρακύλινδρο (με turbο μεταβλητής γεωμετρίας) βενζίνης EA888 του ομίλου Volkswagen, με απόδοση 150 ή 204 ίππων. Και οι δύο εκδόσεις συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, ενώ η τετρακίνηση quattro είναι προαιρετική για την πιο ισχυρή έκδοση.

Το πετρέλαιο παραμένει ως επιλογή, με τον εξελιγμένο 2.0 TDI της Volkswagen, ο οποίος ενσωματώνει το σύστημα MHEV Plus, να αποδίδει 204 ίππους και μειώνοντας τις εκπομπές CO2 κατά 10 g/km. Το κορυφαίο S5 έχει επιστρέψει στους βενζινοκινητήρες, με έναν νέο V6 3.0 λίτρων που δεν κινεί τα A8, Q7 και Q8. Αυτός ο κινητήρας διαθέτει turbo μεταβλητής γεωμετρίας και το σύστημα MHEV Plus, αποδίδοντας 367 ίππους και μειώνοντας τις εκπομπές CO2 κατά 14 g/km σε σύγκριση με τον προηγούμενο diesel V6.

Του χρόνου θα ακολουθήσει μια plug-in υβριδική έκδοση με ηλεκτρική αυτονομία πάνω από 100 χιλιόμετρα θα ακολουθήσει το επόμενο έτος. Στη Γερμανία, οι τιμές ξεκινούν από τις 45.200 ευρώ για το A5 Sedan TFSI με τους 150 ίππους.

Έρχεται το diesel από φυτικά έλαια

BMW

Στην παραγωγή η νέα Lancia Gamma

Featured

Η Mercedes δοκιμάζει φρένα ενσωματωμένα στους ηλεκτροκινητήρες

Mercedes-Benz

Mitsubishi: Daimond Bonus Deals με ειδικές προσφορές

Featured