Σύνδεση

Featured

To κρύο ταλαιπωρεί τα ηλεκτρικά: μείωση αυτονομίας, αύξηση χρόνου φόρτισης

Ο χειμώνας είναι μια δύσκολη περίοδος για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς οι χαμηλές θερμοκρασίες μειώνουν καταρχήν την αυτονομία τους. Ο λόγος είναι η μείωση της ταχύτητας με την οποία εκτελούνται οι ηλεκτρο- χημικές δράσεις και αντιδράσεις, κάτι που οδηγεί στην αύξηση των εσωτερικών αντιστάσεων. Αυτό με τη σειρά του έχει σα συνέπεια τη μείωση της τάσης λόγω αυξημένων ηλεκτρικών ροών με τελικό αποτέλεσμα την πιο γρήγορη εκφόρτιση της μπαταρίας.

Όλα αυτά βέβαια είναι θεωρία και το ζητούμενο είναι τι γίνεται στην πράξη. Για να το διαπιστώσει αυτό ο NAF (Norwegian Automobile Federation), το Κλαμπ Αυτοκινήτου της Νορβηγίας πήρε 20 διαφορετικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα πλήρως φορτισμένα -μπορείτε να δείτε ποια είναι αυτά από τα διαγράμματά μας- και οι ειδικοί του τα οδήγησαν σε πραγματικά χαμηλές εξωτερικές θερμοκρασίες μέχρι να μείνουν από μπαταρία.

Από τη δοκιμή αυτή προέκυψε πως το ηλεκτρικό Hyundai Kona είναι αυτό που παρουσίασε τη μικρότερη απόκλιση στις χαμηλές θερμοκρασίες σε σχέση με την επίσημη τιμή αυτονομίας του κατά WLTP. Στο αυτοκίνητο που είχαν οι Νορβηγοί στη διάθεσή τους η τελευταία τιμή ήταν τα 449 χιλιόμετρα (οι πιο πρόσφατες εκδόσεις του έχουν ανέβει στα 485) και χειμωνιάτικα μπόρεσαν να καλύψουν 404, δηλαδή το 90%.

Στον αντίποδα βρέθηκε το Opel Ampera-e, το οποίο πάντως είναι παλαιότερης τεχνολογίας συνολικά, που στο κρύο κάλυψε μόλις το 70% των χιλιομέτρων που μπορεί να καλύψει κατά WLTP (297 αντί για 423). Κακή, της τάξης του 74% ήταν και η επίδοση του Tesla Model S Long Range (αυτονομία κατά WLTP 610 χιλιόμετρα, που δικαιολογεί σε κάποιο βαθμό την άποψη που θέλει τα μοντέλα της εταιρείας, μέχρι στιγμής τουλάχιστον, να έχουν σχεδιαστεί με γνώμονα τις κλιματολογικές συνθήκες της Καλιφόρνια. Όπου σχεδιάζονται αλλά και κάποια από αυτά κατασκευάζονται.

Μια γενική διαπίστωση είναι πως αν το αυτοκίνητο μείνει μετά από ακινησία 20 έως 30 δευτερολέπτων προκύπτουν ακόμα μερικά χιλιόμετρα που μπορεί να καλύψει. Για να φτάσει έτσι στο σπίτι ή σε κάποιον (πολύ) κοντινό σταθμό φόρτισης.

Σε ότι αφορά την φόρτιση σε ταχυφορτιστή και έπειτα από δίωρη οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο προκειμένου να ζεσταθούν οι μπαταρίες. Η γενική διαπίστωση εδώ είναι πως σε όλα τα αυτοκίνητα η καμπύλη φόρτισης των μπαταριών έγινε μετά το 80% της χωρητικότητα επίπεδη. Αυτό σημαίνει πως από το ποσοστό αυτό και πάνω η διαδικασία φόρτισης γίνεται πολύ αργή και αυτός είναι και ο λόγος που όλοι οι κατασκευαστές ανακοινώνουν τη συγκεκριμένη τιμή.

Στη διαδικασία αυτή λοιπόν και σε εξωτερική θερμοκρασία -2ο Κελσίου το πιο γρήγορο αποδείχθηκε το Audi e-tron 55 quattro που από το 10 στο 80% της χωρητικότητα της μπαταρίας του χρειάστηκε μόλις 27 λεπτά.  Στον αντίποδα τα Opel Ampera-e με 95 λεπτά, το Nissan Leaf με 75 και το Renault Ζοe με 65. Το τελευταίο πάντως φορτίζει με μέγιστη ισχύ 22 kW, ενώ το Nissan με 50 και το Opel με 55 kW.

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota