Σύνδεση

Featured

TI ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΜΕ ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΕΣ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ;

Νίπτει τας χείρας της η κυβέρνηση σε σχέση με την ραγδαία αύξηση των αυτοκινήτων που κινούνται στην χώρα μας με πινακίδες Βουλγαρίας, καθώς σε συζήτηση που έγινε στην Βουλή, θεωρεί επαρκές το υπάρχον νομικό πλαίσιο. Ο νόμος που βρίσκεται σε ισχύ επιβάλλει πρόστιμα έως και 10.000 ευρώ σε “Κοινοτικά” αυτοκίνητα, όμως η θέσπισή του είχε γίνει το μακρινό 1988 που τα πράγματα ήταν εντελώς διαφορετικά, και πολλά έχουν αλλάξει από τότε (με πιο σημαντικό την είσοδο της Βουλγαρίας στην ΕΕ).

Σε απάντηση που έδωσε η αρμόδια υφυπουργός Οικονομικών Αικατερίνη Παπανάτσιου σε επερώτηση της αντιπολίτευσης για τα “Βουλγάρικα” αυτοκίνητα, σχετικά με τον αν υπάρχει πρόθεση από το ελληνικό κράτος να αντιμετωπίσει την απώλεια εσόδων από τα τέλη ταξινόμησης, τα τέλη κυκλοφορίας, ασφάλειες κ.λπ., η κυρία Παπανάτσου ξεκαθάρισε ότι η κυβέρνηση κρίνει επαρκές το υπάρχον καθεστώς.

Το καθεστώς αυτό προβλέπει ποινές έως και 10.000 ευρώ σε Κοινοτικά αυτοκίνητα, και πολύ πιο αυστηρές ποινές (καταβολή τριπλάσιων δασμών έως και κατάσχεση του αυτοκινήτου) σε οχήματα με πινακίδες εκτός ΕΕ. Υπενθυμίζεται ότι οι προϋποθέσεις για να κυκλοφορεί νόμιμα ένα αυτοκίνητο της ΕΕ στην χώρα μας είναι οι εξής:
1. Η συνήθης κατοικία του κατόχου να βρίσκεται εκτός Ελλάδας.
2. Η διαμονή του στην Ελλάδα να είναι προσωρινή.
3. Η κυκλοφορία του στην χώρα μας να μην ξεπερνά τους 6 μήνες.
4. Η χρήση του οχήματος να είναι ιδιωτική.

Η κυρία Παπανάτσιου δήλωσε στη Βουλή πως “το συγκεκριμένο νομοθετικό πλαίσιο είναι ξεκάθαρο και αυστηρό, η δε εφαρμογή του αποτελεί βασική προτεραιότητα για τις τελωνειακές και τις λοιπές ελεγκτικές αρχές της χώρας μας”. Όμως η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν πολλά παράθυρα τα οποία έχουν δημιουργήσει μία φάμπρικα “βουλγάρικων” αυτοκινήτων, με τα περισσότερα να είναι “εταιρικά” σε κάποια εταιρία της Βουλγαρίας, από αυτές που ανοίγονται σωρηδόν με ελάχιστα ευρώ.

Από εκεί και πέρα, τα οφέλη για όσους καταφέρνουν να βγάλουν πινακίδες Βουλγαρίας είναι τεράστια σε ότι αφορά το αυτοκίνητο, αφού ένα μικρό ψάξιμο στο Διαδίκτυο θα δείξει ότι το τέλος ταξινόμησης είναι κάτω των 100 ευρώ, τα τέλη κυκλοφορίας γύρω στα 65 ευρώ, το κόστος ασφάλισης -ανάλογα το αυτοκίνητο- μπορεί να ξεκινά από τα 50 ευρώ ενώ ακόμα και το ΚΤΕΟ για τον ετήσιο έλεγχο είναι περί τα 12 ευρώ.

Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για μία πραγματική “πρόκληση” για τους Έλληνες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων η συγκεκριμένη κατάσταση, αν και όπως είναι προφανές, το νομοθετικό πλαίσιο λόγω ΕΕ δύσκολα μπορεί να αλλάξει. Το να κάνουμε το σωστό βέβαια, και να γίνουμε ανταγωνιστικοί της Βουλγαρίας, μειώνοντας τους φόρους (και όχι μόνο στα αυτοκίνητα), μάλλον δεν μας περνάει καθόλου από το μυαλό…

Παναγιώτης Τριτάρης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Πόσο πωλείται ένας κινητήρας V10 της Formula 1;

F1

Ξέρετε πόσο καίει μια Bugatti Chiron;

Bugatti

Δείτε μία από τις πιο “τρελές” μοτοσικλέτες στον κόσμο (Video)

Featured

F1 Γκραν Πρι Μεξικό: η έξυπνη τακτική της Mercedes έδωσε τη νίκη στο Hamilton

F1




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup