Σύνδεση

Tesla

Εξονυχιστικοί έλεγχοι στο Autopilot της Tesla

Σε ελέγχους των συστημάτων υποβοήθησης προχωρά η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA) των ΗΠΑ μετά από δεκάδες ατυχήματα που έχουν σημειωθεί, από οδηγούς που έχασαν τον έλεγχο του αυτοκινήτου τους. Στο πλαίσιο αυτό, η Tesla ανέφερε ότι συνέβησαν 273 ατυχήματα οχημάτων από πέρυσι τον Ιούλιο έως τώρα, τα οποία αφορούσαν προηγμένα συστήματα υποβοήθησης  τηςοδήγησης, περισσότερα από οποιαδήποτε άλλη αυτοκινητοβιομηχανία, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσαν οι ρυθμιστικές αρχές ασφάλειας των αυτοκινήτων των ΗΠΑ.

Μάλιστα οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι εταιρείες τεχνολογίας ανέφεραν περισσότερα από 500 ατυχήματα από τον Ιούνιο του 2021 έως σήμερα, όταν η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA) εξέδωσε εντολή που ζητούσε τις πληροφορίες.

Οι κατασκευαστές σπεύδουν να προσθέσουν συστήματα υποβοήθησης οδηγού, λέγοντας ότι αυτά βελτιώνουν την ασφάλεια με το χειρισμό ορισμένων ελιγμών. Με τη σειρά τους οι ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ προσπαθούν να κατανοήσουν την πρακτική επίδραση των αλλαγών.

Ωστόσο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες συλλέγουν και αναφέρουν δεδομένα με διαφορετικούς τρόπους, γεγονός που καθιστά δύσκολη την αξιολόγηση της απόδοσης των συστημάτων, όπως τονίζεται. Είναι χαρακτηριστικό ότι το προηγμένο λογισμικό βοηθού οδηγού της Tesla με το όνομα «Full Self Driving» έχει επίσης δημιουργήσει σύγχυση σχετικά με τις δυνατότητες του οχήματος.

Η NHTSA διέταξε τις εταιρείες να αναφέρουν άμεσα όλα τα ατυχήματα που αφορούν προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS) και οχήματα εξοπλισμένα με αυτοματοποιημένα συστήματα οδήγησης που δοκιμάζονται σε δημόσιους δρόμους. Από τα 392 τέτοια ατυχήματα που αναφέρθηκαν από δώδεκα αυτοκινητοβιομηχανίες από τον Ιούλιο, αναφέρθηκαν έξι θάνατοι και πέντε σοβαροί τραυματισμοί. Μάλιστα η Honda Motor εντόπισε 90 ατυχήματα.

Οι εταιρείες ανέφεραν επίσης 130 ατυχήματα που αφορούσαν πρωτότυπα αυτοματοποιημένα συστήματα οδήγησης, ενώ 108 ατυχήματα δεν αφορούσαν τραυματισμούς και ένα ήταν σοβαρό ατύχημα.

Η NHTSA ανέφερε ότι η μονάδα αυτόνομων αυτοκινήτων Waymo της Alphabet Inc ανέφερε 62 ατυχήματα με αυτοματοποιημένα συστήματα οδήγησης, ενώ η Cruise της General Motors είχε 23.

Η NHTSA ελέγχει εξονυχιστικά τον αυτόματο πιλότο και δήλωσε την περασμένη εβδομάδα πως αναβάθμισε την έρευνα σε 830.000 οχήματα Tesla. Στην πράξη αυτό είναι ένα βήμα πριν μπορέσει να ζητήσει ανάκληση.

Επίσης η NHTSA άνοιξε 35 ειδικές έρευνες σύγκρουσης που αφορούσαν οχήματα Tesla για τα οποία υπήρχε υποψία ότι χρησιμοποιούνταν το ADAS. Συνολικά 14 θάνατοι από δυστύχημα έχουν αναφερθεί σε αυτές τις έρευνες της Tesla, συμπεριλαμβανομένου ενός δυστυχήματος στην Καλιφόρνια τον Μάιο που σκότωσε τρία άτομα.

Από την πλευρά της η Tesla λέει ότι ο Autopilot επιτρέπει στα οχήματα να φρενάρουν και να κατευθύνουν αυτόματα εντός των λωρίδων τους, αλλά δεν τα καθιστά ικανά να οδηγούν μόνα τους.

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Η οδήγηση με σαγιονάρες τιμωρείται με πρόστιμο; Και αν ναι με πόσο;

Featured

Από πόσα θα ξεκινά η Alfa Romeo Tonale;

Alfa Romeo

Θα υπάρξει και έκδοση κουπέ της Alfa Romeo Tonale;

Alfa Romeo

Πόσο κοστίζει το νέο Dacia Jogger στην Ελλάδα;

Dacia

Hyundai i20 N







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup