Ο πεντακύλινδρος κινητήρας της Audi αποτελεί ένα από τα πιο εμβληματικά μηχανικά σύνολα της μάρκας, συνδέοντας το παρελθόν της με το παρόν μέσω μοντέλων όπως το RS3.
Ωστόσο, οι μέρες του φαίνεται να είναι μετρημένες λόγω τεχνολογικών και περιβαλλοντικών εξελίξεων.
Η Audi προώθησε τον πεντακύλινδρο ως έναν ιδανικό συμβιβασμό μεταξύ τετρακύλινδρων και εξακύλινδρων κινητήρων.
Αν και προσφέρει μοναδικό ήχο και χαρακτήρα, υστερεί σε απόδοση και ομαλότητα λειτουργίας σε σχέση με έναν εξακύλινδρο.
Η επιλογή αυτής της διάταξης ήταν κυρίως πρακτική, καθώς επέτρεπε την τοποθέτηση ενός ισχυρού κινητήρα σε εγκάρσια διάταξη, κάτι που θα ήταν δύσκολο με έναν εξακύλινδρο.
Κατασκευαστές όπως η Volvo, η Ford και η Fiat χρησιμοποίησαν επίσης πεντακύλινδρους κινητήρες, αλλά με την εξέλιξη των αξόνων εξισορρόπησης και τη βελτίωση των τετρακύλινδρων, το πλεονέκτημά τους μειώθηκε.
Η μεγαλύτερη πρόκληση ήρθε με την εξάπλωση της υπερτροφοδότησης. Οι πεντακύλινδροι αντιμετωπίζουν δυσκολίες στη διαχείριση των παλμικών φαινομένων στην εξαγωγή, κάτι που οδηγεί σε υψηλές θερμοκρασίες και απώλεια απόδοσης.
Η ανάγκη για αυστηρότερες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων και η τάση για μικρότερους, πιο αποδοτικούς κινητήρες έχουν καταστήσει τον πεντακύλινδρο παρωχημένο.
Παρά τη συναισθηματική σύνδεση της Audi με αυτόν, η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση καθιστά την επιβίωσή του αβέβαιη.
Όσοι επιθυμούν ένα RS 3 με αυτόν τον θρυλικό κινητήρα, μάλλον δεν έχουν πολύ χρόνο στη διάθεσή τους.
