Μετά τα μονοθέσια της Φόρμουλα 1, αλλά και την McLaren F1, που κατέχει εξέχουσα θέση στην ιστορία των super cars, ο πολύς Gordon Murray και η εταιρεία σχεδιασμού του ασχολείται μεταξύ άλλων και με την εξέλιξη ηλεκτροκίνητων πρωτοτύπων.
Πρωτοτύπων όπως το Teewave AR.1, που ουσιαστικά ανατέθηκε στον Murray από την εταιρεία Toray, που διαθέτει τεχνογνωσία στα ανθρακονήματα, αλλά και σε διάφορα άλλα στοιχεία που απαρτίζουν ένα σύγχρονο αυτοκίνητο.
Έτσι λοιπόν δεν είναι καθόλου μα καθόλου έκπληξη που το Teewave AR.1 βασίζεται σε ένα μονοκόκ από ανθρακονήματα, ενώ η δουλειά της Gordon Murray Design εστιάστηκε πέρα από την εμφάνιση του διθέσιου roadster (ομολογούμενως θυμίζει λίγο στο στυλ αλλά και στη φιλοσοφία Lotus Elise) και στην τοποθέτηση των μηχανικών μερών στο μήκους ούτε 4 μέτρων αμάξωμα. Μαζί βέβαια με τον περιορισμό του βάρους και την εναρμόνιση με τις προδιαγραφές ασφαλείας του EuroNCAP.
Έτσι λοιπόν το μόλις 850 κιλών Teewave, από τα οποία τα 240 αντιστοιχούν στις μπαταρίες, κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 47 kW, που είναι τοποθετημένος στο κέντρο και μετατοπισμένος ελαφρά προς τα πίσω και κινεί τους πίσω τροχούς. Οι επιδόσεις που εξασφαλίζει ο κινητήρας μπορεί να μην βγάζουν μάτια (0-100 σε 11,4”, τελική σχεδόν 150), αλλά ας μην ξεχνάμε πως η ισχύς του μόλις που ξεπερνά τους 60 ίππους. Από την άλλη η σπορ διάσταση εξασφαλίζεται από το καλό στήσιμο (η ανάρτηση είναι «αγωνιστική» με διπλά ψαλίδια και στους δύο άξονες) και το χαμηλό βάρος που προαναφέραμε. Όσο για την αυτονομία φτάνει σχεδόν τα 190 χιλιόμετρα, ενώ ο χρόνος πλήρους φόρτισης των συσσωρευτών είναι 6 ώρες.
Γιάννης Σκουφής
{gallery}photos/26/eco/TEEWAVE-AR1{/gallery}