Σύνδεση

Featured

Ποια ήταν τα πιο γρήγορα αυτοκίνητα παραγωγής ανά δεκαετία;

Στις μέρες μας το πιο γρήγορο αυτοκίνητο που κυκλοφορεί κανονικά σε δημόσιους δρόμους είναι η Bugatti Chiron, η οποία με 491 χλμ./ ώρα προσέγγισε μεν αλλά δεν ξεπέρασε το όριο των 500 χλμ./ ώρα που προφανώς είναι ο επόμενος στόχος για την επίτευξη του αντίστοιχου ρεκόρ.

Ποια ήταν όμως τα αντίστοιχα πιο γρήγορα αυτοκινήτα στη εποχή τους; Έχουμε και λέμε λοιπόν:

1900- 1909: Mercedes-Simplex 60, 117 χλμ./ ώρα

H Mercedes-Simplex 60 ήταν η κορυφαία λιμουζίνα εκείνης της εποχής. Είχε έναν τετρακύλινδρο βενζίνης με χωρητικότητα στα 9.293 κυβικά εκατοστά. Το upsizing στο απόγειο του! Αργότερα, το 1904, υπήρξε και μια one-off εκδοχή που έκανε ρεκόρ στα 155 χλμ./ώρα!

1910-1919:  Austro-Daimler Prince Henry, 136 χλμ./ ώρα

Ήταν ένα αυτοκίνητο από την Αυστρία με τετρακύλινδρο στα 5.714 κ.εκ. και ισχύ στα 95 άλογα. Είχε σχεδιαστεί από τον Ferdinand Porsche.

1920-1929: Duesenberg Model J. 191 χλμ./ ώρα

Η τεχνολογία προχωρούσε και η ιπποδύναμη έφτανε τα 265 στον οκτακύλινδρο σε σειρά χωρητικότητας 6.900 κυβικών. Επίσης είχε αρκετές καινοτομίες όπως διπλό συμπλέκτη, ηλεκτρική και μηχανική αντλία καυσίμου, υδραυλικά σερβόφρενα. Κατασκευάστηκαν μόλις 430 μονάδες από την εταιρία με γραφεία στην Ιντιάνα των ΗΠΑ.

1930-1939: Duesenberg Model SJ, 225 χλμ./ ώρα

Η αμερικανική εταιρία προχώρησε στο SJ και ανεβάζοντας την ισχύ στα 320 άλογα με την προσθήκη ενός μηχανικού υπερσυμπιεστή. Δύο μήνες μετά το λανσάρισμα του SJ το 1932 ο ιδρυτής της εταιρίας Fred Duesenberg πέθανε μετά από αυτοκινητικό δυστύχημα. Η εταιρία έκλεισε το 1937. Κατασκευάστηκαν μόλις 36 SJ. Το 2018 ένα που ανήκε στον Gary Cooper πωλήθηκε έναντι 18 εκατομμυρίων δολαρίων. Αυτό είναι το ακριβότερο αμερικανικό αυτοκίνητο.

1940-1949: Jaguar XK 120, 215 χλμ./ ώρα

Στην μεταπολεμική εποχή η Jaguar XK με τον εξακύλινδρο σε σειρά των 3.441 κ.εκ. ισχύος 165 ίππων ήταν το ταχύτερο της δεκαετίας της φτάνοντας το 1949 τα 215 χλμ./ώρα. Μέχρι το 1953 είχαν κατασκευαστεί 12.055 τέτοιες XK.

1950-1959: Mercedes-Benz 300 SL, 246 χλμ./ ώρα

Πρόκειται για ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα σχήματα με το γνωστό άνοιγμα των πορτών σχηματίζοντας φτερά γλάρου. Το λανσάρισμά της συνδυάστηκε ως σύμβολο για την ανάκτηση της γερμανικής οικονομίας μετά τον πόλεμο. Ο εξακύλινδρος των 2.996 κ.εκ. ήταν το ένα σκέλος από τον V12 της Daimler-Benz που τοποθετούσε στα μαχητικά Messerschmitt Bf109.

1960-1969: Lamborghini Miura. 280 χλμ./ ώρα

Η Miura θεωρώ πως είναι ένα από τα πιο όμορφα αυτοκίνητα που έχουν υπάρξει. Ελαφριά, φαρδιά και αεροδυναμική ήταν την εποχή εκείνη ότι πιο γρήγορο με την δύναμη των 350 ίππων από τον V12 στο «κέντρο». Στην S η ισχύ έφτανε τα 370 άλογα και στην SV τα 380.

1970-1979: Ferrari 512 Berlinetta Boxer, 303 χλμ./ ώρα

Την επιτυχία και την ταχύτητα της Miura ζήλεψε ο Enzo Ferrari και για αυτό φρόντισε η διάδοχος της 365 GTB/4 να είναι ένα σούπερ μοντέλο με τον επίπεδο boxer 12-κύλινδρο της Fiat με χωρητικότητα 4.943 κ.εκ. που απέδιδε έως 360 άλογα. Διάδοχος της ήταν η Testarossa.

1980-1989: Ferrari F40, 325 χλμ./ ώρα

Η πανέμορφη F40 έγραψε ένα λαμπρό κεφάλαιο στην ιστορία της αυτοκίνησης. Κεντρομήχανη με twin-turbo V8 στα 2.936 κυβικά και ισχύ στα 478 άλογα.

1990-1999: McLaren F1, 386 χλμ./ ώρα

Τα σχόλια περιττεύουν για το πιο προηγμένο για την εποχή του supercar όλων των εποχών. H τριθέσια έμπνευση του Gordon Murray είχε έναν V12 χωρητικότητας 6.064 κ.εκ. προέλευσης BMW που απέδιδε 625 ίππους. Από την εποχή της F1 η ταχύτερη McLaren εμφανίστηκε ξανά τέλη του 2019, η ασχημούλα Speedtail.

2000-2009: Shelby Ultimate Aero TT, 414 χλμ./ ώρα

Μετά από τα Duesenberg κανένα αμερικανικό αυτοκίνητο δεν κατάφερε να είναι το ταχύτερο. Μέχρι να εμφανιστεί η SSC ή Shelby Supercars (ο ιδιοκτήτης Jerod Shelby δεν έχει καμία σχέση με το γνωστό Caroll Shelby) και να παρουσιάσει ένα πανίσχυρο supercar με έναν βαριά τουρμπισμένο V8 από την Corvette C5 που απέδιδε 1.183 άλογα. Καθαρή δύναμη αφού δεν υπήρχε καν ABS.

2010-2017: Bugatti Veyron, 431 χλμ./ ώρα

H έκδοση Super Sport της Bugatti Veyron κινήθηκε με 431,072 χλμ./ ώρα και κράτησε το ρεκόρ μέχρι που το παρέδωσε επίσημα στη διάδοχό της σε όλα Chiron. Επίσης η Veyron Grand Sport Vitesse ήταν με μια τελική ταχύτητα 408,84 χλμ./ ώρα το πιο γρήγορο ρόουντστερ στον κόσμο.

Πηγή: autocar.co.uk, https://www.autocar.co.uk/

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured