Σύνδεση

BMW

ΤΑ ΑΝΘΡΑΚΟΝΗΜΑΤΑ ΘΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΚΑΙ ΣΕ ΑΠΛΑ ΜΟΝΤΕΛΑ

Μέχρι στιγμής τα ανθρακονήματα συγκαταλέγονται στα εξωτικά υλικά της αυτοκινητοβιομηχανίας και αυτός είναι ο λόγος που συνήθως χρησιμοποιούνται σε ακριβά σούπερ σπορ μοντέλα.

Αυτό σύμφωνα με ένα στέλεχος της SGL, που είναι μεταξύ των μεγαλύτερων εταιρειών κατασκευής συνθετικών υλικών στον κόσμο, αναμένεται να αλλάξει. Κι αυτό γιατί σήμερα ένα κιλό εξαρτημάτων κατασκευασμένων από συνθετικά υλικά ενισχυμένα με ανθρακονήματα κοστίζει 100 ευρώ, εκ των οποίων τα 20 αναλογούν στο υλικό και τα 80 στην κατεργασία και τη μορφοποίηση. Στα επόμενα χρόνια λοιπόν το κόστος αυτό αναμένεται να μειωθεί κατά 70%, οπότε τα συγκεκριμένα υλικά θα γίνουν εμφανώς πιο φθηνά.

Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι θα κοστίζουν όσο ο χάλυβας ή το αλουμίνιο, αλλά το ότι η ψαλίδα από αυτά θα κλείσει σημαντικά. Και το άνοιγμά της θα μειωθεί κι άλλο αν λάβει κανείς υπόψη του πως τα συγκεκριμένα υλικά είναι σαφώς πιο εύπλαστα κι έτσι διαμορφώνονται πιο εύκολα, ενώ δεν χρειάζονται ενεργοβόρες τεχνικές ηλεκτρο-επίστρωσης κατά της οξείδωσης, αφού απλά δεν σκουριάζουν.

Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι η SGL, η οποία συνεργάζεται με τη BMW στην κατασκευή των νέων i3 και i8, ετοιμάζεται να διπλασιάσει την παραγωγή της για τη βαυαρική εταιρία από τις 3.000 στις 6.000 τόνους ετησίως. Ήδη έχει ανακοινωθεί ότι και η νέα σειρά 7 θα χρησιμοποιεί τέτοιου είδους υλικά, ενώ αργότερα θα ακολουθήσουν και άλλα μοντέλα.

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota