Ούτε δύο χρόνια δεν κράτησε ο γάμος της VW με τη Suzuki, που ξεκίνησε το Δεκέμβριο του 2009, με τους Γερμανούς να αποκτούν το 20% της ιαπωνικής εταιρείας και τους Ιάπωνες το 1,5% του γερμανικού γκρουπ.
Ο στόχος ήταν η από κοινού εξέλιξη μικρών αυτοκινήτων, τομέας στον οποίο εξειδικεύεται η Suzuki, η οποία παράλληλα έχει ισχυρότατη παρουσία –μερίδιο αγοράς πάνω από το 30% και αρκετά εργοστάσια στα οποία μεταξύ άλλων κατασκευάζεται και το Alto– στην Ινδία, που ενδιαφέρει πολύ τη Volkswagen. Που έχει βάλει σα στόχο το 2018 να γίνει ο πρώτος κατασκευαστής παγκοσμίως.
Η σχέση δεν ήταν ποτέ ανέφελη, μιας και υπήρχε τεράστια διαφορά νοοτροπίας, ενώ οι Ιάπωνες θεωρούσαν ότι οι Γερμανοί «μπλέκονταν πολύ» (κάτι μας θυμίζει αυτό…), με αποτέλεσμα να πίστευαν πως κινδύνευε η ανεξαρτησία τους.
Το τελικό χτύπημα δόθηκε όταν οι Ιάπωνες αγόρασαν το καλοκαίρι κινητήρες diesel για το εργοστάσιό τους στην Τσεχία από τη Fiat. Οι Γερμανοί θεώρησαν ότι παραβίασαν τους όρους της συμφωνίας τους και τους ζήτησαν να ακυρώσουν την παραγγελία. Η Suzuki όχι μόνο δεν ακολούθησε την προτροπή τους, αλλά ο βασικός μέτοχός της Osamu Suzuki ζήτησε από τους Γερμανούς να αγοράσει τις μετοχές που έχουν στα χέρια τους.
Οι τελευταίοι αρνούνται προς το παρόν, αλλά μάλλον θα αλλάξουν γνώμη, μιας και δεν υπάρχει μέλλον σε αυτή τη συνεργασία. Παράλληλα θα αναγκαστούν να αναζητήσουν άλλο σύμμαχο στην Ασία, προκειμένου να πετύχουν το 2018 το στόχο της πρωτιάς.
{gallery}photos/26/news/VW-SUZUKI{/gallery}