Σύνδεση

MOTO

ΖΩΝΤΑΝΟΣ ΘΡΥΛΟΣ SUZUKI HAYABUSA

Το γεράκι που πλανιέται στα βουνά, οι Γιαπωνέζοι το ονομάζουν Ηayabusa. Το απόλυτο αρπακτικό που σπέρνει τον τρόμο σε οτιδήποτε θηλαστικό ή μη που ίπταται, σέρνεται, κολυμπάει ή περπατάει. Η ικανότητά του να αναπτύσσει ταχύτητα 300 χλμ/ώρα τη στιγμή της κάθετης εφόρμησης είναι και ο λόγος που οι μηχανικοί του Hamamatsu αποφάσισαν να δώσουν το όνομά του στην υπέρτατη sport touring μοτοσικλέτα, την Suzuki GSX 1300 R.

Δεν ξέρουμε τι ακριβώς γνωρίζεται γύρω από τις επιδόσεις των επονομαζόμενων super sport μοτοσυκλετών, αλλά πως θα σας φαινόταν μια δίτροχη κατασκευή που επιταχύνει 0-100 σε λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα και που το ταχύμετρό της φλερτάρει συχνά με ενδείξεις λίγο πάνω από τα 300 χλμ/ώρα; Πολλοί λένε ότι κάτι γρήγορο είναι επικίνδυνο, άλλοι ότι κάτι επικίνδυνο είναι και ηδονικό, στο τέλος όμως της μέρας όλοι θα συμφωνήσουν ότι η ταχύτητα είναι ένας παράγοντας αναζωογόνησης.

Το Ιαπωνικό γεράκι είναι μια μοτοσυκλέτα που κατασκευάστηκε το 1999 με ένα και μόνο στόχο: Να γίνει ο κυρίαρχος των επιδόσεων! Ο 4κύλινδρος σε σειρά κινητήρας των 1.300 κ.εκ. παρήγαγε 175 ίππους ικανούς να εκτοξεύσουν αναβάτη και συνεπιβάτη στη νιρβάνα των αισθήσεων. Οι επιδόσεις της Hayabusa έγιναν σημείο αναφοράς στον κόσμο των υπερμοτοσυκλετών της κατηγορίας Hypersport, καθιστώντας την πραγματικό αρπακτικό, έτοιμο να κατακρεουργήσει οτιδήποτε αντίπαλο στοιχείο σε δύο ή και τέσσερις τροχούς τολμούσε να την αμφισβητήσει. Ίσως εκεί να οφείλεται και η προερχόμενη από ταινία του Σταρ Τρεκ, σχεδίασή του. Ίσως όμως να οφείλεται και στον χαμηλό συντελεστή αεροδυναμικής που απαιτείται σε μια μοτοσυκλέτα που κινείται σε παρόμοιες ταχύτητες. Όπως και να είναι, το δέος είναι δεδομένο.

Είτε την έβλεπες σε φωτογραφίες είτε ζωντανή, το ρίγος θα έκανε την διαπεραστική του εμφάνιση στην πλάτη σου. Εκεί θα άρχιζες και να αναρωτιέσαι για λεπτομέρειες του τύπου «τι ρούχα να φορέσω πάνω στο τέρας» ή «να πεταχτώ για τσιγάρα μέχρι τη Σόφια;». Το πανηγύρι είχε αρχίσει πριν γυρίσεις το κλειδί στη μίζα. Κι όταν το έκανες, ο χορός των αλόγων ξεκινούσε να σπέρνει τις πρώτες ρυθμικές δονήσεις. Που όσο άνοιγες το γκάζι μετατρέπονταν σε καλπασμό ελεφάντων. Για να καταλήξουν σε σεισμό 11 ρίχτερ όταν το στροφόμετρο πλησίαζε την κόκκινη περιοχή. Η δαιμονισμένη επιτάχυνση δεν τελείωνε ποτέ μέχρι τα 240, γινόταν καταιγιστική μέχρι τα 280, για να αρχίσει να δείχνει σημάδια κόπωσης μετά τα 300! Φόβος και τρόμος στη σκέψη, συναίσθημα ανείπωτο στην πράξη..

2008 – ο τρόμος συνεχίζεται

Το γεράκι επιστρέφει. Όχι κυριολεκτικά αγνώριστο, αλλά εφοδιασμένο με όλα τα απαραίτητα καλούδια για να βγει νικητής στον πόλεμο των υπερηχητικών hypersport με τις νέες (τότε) αντίπαλους Kawasaki ZZR 1400 και BMW K 1200S. Αυτή τη φορά ήρθε εξοπλισμένο με ένα ηλεκτρονικό σύστημα που επιτρέπει στον αναβάτη να ρυθμίσει, μέσω επέμβασης στην ECU, τη λειτουργία του κινητήρα σε τρία διαφορετικά στάδια, ακριβώς όπως και στην απόλυτη Supersport GSX-R 1000!

Ξεκινώντας από τον κινητήρα, νέο μπλοκ κυλίνδρων και αύξηση της διαδρομής των εμβόλων απέφεραν 42 παραπάνω κυβικά εκατοστά (1.340 από 1298), επιφέροντας αξιοσήμαντη αύξηση σε ιπποδύναμη (σχεδόν 200 ονομαστικοί) και –πολύ περισσότερο- σε ροπή. Η συγκεκριμένη επιλογή δεν ήταν η οικονομικότερη για το εργοστάσιο, καθόσον επέβαλε ριζικές και δαπανηρές επεμβάσεις σε όλον τον κινητήρα, αλλά μαρτυρούσε την προσπάθεια των μηχανικών να πετύχουν το στόχο τους και να αυξήσουν δραματικά την τιμή της ροπής σε όλο το φάσμα των στροφών. Αν ήθελαν απλά να προσθέσουν κάποια περισσότερα άλογα στις υψηλές στροφές και να μη βάλουν το χέρι βαθιά στην τσέπη, θα αρκούσε να μεγαλώσουν τη διάμετρο των εμβόλων και θα το πετύχαιναν.

Τα νέα σφυρήλατα πιστόνια έχουν πλέον τρία ελατήρια, είναι πιο σκληρά, ελαφρύτερα και με πείρους μικρότερης διαμέτρου. Έχουν δεχθεί επεξεργασία χρωμιονιτριδίων για να χαμηλώσουν το συντελεστή τριβής και να αυξήσουν την αντοχή τους, ενώ οι κύλινδροι διαθέτουν «κόψιμο» σε σχήμα U στο σημείο επαφής με τα κάρτερ, κάτι που είναι υπεύθυνο για τη μειωμένη επιφάνεια τριβής και των σχετικών απωλειών με τα έμβολα. Και λιγότερες απώλειες και εξοικονόμηση βάρους λοιπόν!

Οι μπιέλες διαθέτουν μεγαλύτερο μήκος και είναι κατασκευασμένες από κράμα χρωμιομολυβδαίνιου, αυξάνοντας τη συμπίεση από 11,5 σε 12,5 : 1. Οι δύο εκκεντροφόροι άλλαξαν προφίλ, με μεγαλύτερη «διάρκεια» στη λειτουργία τους, οι βαλβίδες έγιναν από κράμα τιτανίου και αρκετά ελαφρύτερες, με διαφοροποιήσεις τόσο στην περιεχόμενη γωνία όσο και στο μέγεθός τους.

Τα μπουζί αντικαταστάθηκαν από αντίστοιχα ιριδίου, η θερμοαπαγωγική ικανότητα του ψυγείου μεγάλωσε, με δύο ηλεκτρικά βεντιλατέρ να φροντίζουν για την καλύτερη ψύξη σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος.

Τέλος, το κιβώτιο ταχυτήτων ενισχύθηκε δεόντως, ενώ διαφορές στις σχέσεις εντοπίζονται στην 1η και 2η (που κόντυναν) και στην 5η και 6η (που μάκρυναν). Το νέο ανάποδο πιρούνι της Kayaba έχει δεχθεί αντιτριβική επικάλυψη και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο αμορτισέρ τιμονιού της GSX-R 1000 βρήκε και εδώ την εφαρμογή του. Τώρα αν ρωτήσετε γιατί οι 6πίστονες του προηγούμενου μοντέλου έγιναν 4πίστονες σε αυτό του 2008, μάλλον θα πάρετε την κλασική απάντηση των Ιαπώνων όταν τους υποβάλλεις παρόμοια ερωτήματα: «Because it’s better»!

Στον καίριο τομέα της εμφάνισης, «παλιά», νέα και νεότερη Hayabusa διαθέτουν το ίδιο αεροδυναμικό σχήμα που τους επιτρέπει να ξεπερνούν τα 300 πραγματικά χιλιόμετρα τελικής ταχύτητας, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν έχουν γίνει επεμβάσεις και βελτιώσεις σε πολλά επιφανειακά και μη σημεία. Η «μούρη» και το σχήμα του προβολέα έχουν πολλά κοινά με τη σειρά GSX-R, η μάσκα έχει μεγαλώσει σε πλάτος, η ζελατίνα του φέριγκ έχει ψηλώσει, η επιφάνεια των πλαϊνών πλαστικών έχει μειωθεί (άρα κεφάλι και πόδια αναβάτη καλύπτονται ακόμα περισσότερο) ενώ το ρεζερβουάρ είναι νέο, με μειωμένη κατά ένα λίτρο χωρητικότητα και με πλατύτερη την πάνω επιφάνεια, προκειμένου να μπορεί να το «αγκαλιάζει» ο οδηγός με μεγαλύτερη ευκολία.

Μοντέλο 2013

Οι αλλαγές εντοπίζονται αποκλειστικά στον τομέα των φρένων, όπου θα συναντήσουμε (σαν στάνταρ πλέον) ABS τελευταίας γενιάς και νέες  τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες μονομπλόκ της Brembo. Εκεί στο Hamamatsu έκριναν ότι η ναυαρχίδα τους δεν χρήζει ανάγκης περισσότερων αλλαγών (η μοτοσυκλέτα ουσιαστικά είναι ίδια από το 2008). Δύσκολο να κάνεις το καλό καλύτερο και από τη στιγμή που «πουλάει» γιατί να την πειράξουν;

Νίκος Βιτσιλάκης 


Info Σφηνάκι

– Η δυνατότερη μοτοσυκλέτα παραγωγής

– Ρυθμιζόμενη απόδοση κινητήρα

– Tελική ταχύτητα 300+

– Ισχύς 197 ίπποι

– Φρένα με μονομπλόκ δαγκάνες

– Τιμή αγοράς 15.995 €

{gallery}photos/39/MOTO/Suzuki-Hayabusa-2013{/gallery}


Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured