Οχήματα υπάρχουν κάθε είδους και για κάθε γούστο. Αυτά που σας παρουσιάζουμε στη συνέχεια είναι ιδανικά αν πάσχετε από μανία καταδίωξης, μιας και πάνε (σχεδόν) παντού και κάποια είναι και θωρακισμένα ή αν απλά σας αρέσει να μην περνάτε απαρατήρητοι. Έχουμε και λέμε λοιπόν:
Τo τερατάκι Paramount Marauder κατασκευάζεται στη Νότια Αφρική και όπως βλέπετε δεν πρόκειται για ένα απλό αυτοκίνητο αλλά για ένα με αντιαρματική θωράκιση που μπορεί να αντέξει σε έκρηξη έως και οκτώ κιλών TNT. Σε μέγεθος είναι σημαντικά μεγαλύτερο ακόμη και από το Hummer H2 («τελείωσε» από το 2006) και σύμφωνα με την εταιρία είναι ότι πρέπει αν θέλετε να φτιάξετε ένα ιδιωτικό στρατό. Αρκεί να καταβάλετε για αυτό από 340.000 ευρώ. Τα Oto Melara χρεώνονται επιπλέον.
Το Hummer H3 (η παραγωγή του τερματίστηκε το 2010) ήταν ένα από τα καλύτερα mini οχήματα με στρατιωτικό look και «ψαρωτική» εμφάνιση. Και όχι μόνο μιας και αποτελούσε και μια από τις πιο οικονομικές προτάσεις. Που μπορείς να το βρεις; Ελάχιστα υπάρχουν στην Ελλάδα (τα περισσότερα κρυμμένα στα γκαράζ) αλλά στην Γερμανία υπάρχουν πολλά μεταχειρισμένα.
Μία από τις τελευταίες προτάσεις του είδους είναι η Mercedes G 63 AMG 6×6 η οποία αρχικά είχε σχεδιαστεί για το στρατό της Αυστραλίας. Το τελευταίο μάλιστα εντυπωσιάζει μιας και η τριαξονική Mercedes μοιάζει σα να μπορεί να πάει παντού με τον V8 της με τα διπλά turbo και τα 544 άλογα. Οι πρώτες έχουν ήδη πουληθεί –έναντι 451.000 ευρώ τουλάχιστον- στο Ντουμπάι.
Το Oshkosh L-ATV αποτελεί μία ειδική κατασκευή από το Wisconsin των ΗΠΑ για τον αμερικανικό στρατό ως εναλλακτική στο θρυλικό όχημα της Humvee. Στο πεδίο μάχης μπορεί να εξοπλιστεί με αυτόματα (όχι κιβώτια ταχυτήτων αλλά όπλα) ενώ το σύστημα πρόωσης είναι ντίζελ υβριδικό. Όχι για οικονομία αλλά για να πλησιάζει με την ηλεκτροκίνηση αθόρυβα το στόχο!
Η στρατιωτική εκδοχή του Renault Sherpa μοιάζει αρκετά με ένα Humvee -γνωστό από τις νατοϊκές επιχειρήσεις- ενώ η πολιτική έκδοση αγωνίζεται στο ράλι Ντακάρ. Τώρα, το «θωρηκτό» της φωτογραφίας ζυγίζει 7,7 τόνους, εξοπλίζεται με αδιάβροχο τετρακύλινδρο ντίζελ με 215 άλογα και με κοντό κιβώτιο, φτάνει τα 120 χλμ./ ώρα και στοιχίζει περίπου 200.000 ευρώ.
Το Combat T-98 έχει εξελιχθεί από την Kombat Armouring που εξειδικεύεται στις θωρακίσεις οχημάτων και έχει έδρα την Αγία Πετρούπολη (κοντά δηλ. στην ρωσική μαφία). Η σχεδίαση περνά σε δεύτερη μοίρα μιας και το ζητούμενο είναι να ξεπερνά κάθε εμπόδιο και να αντέχει σε σφαίρες και βλήματα. Οι άξονες και η μετάδοση (φυσικά με τετρακίνηση) προέρχονται από την General Motors ενώ κάτω από το καπό υπάρχει ένας V8 με 6.600 κυβικά που αποδίδει 300 ίππους. Κοστίζει περίπου 130.000 ευρώ και όπως αναφέρει η εταιρία το T-98 είναι το ταχύτερο θωρακισμένο στον κόσμο καθώς μπορεί να αγγίξει τα 200!
To Land Rover Defender, που από τον Δεκέμβριο του 2015 θα σταματήσει να παράγεται (απόφαση της ινδικής Tata στην οποία ανήκει η Jaguar Land Rover), είχε αρχικά εξελιχθεί για πολιτική και αγροτική χρήση. Ωστόσο, οι εξαιρετικές του off road δυνατότητες έγιναν αντιληπτές από πολύ νωρίς (από το 1956) από το βρετανικό στρατό. Ακόμη και σήμερα το θρυλικό Defender χρησιμοποιείται σε διάφορα μέρη του κόσμου σε κρίσιμες και επικίνδυνες καταστάσεις αλλά και ως ειδικό όχημα για διάφορες οργανώσεις μιας και η τιμή του ξεκινά από περίπου 30 χιλιάρικα (μιλάμε για base έκδοση και μία από τις φτηνότερες που υπάρχουν π.χ. στη Νότια Αφρική).
Ένα από τα δυσκολότερα μέρη του κόσμου είναι η Ρωσία. Από εκεί προέρχεται το Tiger το οποίο κατασκευάζει η Gorkowski Awtomobilny από το 2005 για πολιτική χρήση αλλά και για ειδική με επιπλέον θωράκιση. Στα πλεονεκτήματα του είναι ότι μπορεί να κινείται απρόσκοπτα σε πολικές θερμοκρασίες ενώ μπορεί να διασχίζει υδάτινα περάσματα βάθους ενός μέτρου. Η τιμή του ξεκινά από 80.000 ευρώ.
To Ghe-o Rescue ζυγίζει περίπου 3,2 τόνους και με μήκος 5,2, πλάτος 2,7 και ύψος 2,30 μέτρα θα μπορούσε να είναι ο ορισμός της υπερβολής. Κατασκευάζεται από εταιρία ρουμανικών συμφερόντων ενώ όπως προδίδει και η ονομασία του πρόκειται για ένα αυτοκίνητο για ειδικές αποστολές σε περιοχές που έχουν πληγεί από καταστροφές. Για αυτό το λόγο μπορεί να μεταφέρει μέχρι και 11 επιβάτες ενώ η εμφάνιση του προκαλεί δέος αφού ακόμη και το Hummer H2 θα έβαζε την ουρά στα σκέλια. Την κίνηση αναλαμβάνουν βενζινοκινητήρες μέγιστης ισχύος 500 ίππων καθώς και diesel μέχρι 300 ίππους. Το Resque διαθέτει περιμετρικά μπαλόνια τα οποία όταν αναπτυχθούν του δίνουν την δυνατότητα να επιπλέει στο νερό ενώ μπορεί να συνδυαστεί ακόμη και με ερπύστριες!
Γιάννης Σκουφής