Σε ότι αφορά τις μπαταρίες οι ειδικοί προσπαθούν εδώ και χρόνια να αυξήσουν την ενεργειακή πυκνότητά τους και ταυτόχρονα να μειώσουν το βάρος τους, με στόχο φυσικά την αύξηση της αυτονομίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στα οποία θα τοποθετούνται.
Αυτό επιτυγχάνεται με τη χρήση ηλεκτρολυτών στερεού τύπου (solid state), που επιπρόσθετα είναι και πιο ασφαλείς από τις ιόντων λιθίου με υγρούς ή τζελ ηλεκτρολύτες σε ότι αφορά την ανάφλεξή τους.
Αυτή είναι η μια πλευρά, η καλή, των soled state μπαταριών. Η άλλη, η κακή, είναι καταρχήν το υψηλό τους κόστος και στη συνέχεια η διαφοροποίηση των δυνατοτήτων τους μετά από έναν αισθητά πιο μικρό κύκλο επαναφορτίσεων.
Στο Samsung Advanced Institute of Technology (SAIT) πάντως ισχυρίζονται πως τα παραπάνω ζητήματα έχουν σε σημαντικό βαθμό επιλυθεί με την αντικατάσταση των ανοδίων λιθίου- μετάλλου με άργυρου- πυριτίου, που επεκτείνουν τη μακροζωία των μπαταριών solid state. Από την άλλη το ασήμι κοστίζει σε σχέση με το λίθιο.
Οι δοκιμές που έγιναν στο νέο τύπο μπαταρίας έδειξαν πως σε ένα ηλεκτρικό με αυτονομία 800 χιλιόμετρα η μπαταρία λειτουργεί απροβλημάτιστα και με την ίδια απόδοση για περισσότερες από 1.000 φορτίσεις. Κάτι που σημαίνει πως θεωρητικά δεν εμφανίσει θέματα για έως και για 800.000 χιλιόμετρα. Και τα μισά να είναι πάλι πρόκειται για εξαιρετικό νούμερο, ενώ ταυτόχρονα ο όγκος της μπαταρίας θα είναι ο μισός σε σχέση με μια αντίστοιχη τρέχουσας τεχνολογίας.
Η μπαταρία αυτή θα είναι διαθέσιμη προς τα τέλη της δεκαετίας.