Τα επόμενα χρόνια θα φέρουν πολλές αλλαγές στην αυτοκίνηση, έτσι όπως την ξέρουμε μέχρι στιγμής. Έτσι πέρα από την χρήση των ηλεκτρικών συστημάτων πρόωσης –η Γερμανία από το 2030 θα επιτρέπει την ταξινόμηση μόνο αυτοκινήτων με μηδενικές εκπομπές ρύπων- φαίνεται πως πολλές δημοτικές αρχές προσανατολίζονται στην ελαχιστοποίηση της ανάγκης για χρήση ιδιωτικής χρήσης επιβατικών αυτοκινήτων. Κατά συνέπεια και στη μη ανάγκη αγοράς και κατοχής τους.
Μια από αυτές τις πόλεις είναι και το Ελσίνκι, που έχει θέσει ως στόχο αυτό να γίνει έως το 2025, ενώ οι μετακινήσεις των πολιτών θα γίνονται με τη χρήση τόσο δημόσιων μέσων μεταφοράς όσο και ιδιωτικών εταιρειών παροχής ανάλογων υπηρεσιών, ώστε να προκύπτει ο πιο φτηνός και βολικός τρόπος μετακίνησης.
Τα πάντα, από τα ραντεβού με το μεταφορικό μέσο που είναι το πλέον κατάλληλο κάθε φορά –θα υπάρχουν διαθέσιμα μέχρι και mini bus- μέχρι και την πληρωμή, θα γίνονται διαδικτυακά, μέσω smartphones, ενώ θα υπάρχει και η δυνατότητα άμεσης αλλαγής της διαδρομής ανάλογα με τη ζήτηση.
Γιάννης Σκουφής
