Σύνδεση

Featured

ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΙΟ ΠΕΡΙΕΡΓΟΣ ΚΑΙ ΧΑΜΗΛΟΣ ΤΡΑΚΤΟΡΑΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

Πως θα σας φαινόταν ένας τράκτορας που το ύψος του είναι ανάλογο ενός υπερ- αυτοκινήτου; Και το τρέιλερ περνά από πάνω του;

Ένας τέτοιος τράκτορας λοιπόν υπήρχε, όπως μπορείτε να δείτε και στις φωτογραφίες μας και είχε παρουσιαστεί ως πρωτότυπο της (μικρής) γερμανικής εταιρείας Steinwinter στις αρχές της δεκαετίας του ’80 -πιο συγκεκριμένα το 1983- με το όνομα Supercargo. Η λογική πίσω του είχε να κάνει αφενός με τη μείωση του βάρους σε σχέση με έναν συμβατικό και ο περιορισμός της αεροδυναμικής αντίστασης, ενώ παράλληλα με βάση τους (τότε) ισχύοντες κανονισμούς για το ολικό μήκος της νταλίκας εξασφάλιζε μεγαλύτερο χώρο ψόρτωσης -κάποια στοιχεία από τότε έκαναν λόγο για επιπλέον 150 κυβικά μέτρα.

Η βάση του Steinwinter Supercargo -προσέξτε το σήμα της εταιρείας μοιάζει με αυτό της… Ferrari- ήταν ένα πλαίσιο της Mercedes, ενώ από την τελευταία προερχόταν και ο κινητήρας των 400 ίππων. Ο εξοπλισμός περιελάμβανε από πνευματική ανάρτηση μέχρι μπλοκέ διαφορικό και κλιματισμό, ενώ ενδιαφέρον είναι ότι η θέση του συνοδηγού μεταβαλλόταν και σε κρεβάτι και ότι χωρίς το τρέιλερ ο τράκτορας μπορούσε να χρησιμοποιηθεί (σχεδόν) σαν κοινό επιβατικό.

STEINWINTER-SUPERCARGO-3

Το πρότζεκτ Supercargo συνδυαζόταν με διάφορους τύπους τρέιλερ, κάποια από τα οποία ήταν διαμορφωμένα και σαν λεωφορεία -φανταζόμαστε πως η λογική τους ήταν αντίστοιχη σε σχέση με αυτά που μετέφεραν τους επιβάτες στα πρώην αεροδρόμια της Αθήνας.

Για το Steinwinter Supercargo είχαν δείξει τότε ενδιαφέρον πολλές εταιρείες, μεταξύ των οποίων και η DAF, χωρίς όμως να σημειωθεί κάποια εξέλιξη. Ο λόγος ίσως και να ήταν η περίεργη οδική συμπεριφορά της νταλίκας με το συγκεκριμένο τράκτορα, όπως έλεγαν δημοσιεύματα της εποχής καθώς και οι περίεργες γωνίες που έπαιρνε το τρέιλερ στις στροφές σε σχέση με τον τράκτορα και οι οποίες δυσκόλευαν τόσο στην κίνηση μέσα στην πόλη όσο και τις μανούβρες.

STEINWINTER-SUPERCARGO-8

Μπορεί πάλι πριν από 30+ χρόνια οι συνθήκες να μην ήταν ώριμες για έναν τέτοιον τράκτορα, ενώ δεν θα μας εξέπληττε καθόλου αν εμφανιζόταν τώρα, στις μέρες μας που η οικονομία καυσίμου και οι περιορισμένες εκπομπές ρύπων έχουν ακόμα μεγαλύτερο ειδικό βάρος, ένα κόνσεπτ ανάλογης λογικής και εκτέλεσης.

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured