Σύνδεση

Skoda

SKODA YETI 1.6 TDI GREENLINE

skoda-yeti-16tdi-1

Πως αποκτά ένα γνωστό και επιτυχημένο μοντέλο νέο ενδιαφέρον; Κατά κανόνα με μια ανανέωση, ένα μικρό ή μεγάλο face lift, αλλά στην Ελλάδα για κάποια αυτοκίνητα αρκούσε η απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη προκειμένου να τα δεις και με άλλο μάτι.

Ένα από αυτά είναι χωρίς αμφιβολία και το Skoda Yeti, πoυ ως diesel κινείται από το γνωστό και δοκιμασμένο 1.6 TDI του ομίλου VW, o οποίος αποδίδει 105 ίππους στις 4.400 στροφές και το κυριότερο 250 Nm από τις 1.500 έως τις 2.500. Φυσικά με τόση ροπή δεν έχει κανένα πρόβλημα απόκρισης από πολύ χαμηλά, ενώ συνολικά είναι δυνατός αλλά και αρκετά πολιτισμένος σε όλη την κλίμακα λειτουργίας του. Βέβαια, όπως άλλωστε και κάθε πετρελαιοκινητήρας, βρίσκεται στο στοιχείο του μέχρι και τις μεσαίες στροφές. Στην ουσία δεν υπάρχει κανένας ουσιαστικός λόγος για να πιεστεί πιο ψηλά και να προσεγγίσει την κόκκινη περιοχή του στροφομέτρου του.

Προκειμένου να διατηρηθεί λοιπόν σε αυτήν την περιοχή που αποδίδει ο καλύτερα ο 1.600 TDΙ του Yeti χρειάζεται μια σχετική ενασχόληση με το κιβώτιο των 5 σχέσεων. Κι εδώ βέβαια τίθεται το ερώτημα αν τα δυναμικά χαρακτηριστικά του SUV της Skoda θα ήταν ακόμα καλύτερα αν το χειροκίνητο κιβώτιό του ήταν 6άρι. Η απάντηση είναι ενδεχομένως ναι, αλλά μόνο αν ήταν μεγαλύτερη και η ενασχόληση του οδηγού με το κιβώτιο, οπότε από τη στιγμή που η ροπή του τετρακύλινδρου diesel είναι καθόλα ικανοποιητική το ίδιο ισχύει και για το 5άρι κιβώτιο με το οποίο συνδυάζεται.

Απόδειξη για αυτό, πέρα από τις επιδόσεις (0-100 σε 12,1 δεύτερα, τελική 176) και η μέση κατανάλωση του πετρελαιοκίνητου Yeti, που μόνο υπό ιδιαίτερες συνθήκες (π.χ. φορτωμένο σε επαρχιακό δρόμο με πολλές ανωφέρειες ή στην εθνική με ταχύτητες κοντά στην τελική του) θα ξεπεράσει το όριο των 7,0 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα. Αντίθετα με λίγη προσπάθεια θα προσεγγίσει την επίσημη τιμή των 4,6 λίτρων –ειδικά στις εθνικές οδούς- που ανακοινώνει η Skoda. Αντίστοιχα οι εκπομπές CO2 του είναι μόνο 119 γραμμάρια το χιλιόμετρο και τα ετήσια τέλη 107 ευρώ, και η  επίτευξή τους στην έκδοση Greenline, όπως αυτή της δοκιμής μας, οφείλεται σε κάποιο βαθμό και στην ύπαρξη των συστημάτων start stop και ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα.

Οι παραπάνω τιμές είναι ιδιαίτερα καλές και γίνονται ακόμα καλύτερες αν αναλογιστούμε πως μιλάμε για ένα SUV –το ότι είναι δικίνητο δεν αλλάζει τίποτα- με μέτρια (Cd: 0,36) λόγω του σχήματός του αεροδυναμική και με άνετους χώρους για 4 ή και 5 και τις αποσκευές τους.

Πράγματι στα 4,22 μέτρα του μήκους του, που ξεπερνούν ελάχιστα το μήκο ενός συμβατικού υπερ-μίνι, το Yeti είναι ένα από το πιο ευρύχωρα και πρακτικά αυτοκίνητα που μπορεί να αγοράσει κανείς. Κι αυτό γιατί πέρα από τους μεγάλους χώρους στο εσωτερικό έχει πολλές θέσεις και θήκες για μικρο-αντικείμενα, πίσω καθίσματα που μετακινούνται κατά μήκος και ένα απόλυτα τετραγωνισμένο πορτμπαγκάζ που επιτρέπει την εκμετάλλευση και των 416 λίτρων του που είναι διαθέσιμα. Φυσικά αν υπάρχει ανάγκη μπορεί κανείς να ρίξει (ασύμμετρα) τις πλάτες των πίσω καθισμάτων και να αυξήσει και άλλο τη χωρητικότητα.

Κατά τα άλλα το Yeti θα κινηθεί άνετα τόσο μέσα στην πόλη χάρη και στη μικρή διάμετρο στροφής του (μόλις 10.3 μέτρα), όσο και σε βατούς ή λιγότερο βατούς χωματόδρομους λόγω της απόστασής του από το έδαφος, ενώ εδώ πολύ σπάνια θα επιζητήσει κανείς την τετρακίνηση. Πάντως και πέρα από την άσφαλτο η διαθέσιμη ροπή αποδεικνύει γιατί οι diesel είναι με διαφορά η πρώτη πανευρωπαϊκά επιλογή σε ότι αφορά τα SUV.

Σε ότι αφορά το κόστος αγοράς του το Skoda Yeti 1.6 TDΙ ακολουθεί τον κανόνα που θέλει τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις να είναι πιο ακριβές σε σχέση με τις αντίστοιχες βενζίνης. Έτσι λοιπόν η βασική του έκδοση Active, με ικανοποιητικό επίπεδο εξοπλισμού (στάνταρ μεταξύ άλλων και το ESP), ξεκινά από τις 21.990 ευρώ (1.2 TSI: 18.090), ενώ αν η διαφορά σας φαίνεται αρκετή στην εξίσωση θα πρέπει να βάλετε πέρα από τη χαμηλότερη κατανάλωση και άρα το μειωμένο λειτουργικό κόστος και το γεγονός ότι το 1.6 TDI Greenline είναι μια από τις πλέον ολοκληρωμένες προτάσεις της γκάμας του Yeti.

Γιάννης Σκουφής

SKODA YETI 1.6 TDI Greenline

Διαστάσεις (ΜxΠxΥ):

4.223×1.793×1.691 χιλ.

Μεταξόνιο:

2.578 χιλ.

Πορτμπαγκάζ:

από 416 έως 1.580 λίτρα

Βάρος:

1.335 κιλά

Κινητήρας:

1.598 κ.εκ., 4 κύλ., turbo diesel

Ισχύς:

105 PS/ 4.400 σ.α.λ.

Ροπή:

250 Nm/ 1.500- 2.500 σ.α.λ.

0-100, Τελική:

12,1”, 176 χλμ./ ώρα

Κατανάλωση δοκιμής:

6,6 λίτρα/ 100 χλμ.

CO2:

119 γραμμάρια/ χλμ.

Τέλη:

107 €

Τιμή:

από 21.990  €

φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης

{gallery}photos/29/test/SKODA-YETI-16TDI{/gallery}


Μη χάσεις:

AUDI A1 1.6 TDI

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Δείτε τι κάνουν οι Άραβες για να ξεκολλάνε τα αυτοκίνητα στην άμμο (Video)

Featured

Δείτε το Ford Bronco στο πολύ σκληρό Rubicon Trail, το… Nürburgring των τετρακίνητων (Video)

Featured

Πόσα χιλιόμετρα θα μπορέσετε να κάνετε με λαμπάκι για το καύσιμο;

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Πόσο πιο γρήγορος είναι ένας πιλότος Φόρμουλα 1 από απλούς οδηγούς; (Video)

F1

Hyundai i20 N







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup