Σύνδεση

Skoda

SKODA RAPID SPACEBACK 1.2 TSI: ΝΕΑΝΙΚΟ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΟ

Το Spaceback θα μπορούσε να είναι απλά η…

Το Spaceback θα μπορούσε να είναι απλά η πεντάθυρη έκδοση του Rapid, που απευθύνεται σε ένα διαφορετικό κοινό και διευρύνει τη γκάμα του και μέχρι ενός σημείου τα πράγματα είναι όντως έτσι. Από την άλλη όμως μαζί του η Skoda μπαίνει σε μια πιο νεανική λογική καθώς, όσο κι αν σας ακούγεται περίεργο, πρόκειται για το πρώτο hatchback της υπερ-εκατονταετούς ιστορίας της. Κάτι που βέβαια δεν σημαίνει ότι αποτελεί μια μονάδα μόνο του. Απεναντίας ακολουθεί το στυλ και τη λογική της μάρκας, μένει πιστό στη γενική εικόνα που έχει υιοθετήσει τελευταία και μόνο ως επιτυχημένη μπορεί να χαρακτηρισθεί και βέβαια υιοθετεί πλήρως τη φιλοσοφία της.

Ο πλουραλισμός λοιπόν με την παρουσία του Spaceback επιτεύχθηκε, όπως επιτεύχθηκε και η πιο νεανική προσέγγιση που προαναφέραμε. Ειδικά δε αν έχουν επιλεγεί και κάποια ενδιαφέροντα στοιχεία εξοπλισμού, όπως το πίσω παρμπρίζ που κατεβαίνει χαμηλά μέχρι το τέλος της 5ης πόρτας.

Στο εσωτερικό η εικόνα είναι η γνώριμη, από το Rapid των 3 όγκων, οπότε υπάρχει η ίδια δοκιμασμένη εργονομία, η ίδια απόλυτα ικανοποιητική ποιότητα κατασκευής και οι άνετοι χώροι για τους επιβάτες στο πίσω κάθισμα. Εδώ το Spaceback, εκμεταλλευόμενο το μεγάλο μεταξόνιό του των 2,60 και κάτι μέτρων, θα μετακινήσει με την ίδια άνεση της λιμουζίνας τέσσερις, ενίοτε και 5 επιβάτες, με αυτό που θέτει τους όποιους περιορισμούς να είναι το εσωτερικό πλάτος.

Η οικογενειακή διάσταση λοιπόν δεν διαφοροποιείται, ενώ το Spaceback δεν θα ήταν σε καμία περίπτωση ένα 100% Skoda αν δεν διέθετε και μεγάλο πορτμπαγκάζ. Για την ακρίβεια πολύ μεγάλο, μιας και τα 415 λίτρα του, που φτάνουν τα 1.380 όταν πέσουν οι πλάτες του πίσω καθίσματος, είναι τιμή κορυφαία για την κατηγορία.

Νεανικά οικογενειακό λοιπόν το πρώτο πεντάθυρο μη στέισον της Skoda, ενώ η τελευταία του διάσταση ενισχύεται και από τις περιορισμένες απαιτήσεις σε αμόλυβδη του 1.2 TSI των 105 ίππων που κινούσε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Η πιο ισχυρή έκδοση της νέας γενιάς του μικρότερου τετρακύλινδρου TSI δεν πιέζεται να κινήσει το πεντάθυρο αμάξωμα, ειδικά αν ο οδηγός ασχοληθεί στοιχειωδώς με τον αρκετά καλό επιλογέα του κιβωτίου, ενώ εξασφαλίζει καλές επιταχύνσεις από στάση (0-100 σε 10,2 δεύτερα) και μια τελική που ξεπερνά τα 190. Παράλληλα είναι αρκούντως ελαστική από χαμηλά, με αποτέλεσμα το Spaceback να είναι ευχάριστο μέσα στην πόλη και σβέλτο έξω από αυτήν, την ιδια στιγμή που η ανάρτησή του και καλά ελέγχει τις κινήσεις του αμαξώματος και δεν αφήνει τις περισσότερες από τις ανωμαλίες των δρόμων να φτάσουν στους επιβάτες. Είναι σφιχτή, ο λόγος είναι το αρκετά μεγάλο ωφέλιμο φορτίο των 535 κιλών, αλλά διόλου κουραστική ακόμα και μετά από πολλά χιλιόμετρα.

Τα οποία στην εθνική το πεντάθυρο Skoda θα τα καλύψει όπως είπαμε σβέλτα αλλά και οικονομικά. Αν μάλιστα κινείται κανείς εκεί γύρω στα 120 με 130 χλμ./ ώρα κρατώντας έναν όσο το δυνατόν σταθερό ρυθμό, θα δεί μέσες καταναλώσεις που θα τον εκπλήξουν. Θετικά και το σημαντικό είναι ότι δεν διαφοροποιούνται ιδιαίτερα ακόμα και με το Spaceback φορτωμένο. Για να γίνει αυτό είναι λογικό και αναμενόμενο πως θα χρειαστεί λίγη περισσότερη δουλειά με το κιβώτιο, αλλά αυτό όπως είπαμε δεν αποτελεί θέμα.

Η παρουσία του Spaceback από την άλλη είναι ιδιαίτερα σημαντικό θέμα για τη Skoda, μιας και κατορθώνει με επιτυχία να διευρύνει τη γκάμα της προς μια πιο νεανική κατεύθυνση, χωρίς να απεμπολεί τα πρακτικά στοιχεία που χαρακτηρίζουν τα μοντέλα της. Παράλληλα με τον 1.2 TSI είναι σβέλτο και οικονομικό και έχει να επιδείξει –δεν θα μπορούσε να ήταν κι αλλιώς- μια πολύ καλή σχέση τιμής απόδοσης, μιας και η συγκεκριμένη έκδοσή του ξεκινά από τις 13.150 ευρώ με απόσυρση (14.110 χωρίς).

Γιάννης Σκουφής

SKODA SPACEBACK 1.2 TSI (105 PS)
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.304×1.706×1.459 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.602 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 415- 1.380 λίτρα
Βάρος: 1.170 κιλά
Κινητήρας: 1.197 κ.εκ., 4 κύλ., turbo βενζίνης
Ισχύς: 105 PS/ 5.000 σ.α.λ.
Ροπή: 175 Nm/ 1.550- 4.100 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 10,2”, 193 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 7,1 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 125 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 138 €
Τιμή: από 14.110  €, από 13.150 € με απόσυρση

images: fraisis

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured