Μια από τις πιο δύσκολες αποστολές στη σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία είναι να αντικαταστήσεις ένα μοντέλο σταθμό στην ιστορία οποιαδήποτε εταιρείας, πόσο μάλλον αν το μοντέλο αυτό πρακτικά δημιούργησε μια νέα κατηγορία. Το εγχείρημα είναι δύσκολο όχι μόνο γιατί τις πραγματικά καλές ιδέες δεν τις βρίσκεις στα ράφια των super market, αλλά γιατί ο πήχης μπαίνει τη δεύτερη φορά πολύ ψηλά ευθύς εξαρχής.
Στα παραπάνω αν αντικαταστήσουμε το «μοντέλο» με το Nissan Qashqai θα πρέπει να δώσουμε τουλάχιστον μια εύφημο μνεία σε όσους ασχολήθηκαν με την εξέλιξη της 2ης γενιά του, καθώς πραγματικά κατόρθωσαν να προσχωρήσουν το αρχικό κόνσεπτ προς τη σωστή κατεύθυνση.
Οπτικά, όπως έχουμε γράψει και στην πρώτη δοκιμή του crossover της Nissan, το σχήμα δείχνει σύγχρονο, φρέσκο και σπορτίφ, μιας και αφενός η μείωση του ύψους αλλάζει όντως τις αναλογίες και κολακεύει ιδιαίτερα την εικόνα του και αφετέρου αυτή ενισχύεται κι άλλο από σχεδιαστικές επιλογές, όπως το τονισμένο ανάγλυφο στο καπό.
Η εικόνα ανανέωσης και αναβάθμισης συνεχίζεται και στο εσωτερικό, που πέρα από μοντέρνο και ποιοτικό είναι εξαιρετικό εργονομικά, ακολουθώντας τα καθιερωμένο ιαπωνικά πρότυπα, αλλά και άνετο. Τέσσερις, αλλά και πέντε θα μετακινηθούν με αρκετή άνεση, ενώ απόλυτα ικανοποιητικό με τα δεδομένα της μικρής- μεσαίας κατηγορίας είναι το πορτμπαγκάζ των τουλάχιστον 430 λίτρων. Εδώ ίσως δυσκολέψει λίγο το σχετικά ψηλό κατώφλι, αλλά ας μην ξεχνάμε πως πρόκειται για ένα crossover, με αυξημένη απόσταση από το έδαφος.
Τα σύγχρονα μικρά- μεσαία SUV είναι κατά κύριο λόγο προσθιοκίνητα και το Qashqai δεν αποτελεί την εξαίρεση και για τη μια και μοναδική έκδοση βενζίνης που αυτή τη στιγμή περιλαμβάνεται στη γκάμα του, την 1.2 DIG-T. Δύο είναι τα στοιχεία που δημιουργούν εδώ ευθύς εξαρχής προβληματισμούς. Το ένα είναι η βενζίνη, σε μια περίοδο που στη χώρα μας οι diesel διεκδικούν τη μερίδα του λέοντος -ειδικά στα SUV- και το άλλο είναι τα 1.200 κυβικά.
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, έχοντας οδηγήσει για αρκετές εκατοντάδες χιλιόμετρα το νέο Qashqai 1.2 DGI-T και σημειώνοντας την επιτυχημένη προσπάθεια των μηχανικών της Nissan για μείωση του βάρους του (κατά 40 τουλάχιστον κιλά).
Το crossover των μόλις 1.200 κυβικών λοιπόν είναι ιδιαίτερα ευχάριστο στο δρόμο, καθώς η ανάρτησή του ελέγχει σε πολύ μεγάλο βαθμό τις κλίσεις του αμαξώματός του, απορροφά τις περισσότερες ανωμαλίες των δρόμων, ενώ παράλληλα συνδυάζεται με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, τα οποία και δύσκολα σπάνε και αν σπάσουν οι αντιδράσεις είναι και προοδευτικές και προβλέψιμες.
Η εικόνα αυτή θα ήταν φυσικά λιγότερο ευχάριστη αν ο κινητήρας δεν ήταν ελαστικός και ψυχωμένος από χαμηλά, δεν αποκρινόταν άμεσα στο γκάζι και δεν βρισκόταν στο στοιχείο του στη μεσαία περιοχή του στροφομέτρου, εκεί δηλαδή που θα λειτουργεί στο σύνολο σχεδόν του χρόνο του. Πιο ψηλά και στην καθημερινή πρακτικά δεν έχεις κανένα μα κανένα λόγο να τον πιέσεις, μιας και αυτό που θα πετύχεις θα είναι να επηρεάσεις την πολιτισμένη εικόνα του και να αυξήσεις τις περιορισμένες απαιτήσεις του σε καύσιμο, που χωρίς προσπάθεια κυμαίνονται κατά μέσο όρο στα 8,2 λίτρα αμόλυβδης για κάθε 100 χιλιόμετρα.
Ακόμα και προκατειλημμένος να είσαι –εδώ που τα λέμε τα 1.200 κυβικά σε συνδυασμό με το αμάξωμα τύπου SUV δημιουργούν αρχικά μια προκατάληψη- ο 1.2 DGI-T θα σε πείσει στην πράξη πως ταιριάζει γάντι με το πεντάθυρο αμάξωμα του νέου Qashqai. Αυτό ενισχύεται κι άλλο αν έχεις κανείς εμπειρία από τη βασική έκδοση βενζίνης της προηγούμενης γενιάς, τη 1.600 με τους 115 ίππους.
Μπορεί η ονομαστική ισχύς να μην έχει διαφοροποιηθεί, αλλά στην πράξη οι διαφορές μεταξύ των δύο συνόλων είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς. Εκεί που ο ατμοσφαιρικός των +400 κυβικών θέλει πολλές στροφές και δουλειά με το κιβώτιο ο μικρότερος turbo λειτουργεί σαφώς λιγότερο πιεσμένα και φυσικά πιο οικονομικά. Κι αυτός χρειάζεται κάποια ενασχόληση με το 6άρι κιβώτιο με τον καλό επιλογέα, αλλά αν ο οδηγός του το αμελήσει απλά θα κινηθεί λιγότερο σβέλτα και με ελαφρώς μεγαλύτερη κατανάλωση.
Το συμπέρασμα είναι πως τα μόλις 1.200 κυβικά τα καταφέρνουν απόλυτα ικανοποιητικά και σαφώς καλύτερα από τα 1.600 της προηγούμενης γενιάς, γεγονός που αποτελεί και μια απτή επίδειξη και απόδειξη των πλεονεκτημάτων του downsizing όταν γίνεται σωστά όπως εδώ. Ο βασικός λόγος για αυτό θα πρέπει φυσικά να αναζητηθεί στη ροπή, μιας και ο 1.2 DIG-T αποδίδει 190 Nm στις μόλις 2.000 σ.α.λ., τη στιγμή που ο ατμοσφαιρικός 1.600 φτάνει τα 158 στις συγκριτικά φρενήρεις 4.400 σ.α.λ.
Σε σχέση με τους εξαιρετικούς κινητήρες πετρελαίου με τους οποίους εφοδιάζεται το Qashqai –μείνετε συντονισμένοι στο carzine.gr, ακολουθούν κι οι δοκιμές των άλλων εκδόσεών του- είναι κατά κύριο λόγο θέμα του πως καλύπτονται οι εκάστοτε ανάγκες. Αν π.χ. η τετρακίνηση είναι εκ των ουκ άνευ ο 1.6 diesel είναι μονόδρομος, αν τα ετήσια χιλιόμετρα είναι πολλά ο 1.5 έχει προβάδισμα. Αν όμως δεν συντρέχει κάτι από τα παραπάνω θα πρέπει να δείτε πολύ σοβαρά αυτήν εδώ την έκδοση του Qashqai, με τον 1.2 DIG-T βενζίνης. Όχι μόνο γιατί το σύνολο είναι ιδιαίτερα καλό, οικονομικό και πολιτισμένο αλλά και γιατί η τιμή εκκίνησής του είναι, με απόσυρση και καλό επίπεδο βασικού εξοπλισμού μόλις 17.150 ευρώ.
Με τα οποία παίρνετε, πέρα από όλα τα άλλα, ένα απόλυτα σύγχρονο, από όλες τις απόψεις, αυτοκίνητο που συνδυάζει την οικογενειακή διάσταση με το ευχάριστο οδηγικό προφίλ, κάτι που δεν είναι πάντα δεδομένο. Αν στα παραπάνω προσθέσετε και τα πλεονεκτήματα σε ασφάλιστρα, τεκμήρια κ.λπ. που συνοδεύουν τα 1.200 κυβικά θα συμφωνήσετε μαζί μας πως αξίζει και με το παραπάνω την προσοχή σας.
Γιάννης Σκουφής
NISSAN QASHQAI 1.2 DIG-T | |
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): | 4.377×1.806×1.590 χιλ. |
Μεταξόνιο: | 2.646 χιλ. |
Πορτμπαγκάζ: | 430 λίτρα |
Βάρος: | 1.318 κιλά |
Κινητήρας: | 1.197 κ.εκ., 4 κύλινδροι, turbo βενζίνης |
Ισχύς: | 115 PS/ 4.500 σ.α.λ. |
Ροπή: | 190 Nm/ 2.000 σ.α.λ. |
0-100, Τελική: | 10,9”, 185 χλμ./ ώρα |
Κατανάλωση: | 5,6 λίτρα/ 100 χλμ. |
CO2: | 129 γραμμάρια/ χλμ. |
Τέλη: | 142 € |
Τιμή: | από 19.310 €, από 17.150 € με απόσυρση |
φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης
Γιώργος
19/08/2017 στις 17:16
Ο κινητήρας 1.2 turbo είναι της Renault και όχι της Nissan?
Θα ήθελα την γνώμη σας επίσης σχετικά με την χρήση του αυτοκινητου σε ανωφέρειες με ασφαλτόστρωση αλλά και με στρωτό χαλίκι σε σχέση με παλαιότερα μοντέλα πχ 2008 1600cc 117bhp.
Δηλαδή είμαι μεταξύ του μοντέλου του 2017 1200cc turbo και του παρακάτω μεταχειρισμένου
https://www.car.gr/classifieds/cars/photos/10453727/#l
Δεν είναι θέμα τα χρήματα αγοράς…αλλά το μετέπειτα στην απόδοση/κατανάλωση.
Επίσης θα μπορούσατε να μου αναφέρετε πόσα χρόνια εγγύηση σου δίνει η αντιπροσωπεία, σου προσφέρει κάποια δωρεάν service κλπ!!! (Αν είναι δυνατόν να μου απαντήσετε)
Ευχαριστώ εκ των προτέρων