Σύνδεση

Skoda

ΝΕΑ SKODA OCTAVIA: HIGH TECH

skoda-octavia-technology-1

Η νέα Skoda Octavia, που θα ξεκινήσει άμεσα την εμπορική της πορεία και στην Ελλάδα, είναι εξοπλισμένη σε ότι αφορά τόσο την άνεση όσο και την ασφάλεια, με την τελευταία λέξη της διαθέσιμης τεχνολογίας. Και στην παθητική αλλά και στην ενεργητική ασφάλεια.

Σε ότι αφορά την παθητική ασφάλεια λοιπόν η βάση είναι τα 5 αστέρια που πήρε πρόσφατα στις δοκιμές του EuroNCAP. Εδώ καθοριστικό ρόλο έπαιξαν η αυξημένη ακαμψία του νέου πλαισίου MQB, σε συνδυασμό με τη σημαντική μείωση του βάρος κατά 102 κιλά, καθώς και οι στάνταρ για όλες τις εκδόσεις 9 αερόσακοι, μεταξύ των οποίων υπάρχει και ένας για τα γόνατα του οδηγού.

Σε ότι αφορά την ενεργητική ασφάλεια τα συστήματα είναι πολλά, οπότε ας τα δούμε αναλυτικά.

Σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων (Multi Collision Braking System).

Αναλαμβάνει την αυτόματη ενεργοποίηση των φρένων μετά από πρόσκρουση, με στόχο την αποφυγή επιπρόσθετων συγκρούσεων. Τίθεται σε λειτουργία όταν κατά την πρόσκρουση ενεργοποιείται τουλάχιστον ένας αερόσακος και μέσω του ESP επιβραδύνει το αυτοκίνητο μέχρι η ταχύτητα να μειωθεί στα 10 χλμ./ ώρα. Tαυτόχρονα υπάρχει και διόρθωση της όποιας υπερστροφής.   

Σύστημα προφόρτισης φρένων (Prefill System).

Προετοιμάζει το κύκλωμα πέδησης για άμεση ενεργοποίηση πριν από ενδεχόμενη πρόσκρουση και όταν ο οδηγός απελευθερώσει απότομα το πεντάλ γκαζιού. Έτσι μειώνεται τόσο ο χρόνος αντίδρασης του οδηγού όσο και η απόσταση ακινητοποίησης.

Σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού (Driver Activity Assistant)

Περιορίζει την πιθανότητα ατυχήματος λόγω κόπωσης του οδηγού. Ενεργοποιείται από τους αισθητήρες της ηλεκτρομηχανικής υποβοήθησης του τιμονιού, μεταδίδοντας συνεχώς πληροφορίες για τη συχνότητα και το είδος των  κινήσεων του οδηγού. Όταν εντοπιστεί μειωμένη ικανότητα οδήγησης ή υπνηλία ο οδηγός ενημερώνεται από ηχητικό σήμα 5 δευτερολέπτων, ενώ στην οθόνη πολλαπλών λειτουργιών απεικονίζεται το μήνυμα «Take a break!».

Σύστημα ειδοποίησης εκτροπής λωρίδας (Lane Assistant)

Διατηρεί αυτόματα την Octavia στη λωρίδα της και τίθεται εντός όταν ο οδηγός δεν έχει βγάλει φλας και η ταχύτητα ξεπερνά τα 65 χλμ./ ώρα. Σε πρώτο στάδιο το σύστημα επεμβαίνει στο τιμόνι και προκαλεί μια ελαφρά κίνησή του αντίθετη με την πορεία του αυτοκινήτου. Στην περίπτωση που η λωρίδα κυκλοφορίας ορίζεται και από τις δύο πλευρές με γραμμές το σύστημα αναλαμβάνει αυτόματα την κίνηση εντός των γραμμών εφόσον ο οδηγός δεν έχει ενεργοποιήσει το φλας.

Σύστημα αναγνώρισης οδικής σήμανσης (Traffic Sign Recognition)

Επαναλαμβάνει την ύπαρξη οδικής σήμανσης, απεικονίζοντάς την στην Οθόνη Πολλαπλών Λειτουργιών (Maxi Dot). Ενεργοποιείται μέσω της κάμερας πολλαπλών λειτουργιών που σαρώνει το χώρο 50 μέτρων μπροστά από το αυτοκίνητο με ταχύτητα 30 καρέ το δευτερόλεπτο και αναγνωρίζει τα σήματα των ορίων ταχύτητας και της απαγόρευσης προσπέρασης, καθώς και τη λήξη τους.

Σύστημα προστασίας επιβατών (Crew Protect Assistant)

Προετοιμάζει το χώρο οδηγού και συνοδηγού για πιθανή σύγκρουση. Αξιολογεί τα δεδομένα που λαμβάνει η κεντρική μονάδα ελέγχου από τους διάφορους αισθητήρες και εμπλέκεται όταν η τελευταία αναγνωρίσει φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, πλευρική επιτάχυνση αντίστροφη από τη γωνία του τιμονιού, καθώς και μεγάλη ταχύτητα απελευθέρωσης πεντάλ γκαζιού. Τότε τεντώνει τις ζώνες ασφαλείας, κλείνει τα ηλεκτρικά παράθυρα αφήνοντας περιθώριο 5,5 εκ. και σφραγίζει την ηλιοροφή.  

Σύστημα προειδοποίησης κινδύνου σύγκρουσης (Front Assistant)

Προειδοποιεί για κίνδυνο σύγκρουσης και είτε επιβραδύνει σημαντικά το αυτοκίνητο για μείωση των συνεπειών αν η ταχύτητά του ξεπερνά τα 30 χλμ./ ώρα ή το ακινητοποιεί κάτω από τα 30. Ενεργοποιείται μέσω ενός αισθητήρα που βρίσκεται χαμηλά στον εμπρός προφυλακτήρα, πίσω από τις γρίλιες εισαγωγής και ελέγχει το χώρο μπροστά από την Octavia.   

Σύστημα έξυπνης υποβοήθησης φώτων (Intelligent Light Assist)

Πρόκειται για σύστημα αυτόματης λειτουργίας της μεγάλης σκάλας των προβολέων. Ενεργοποιείται όταν ο διακόπτης των φώτων είναι στη θέση AUTO και έχει επιλεγεί η μεγάλη σκάλα, που απενεργοποιείται αυτόματα όταν συντρέχει λόγος (π.χ. υπάρχει άλλο όχημα μπροστά ή που κινείται αντίθετα, ο φωτισμός είναι ικανοποιητικός, η ταχύτητα είναι κάτω από τα 30 χλμ./ ώρα), με αποτέλεσμα τη διευκόλυνση και την αποφόρτιση του οδηγού.

Γιάννης Σκουφής

{gallery}photos/38/TECHNOLOGY/SKODA-OCTAVIA-TECH{/gallery}


Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Πόσο πωλείται ένας κινητήρας V10 της Formula 1;

F1

Ξέρετε πόσο καίει μια Bugatti Chiron;

Bugatti

F1 Γκραν Πρι Μεξικό: η έξυπνη τακτική της Mercedes έδωσε τη νίκη στο Hamilton

F1

Γιατί αυτό το παλιό ρώσικο φορτηγό είναι ότι πιο απίστευτο κυκλοφορεί; (Video)

Featured




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup