Το λεγόμενο internet of things θέλουν να κάνουν πράξη ο όμιλος PSA (Peugeot, Citroen) και η IBM, δημιουργώντας μια νέα γενιά διασυνδεδεμένων αυτοκινήτων. Ο στόχος δεν είναι μόνο η των βασικών λειτουργιών πλοήγησης, πληροφοριών και ψυχαγωγίας, αλλά μια πιο ενεργή συμμετοχή και συμβολή στον κύκλο ζωής ενός οχήματος. Για παράδειγμα με την απευθείας επικοινωνία με τις αντιπροσωπείες και τα συνεργεία, καθώς και με τα δίκτυα αστικών συγκοινωνιών.
Το δίκτυο αυτό θα μπορούσε να δημιουργηθεί με τη βοήθεια προηγμένου λογισμικού και αισθητήρων, οι οποίοι πέρα από τα αυτοκίνητα θα βρίσκονται τόσο στο οδόστρωμα όσο και στις πινακίδες κυκλοφορίας και να βοηθήσει στη διαχείριση της κίνησης και παράλληλα να περιορίσει τη ρύπανση στα μεγάλα αστικά κέντρα.
Την ίδια στιγμή, μέρη του αυτοκινήτου που πιθανά χρειάζονται αλλαγή θα εντοπίζονται άμεσα από τα κέντρα επισκευής και θα ενημερώνεται ο οδηγός για τα περαιτέρω. Κι αν όλα αυτά ακούγονται ακόμα σαν ένα μακρινό σενάριο, εντούτοις δεν είναι, καθώς θα αρχίζουν να εμφανίζονται μέσα στα επόμενα χρόνια.
Γιάννης Σκουφής